Mooi, Mia. Alle reden voor een echo aan t einde van de week. Gij zult het hartje vol verwachting willen zien kloppen! Hier had ik de eerste twee tp 3x pregnyl, maar bleef bruin vloeien vanaf een week na tp. Heb ik in natuurlijke cyclus ook. Met als toestand deze zomer weken lang druppen. Gelijk na ei. Gek werd ik er van. Zelfs nog hystero gehad om problemen in bm uit te sluiten. Men houdt het op iets hormonaals. Leek mij ook al, want met bollen blijft t weg. Maar waardes in bloed zijn wel goed. Weirrrrd. Maar goed, nu dus niks in de onderbroek behalve witte bollendrapjes tot testdatum. Voor de allereerste keer voelt het goed. Heb continu steken in mijn lies en darmen en bm rommelen sinds dit weekend. Aaaaaaaaaaaargh, doodeng dit. Ben zoooooo bang voor negatest. Ik wil gewoon nu es iets fijns! Een positieve test, PLEASE!!! O, kon ik maar 2e streepjes, kloppende hartjes en blakende baby's toveren....
Hi, hi, ze zullen eens weten dat wij nederlandse vrouwen assertief zijn Anna, ik zou ook geld terug vragen, zeker als je alles zwart op wit hebt staan. Je hebt groot gelijk, want het is niet niks als je het allemaal zelf moet betalen! Wat goed dat jullie je niet hebben laten intimideren, hi, hi. Het scheelt wel als er niet veel wachtenden na je zijn. En ik heb ook altijd het idee dat het eerste gesprek ook zeer uitgebreid is met hem. Dan denkt iedereen: "Wauw, die neemt nog eens de tijd voor je".... wij weten wel beter Lindhina, ondertussen is mijn echo dus weer verplaatst naar zaterdag, maar in ieder geval wel nog deze week Als hij goed is ga ik de gyn hier in het ZH bellen. We zijn er echter nog niet uit welk ZH we willen. Manlief wil nl een waar er 24 uur per dag een gyn aanwezig is. Dit n.a.v. al dat gezeik om die hoge babysterfte in NL. Wij willen trouwens zoiezo naar de gyn en niet naar de vlos omdat ik toch aardig wat medicijnen wegslik. Maar goed, bij jou gaat het nog steeds goed en het blijft gewoon goed gaan dit weekend! En al die symptomen zeggen niet altijd iets, dus gewoon afwachten meid. Mocht het nu toch fout gaan en je man is er niet dan zijn wij er nog altijd Mijs, bij jou gaat het dus ook al goed, want geen bloed = goed!!! En als je normaal gesproken altijd eerder last hebt van bloed dan is dit een heeeeeeeeel goed teken. Ik stel voor: grote roze golf hiero!!!
Mijs, ik heb precies hetzelfde probleem Na het stoppen met de nuvaring is dat ontstaan terwijl ik het nooit eerder had gehad. Ook bij mij warden de waardes in het bloed goed en wisten ze niet wat de reden was. Gelijk na de ei krijg ik dat en ook bij mij met bollen dus geen probleem Eindelijk iemand die het ook heeft hahaha Maar heb je toevallig ook de nuvaring gebruikt? Ik hoop dat jij vrijdag lekker positief gaat testen
Hahaha Anna, de MMMeisjes met de zeldzame afwijkingen vind je hier wel hoor! Net zoals ik Lindinha heb gevonden die ook altijd maar 1 tot max. 2 dagen ongi is. In het begin was ik er heel blij mee, maar tegenwoordig maakt het me alleen maar onzekerder! Mijs, steekjes in lies klinkt heeeeeeeel erg gut!!! Lindinha, jij wordt dit weekend niet ongi! Hier ongi nog steeds niet gezien. Na gisteren einde middag echt een flinke dosis oranje bleef het smetteloos. Snap er geen drol van. En mijn bms was eergisteren 6,9 mm dus: 1. daar wordt je echt wel meer ongi van dan dat 2. daar zit echt geen boontje in Heb dus ook nog niet met DD gebeld voor de eerste FM. Eerst maar eens echt ongi worden. Anna, wat goed dat je over die rekeningen hebt gebeld. Ik heb klakkeloos die 1100 euri voor Pf. betaald. Achteraf dacht ik, ik had moeten bellen en afdingen Maar ja, dat heeft nu geen zin meer. K. leek gisteren nog meer van de wereld? Hahaha Wat zouden die mannen toch doen daar in hun lunchpauze Mia, wat slik je allemaal nog meer dan? Jij deed toch ook iets met melatonine? Ook voor je schildklier?
Mia je belt gyn op voor 1e echo zeg je dan... en dan overleg je over controles en dan hopen dat je medische inducatie krijgt dan kan je gewoon bij de gyn blijven lopen zonder dat het jezelf nog extra kost ik had allebei de keren medische indicatie voor de gyn
Silivia, bedankt voor je advies! Ik denk dat ik die medische indicatie ook wel ga krijgen, want ik slik Thyrax voor de schildklier en Metformine voor de PCOS. Is wel genoeg drugs dekn ik Wij gaan na de echo in DD de gyn bellen, want we willen eerst zeker weten dat het goed zit. Sikki, ik was inderdaad nog vergeten te vertellen wat ik allemaal slik (het valt wel mee hoor). Ik slik: - Etos Zwanger Worden 2x per dag - Omega 3 visolie 2x per dag 1000 mg - progynova 2x per dag voor de onnauurlijke cryo cyclus - 2 kleine tabletjes vitamine D (is samen met Etos 10 microgram) - aspirine 80 (vanaf TP 1x per dag, maar ben ik nu mee gestopt wegens de bloeding) - Metformine 3x500 mg per dag (voor de PCOS) - Om de dag heb ik ook nog vit. B complex geslikt omdat de Metformine de vit B kan afbreken, maar na mijn meting ben ik hiermee gestopt. Im de Etos zit ook nog B). Ik heb tijdens mijn WW dus wel meer vit B geslikt. Ik zat 7 weken aan de Metformine toen ik de WW in ging. Voor mensen met PCOS is dit soms goed omdat zij een glucose intolerantie kunnen hebben. Het is nl een middel voor suikerpatienten. In de VS wordt het standaard bij PCOS voorgeschreven, maar in NL niet, alleen bij vrouwen die Clomid resistent zijn of zwaar overgewicht hebben. Ik heb echter geen overgewicht en nooit Clomid gebruikt, wegens slecht zaad, maar had wel een matige tot slechte reactie op de hormonen, terwijl PCOS-jes juist een grote kans hebben op overstimulatie. Ik denk dus dat ik ook Clomid resistent zou zijn. Anyway, wij hebben zelf besloten om de Metformine te gaan gebruiken (hoezo eigenwijs ). Het vergroot nl de kans op een betere eicelkwaliteit en betere innesteling bij PCOS-jes omdat de hormoonwaarden, wat verstoord is bij PCOS, normaler worden. Ik heb nl van mezelf een te hoog testosteron (nee, ik ben geen kerel of manwijf ), dit hoort bij PCOS. Hierdoor heb je soms overbeharing (ik niet), of puistjes: ik wel. Sinds ik aan de Metformine zit zijn mijn puistjes bijna helemaal weg Ook gaat de Metformine miskramen tegen die bij PCOS-jes op 20% liggen (wederom door de verstoorde hormoonwaarden). Nu dachten wij dus veel kans te maken bij onze nieuwe poging, omdat de eicellen dan beter zouden worden en dus ook de embryo's en cryo's. Maar omdat je 8-12 weken er aan moet zitten voordat je de poging in gaat waren wij al gestart. Toch denk ik dat het de doorslag is geweest hoor! Het is trwouesn niet schadelijk voor de beeb want mensen met suikerziekte gebruiken het ook gedurende de zwangerschap. Wat betreft Melatonine (om beter te slapen), daar is een klein onderzoekje naar gedaan in Japan of zo, maar dit was echt nog maar heel klein. Er is trouwens ook een onderzoekje geweest naar Metformine bij niet-PCOSers die meerdere malen IVF-mislukkingen hebben gehad. Kijk zelf maar: Low-dose metformin improves pregnancy rate in in v... [Hormones (Athens). 2010 Apr-Jun] - PubMed result Ik weet echter niet of het bij jullie zin zou hebben. Ik moet zaterdag S ook nog even mededelen dat we dit gebruikt hebben, hi, hi. Zo, dat was weer even een verhaal
@ K en S van de wereld: je zou bijna denken dat ze zelf de hele dag die potjes moeten vullen omdat ze zo "druk en afwezig" zijn
Ik heb ook een medische indicatie!! Vanwege mn schildklier (hahaha terwijl de gyn niets over mn schildklier wil weten, dat moet allemaal met de internist geregeld worden) en mn streptokokken groep B bacterie... Dat terwijl normaliter Hashimoto meiden gewoon bij een verloskundige lopen (bij Graves wel bij gyn) en dat streptokokken bacterie normaal geen medische indicatie is (wel voor ZHbevallen, maar niet ZHbegeleiding tijdens zwangerschap... Maar bovenal omdat ik van een IVF/ICSI kindje zwanger ben.... Hahahaahahaha dat is officieel helemaal geen indicatie voor gyn, maar dat boeit mij niet... Als de gyn dit geloofd, dan lul ik wel met hem mee Ik wil ook niet naar een verloskundige: Reden 1) babysterfte bij verloskundigen Reden 2) meer en makkelijker echo's (de verloskundigen hier hebben geen echo-apparaten, dan zul je voor een echo naar een echo-bureau moeten dus dat gebeurt minder makkelijker) Reden 3) ZH is minder dan 5 minuten lopen, verloskundige is ruim 10 minuten fietsen Net voor de zekerheid nog ff het laatste testje gedaan.. Had er nog eentje in huis *grijns*
Oh en ik lees net dat we nog alle tijd hebben: Travolta heeft een zoontje gekregen en zijn vrouw is maar liefst 48 Hoezo eiceldonatie?
Maartje liefurd ik heb geen antwoord gehad op mijn vraag in de sms!!!!!!!! Ben je nog vooruit of achteruit gezet in zwangerchapstermijn of klopte het precies??? ik werd beide keren vooruit gezet nl
Hey Maartje, jij BENT een grote medische indicatie Maar wel lekker SWANG dus fijn naar de gyn! Ik kan me nog herinneren dat S in ons eerste gesprek al zei dat we daarna gewoon naar de gyn moesten. In NL werkt het misschien wel anders, maar ik wil er toch heen! Is misschien iets minder "gezellig en persoonlijk" maar ach, ik ben ook niet op een "gezellige en persoonlijke" manier zwanger geworden
Solly schatje!! (Ben weinig aan het typen (zowel gsm als laptop) ivm stomme RSI pols... vergeef me ) Gyn heeft me nog niet een termijn gegeven. Het is nog te klein om dat goed op te kunnen meten. Hij hoopt dat volgende week maandag te kunnen doen maar er was ook kans dat ik een week later weer moet langskomen als het dan nog te klein is om goed op te meten... Ik vind het niet erg... Hoe meer echo's hoe beterrrrr!! (Hier ook nog eens ontzettend THNX voor je mooie boek!!! Luf joe!! )
Ik kreeg gisteren vraag van een dame voor kleertjes voor een baby jongen want die mevrouw was zwanger geraakt "per ongeluk" en de papa is 65 jaar..en as mama 42 ... broer en zus zijn al 21 en 23 jaar hoezo nakomertje maar ja ik heb verder geen vriendinnen of wat dan ook die ik er blij mee kan maken dus ik geef ze wel weg aan die dame... hier ligt het ook allemaal maar in de kast... zoek alleen de emo dingen er wel even tussenuit die ik wil bewaren :S
Maartje graag gedaan!!!!!!! Ik was super blij met gyn begleiding ik heb ook echt een super gyn moet ik zeggen..... ze baalde wel dat ze beide bevallingen er niet bij was... maar al ik daar heen moet moet ik altijd de kinderen meenemen omdat ze het zo super vind dat het öns" toch maar gelukt is met zijn allen
Jeetje Slivia, dat is inderdaad een naaaaaaaaaa-komertje Wel lief van je dat je kleertjes gaat afstaan. Maar wel inderdaad een paar mooie dingen bewaren! Maartje, jij as maandag alweer een echo? Jij boft maar: lang leve de gyn
Hebben jullie in de gaten trouwens dat jullie heel dicht bij elkaar zitten dus best wel eens o dezelfde dag kunnen gaan bevallen??????? whahahahaha dat word een puf en zucht marathon hier dan
Nee, niet deze maandag, volgende week maandag, dus die week er op. Hij wilde eigenlijk over 2 a 3 weken, maar daar heb ik dus maar mooi 2 weken van gemaakt
Hi, hi, heel goed die assertiviteit Maartje! Als ik zaterdag ben geweest - en alles is nog steeds goed - dan ga ik ook snel een afspraak bij de gyn maken. Wij zitten inderdaad dicht bij elkaar! En mijn zus heeft al 2x te vroeg geworpen (een keer 4 weken en een keer 3 weken te vroeg), dus wie weet ben ik nog wel eerder dan jou Maartje... Lekker positief blijven denken hier, want er kan natuurlijk nog vanalles mis gaan voor die tijd.