Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hoe herkenbaar!
    Been there, done that!
    Ik erger me er ook echt aan als iemand na de eerste behandeling compleet instort.
    Kan het dan vaak ook niet laten om toch te reageren
    Dan schrijf ik in de eerste instantie best harde woorden, die ik later toch wis en wat zachters schrijf.
    Want ja, we hebben allemaal dat station gepasseerd...
    Al kan ik me soms niet meer herinneren hoe dat was :(

    Mia, mijn man is ook zo positief.
    Hij wil gewoon nog niet nadenken over, wat als.
    Zijn motto, als je maar vaak genoeg op het doel schiet gaat ie er een keer in.
    Maar ja, hoeveel wedstrijden eindigen wel niet in 0-0?

    Mannetje zit al ruim een jaar aan de Proxeed.
    Eerst 1 zakje per dag, omdat het zo duur is, en dan de rest aangevuld met vitamines.
    Maar sinds de slechte SCSA uitslag gebruikt hij de aanbevolen dosering van 2 zakjes per dag.
    Tot nu toe blijkt het niet echt te helpen.
    Maar dit is het enige wat hij kan doen en daarom wil hij er niet mee stoppen.
    Zijn zaadkwaliteit schommelt heel erg.
    Van 0,5 mln tot 10 mln en bij die 0,5 mln had hij een keer 25% beweeglijkheid en bij de 10 mln een keer 0% in de A-kwaliteit.
    Met de IMSI in april was er zelfs niets in de A-kwaliteit gevonden.
    Van de 4 eicellen die ik had waren er 2 geïnjecteerd met B1&2 en 2 met C1&2.

    Dus over ruim een week al weg.
    Heerlijk hoor!!!

    Lindinha, mannetje wil zelfs al over op donor.
    Jeetje, wat heftig.
    Die van mij kan er wil er (nog?) niet aan.
    Hij zou wel een eiceldonor willen, want dan is het van hem en draag ik het.
    Hij zegt dan ook, we gaan door tot je eicellen op zijn.
    Maar ja, met een SCSA uitslag van 42% vraag ik me af of we met een eiceldonor verder komen.
    Maar hij zou bijvoorbeeld wel een embryo willen adopteren.
    Dan is het niet van mij en niet van hem.
    Volgens mij is hij bang om buitengesloten te worden.
    Terwijl hij bij aanvang van de MMM heeft gegild dat we altijd voor donorzaad konden gaan, komt hij er nu toch op terug.

    Ieoor, ook mij lijkt het moeilijk dat je niets van jezelf in het kindje terug ziet.
    Maar men zegt dat als het er eenmaal is, dat je dat snel vergeet.
    Ik vraag het me af...
    Als we voor eiceldonatie zouden gaan dan zou ik het in Spanje willen doen.
    Volgens mij kun je daar eicellen uitkiezen zoals je ook een zaaddonor uitkiest.

    En helemaal onderaan staat voor ons adoptie.
    We zullen in het najaar wel de oproep voor de VIA cursussen krijgen.
    Die willen we wel gaan volgen om een goede mening te kunnen vormen.
    Maar bij ons allebei ligt onze voorkeur daar niet.
    Alhoewel ik soms een stel met een adoptie kindje zie en denk, ach daar kan ik ook wel van houden!
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oeps!!

    Als dit een topic voor meiden die 5 of meer puncties hebben gehad, mag ik hier dan nog wel schrijven?

    Heb ondanks dat het de 6e poging tot IVF was, slechts 2 puncties gehad :p



    ;)


    Ik ga die immuunonderzoeken ook doen als deze embryo's niet aanslaan.
    Mrs Mia brengt ons allen op ideeën :)
     
  3. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Volgens mij brengt niet alleen Mrs Mia jou op ideeën :D

    En natuurlijk mag jij hier meeschrijven.
    Als je je maar niet achtergesteld voelt omdat je zo weinig ervaring hebt :p :D

    Alhoewel...
    Misschien moet Mia dat bepalen aangezien het haar topic is ;)
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WHAAAA mutsie :p
    Volgens mij moet jij je juist achtergesteld voelen :p Jij bent immers pas aan je 6e poging tot IVF begonnen. Deze muts heeft al de punctie van de 6e in de buik zitten :p

    Maar ik wacht geduldig Mrs Mia haar reactie af :p
     
  5. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen meiden!
    Wat lees ik nou: schrijven er mensen mee die minder dan 5/6 pogingen hebben gehad :$:$:$
    Snel wegwezen uit dit kneusjes-topic en terugkomen als je ook op dit niveau zit :x














































    GEINTJE ;):D;):D
    Natuurlijk mag iedereen hier meeschrijven want Mia was ook ooit een "beginneling" en vond het toen ook fijn om info te lezen van "oude rotten in het vak".
    Hoewel ik me afvraag of iemand die net door heeft dat je het achterste gedeelte van een Puregonpen kan draaien om de juiste hoeveelheid in te stellen, interesse heeft in "been there, done that-verhalen" en immunologische adviezen van deze ervaringsdeskundigen ;)

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat jullie hetzelfde gevoel ervaren (of dat nu na 3/4/5/6 hele of halve IVF/ICSI/IMSI behandelingen of 382 IUI's is). Als je eenmaal lang bezig bent is het nieuwe ervan af en kom je in een andere fase terecht: die van de kneusjes :D:D:D
    En wij kneusjes pakken iedere strohalm vast om nog door te kunnen rijden in deze fijne achtbaan, om ooit eens, na -tig jaar, ook overdreven blij rond te kunnen lopen met een dikke buik waar we onophoudelijk overheen wrijven ;)
    Maar goed, tot het zover is zullen we het hier met elkaar moeten doen. Nou ja, doen..... daar komen ook geen baby's van denk ik :p
     
  6. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Zo, dat is er uit! Dan is het nu tijd voor een antwoord op al die ander verhalen van jullie:

    Sikki, Jij hebt dus ook zo'n positief mannetje thuis zitten!
    Het is niet altijd even makkelijk, want ik ben degene die na slecht nieuws weer verdrietig is terwijl hij toch ergens een positief lichtpuntje ziet. Hij noemt me ook wel eens "Zwelgje" omdat ik soms even een paar minuutjes nodig heb om in mijn verdriet te zwelgen. Hij kan er dan wel om lachen en geeft me een dikke knuffel waar nodig. Soms vraag ik me af wat er moet gebeuren wil hij een traan laten, want ik heb hem in 8 jaar tijd nog nooit zien huilen :$ Maar aan de andere kant denk ik dat we niet zover zouden zijn gekomen als hij niet zo nuchter was en altijd voor me klaar stond.

    Die Proxeed is inderdaad duur (ik heb er ook ooit naar gekeken). Maar we hopen voor jullie dat 2 zakjes heel goed werken en dat Sikki-man deze ronde superzaad heeft :p

    Lindinha, wat knap dat jouw man al nagedacht heeft over donorzaad. Ik kan me voorstellen dat je zelf toch het liefste zaad van hem wilt, je hebt tenslotte voor hem gekozen en er is toch niets mooier dan straks een kleine versie van je lief (+ jezelf) te zien? Maar, ik vind het heel nobel van hem dat hij donorzaad overweegt.

    Ieoor, het lijkt me ook moeilijk als je niks van jezelf terug ziet in je kindje, maar ik denk wel dat ik dat makkelijekr aan kan als Mia-man. Ik heb mijn hele leven al geroepen: "in mijn leven komen er kinderen. Met of zonder vent en of ik ze nu wel of niet kan krijgen". Ik denk nu alleen dat ik het noodlot zelf over me heb afgeroepen :)

    Wat betreft andere opties denk ik wel eens: moeten we niet een keertje verder kijken dan deze behandelingen? Op een wachtlijst gaan staan voor adoptie of zo (je kunt er maar op staan toch?) Hoewel ik niet weet of dat een optie is voor ons.
    Mia-man wil eigenlijk alleen kinderen van zichzelf. Daarnaast vraag ik me af of donorzaad zin heeft als ik geen goede embryootjes kan vasthouden. Aangezien hij met IMSI 1a heeft, ga ik ervan uit dat het zaad goed genoeg is. Dan zou eiceldonatie (inderdaad in Spanje) nog kunnen, maar als ik mijn eigen embryo al afstoot ben ik bang dat ik andermans embryo al helemaal afstoot.
    Wie weet is er iemand in de omgeving die als een draagmoeder kan fungeren voor onze embryootjes? Hoewel dat ook een ingewikkeld proces is mbt rechtelijke macht en zo.
    Adoptie is echt een laatste optie. Mia-man voelt er weinig voor, al helemaal omdat er bijna alleen maar "special needs" kindjes naar NL komen tegenwoordig. En eerlijk gezegd zit ik daar ook niet op te wachten (klinkt misschien hard, maar ik ben liever kinderloos dat dat ik met een zwaar gehandicapt kindje thuis zit. Special needs is nl tegenwoordig geen hazenlipje meer, maar veel zwaardere handicaps). Ik denk echter wel dat ik van andermans kind net zo veel kan houden als van een eigen kind (maar dat laatste is natuurlijk wel het mooiste).

    Sikki, jullie hebben je dus wel al opgegeven voor adoptie als je in het najaar voor de VIA cursussen gaat?
    Wat betreft die cursussen: je moet echt een mega lang traject volgen wil je een kind kunnen adopteren en hoeveel randdebielen krijgen wel niet "gewoon" kinderen, daar kan ik zo :x over worden.
    Net als al die dode baby's. Sta die kids gewoon af, er zijn zat mensen die er een willen adopteren!

    Nou, lang genoeg gekletst hier. Ik ga wee reens aan de slag.
    Liefs Mia
     
  7. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh Lindinha, ik had nog een vraagje:
    Waarom heb jij nog 3 behandelingen te gaan??? Wat heb jij voor een super verzekering?

    Bij mij was het na 3x gewoon op-niks-noppes-nada-over en uit. Als iemand nog bijzondere verzekringen kent die na poging 3 nog wel iets vergoeden dan hoor ik het graag...
     
  8. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Adoptie...ja wij hebben ons begin dit jaar opgegeven.
    Ook onder het mom van 'je kunt er maar op staan'.
    Maar eerlijk gezegd niet van harte :)
    Bij ons was begin 2010 een momentje dat we dachten, als we nu niet zwanger zijn dan zetten we ons maar alvast op de lijst.
    Special Needs hebben we het ook over gehad.
    Met een hazenlipje, frommeloortje of met een beentje/armpje minder zijn ze van harte welkom.
    Als het maar geestelijke handicap is.
    Maar toch...we willen/kunnen er nog niet aan.
    Eerst de andere opties.

    Draagmoeder...ook dat is bij ons als eens de revue gepasseerd.
    We zijn er nooit zelf over begonnen naar anderen toe.
    Mijn beste vriendin heeft het in een emobui eens uit zichzelf naar ons geroepen. En dat ze er heus serieus over na wilde denken.
    Maar ze heeft zelf altijd geroepen geen kinderen te willen (ze is nu 35), maar nu sinds afgelopen lente zijn zij het ook aan het proberen.
    Misschien dat het haar toch aan het denken heeft gezet.
    En mijn zus heeft het er al meerdere keren over gehad.
    Dat ze er over nagedacht had (zonder dat we het er met haar over gehad hebben), maar dat ze het zelf niet denkt te trekken.
    Hoe moet ze het haar 3 kinderen uitleggen en lichamelijk heeft zij altijd veel last gehad van haar zwangerschappen.
    En ondertussen is ze ook al weer 38.

    Wij zullen het nooit zelf aan een ander vragen, maar als een ander het echt serieus aanbiedt. Ik weet het niet hoor.
    Ik wil gewoon zelf trots over die buik wrijven!!!

    Nou, dat gaat weer lekker op de vroege ochtend.
    Hoezo, bij de 6e poging er minder mee bezig zijn :D
     
  9. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Nou, je bent wel minder met je poging bezig Sikki! Je bent alleen veel bezig met wat als het niet.... SSSST laten we dat nog maar niet uitspreken want deze poging gaat het gewoon lukken!!!

    Alle tekenen zijn aanwezig:
    - Nieuw hormoon
    - Sikki-man aan de 2 zakjes Proxeed
    - Vorige keer is het WEL (even) gelukt
    - En jij moet gewoon de eerst van dit kneusjes-groepje worden die op roze gaat en op roze blijft!!!

    Zo, dat is wel duidelijk dacht ik ;) Op naar heeeeeeeel veel eieren morgen!!!


    Wat betreft draagmoeder: ik denk ook niet dat ik het aan iemand ga vragen hoor. Misschien zou ik alleen heel hard roepen dat ik er een nodig heb :D en wie weet wat zich dan aan komt melden.... Maar het lijkt mij wel super zwaar als jouw kindje niet in je eigen buik zit. En wrijven over die andere buik zie ik ook niet zitten ;)

    Special needs met hazenlipje of frummeloortje wil ik ook nog wel, amar ik had laatst een heel artikel gelezen over dat ook die steeds moeilijker "verkrijgbaar" waren. En hele zware handicaps zie ik niet zitten, aangezien adoptie zelf ook al een heel moeilijk proces is want veel kindjes komen met grote problemen hier heen en die zijn niet een-twee-drie weg als ze in een liefdevol huis wonen.

    Ik heb trouwens ook wel eens over pleegzorg nagedacht, maar die kindjes gaan bijna altijd weer weg + je hebt ze niet alleen, je krijgt hun "wacko"-ouders er ook bij (bezoekrechten ed). Mijn zwager heeft er veel onderzoek naar gedaan voor zijn werk en hij zei dat je geen pleegouder moet worden als je eigenlijk zelf heel graag een kind had willen hebben. Je moet dit alleen doen uit een soort roeping om kinderen te helpen. Ik vind ook dat je dan als moeder of vader thuis moet blijven en niet moet blijven werken want deze kids verdienen iemand die klaar zit met thee en koekjes als ze uit school komen.

    Nou, weer een hoop gelul verder.
    Ik herhaal nog even:

    Alle tekenen zijn aanwezig:
    - Nieuw hormoon
    - Sikki-man aan de 2 zakjes Proxeed
    - Vorige keer is het WEL (even) gelukt
    - En jij moet gewoon de eerst van dit kneusjes-groepje worden die op roze gaat en op roze blijft!!!

    Zo, dat is wel duidelijk dacht ik ;) Op naar heeeeeeeel veel eieren morgen!!!
     
  10. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    *breekt even in*

    Wil even zeggen dat ik heel erg veel respect heb voor jullie allemaal dames

    *breekt weer uit*
     
  11. roos38

    roos38 Lid

    17 mrt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal maanden geleden heb ik ook al eens meegeschreven op de 'dusselpuzzelbabes' maar op een gegeven moment had ik er even geen zin meer in en ben ik gaan lezen. Ik sta nu op het punt aan de 5e ICSI te beginnen. Sikki, misschien 'ken' je mij nog. Wij haden gelijktijdig onze punctie (jij de 5e en ik de 4e). Wij hebben net als jij nog een cryo tp gehad (met hormonen) maar ook helaas. Daarna hebben we dr S verzocht om SCSA en immunologisch onderzoek. uitslag SCSA test was 16%, dus hiermee hebben we wel uitgesloten dat het aan Roos-man ligt. Ik wilde die test ook eigenlijk voor het geval we over moeten naar eiceldonatie. Daarin investeren met een slechte SCSA uitslag heeft weinig zin mijns inziens.
    Voor immunologisch onderzoek ben ik ook bij Dr. P geweest. Mijn god wat een zootje heeft die man op zijn kamer :$. Maar wel heel vriendelijk en komt zeer kundig over. Helaas heb ik niet meer de energie om overal vol in te gaan dus het verhaal ging beetje: ene oor in en ander weer uit. Zelfs het boek van dr. A.Beer ligt al een half jaar onaangeroerd in de kast: geen energie voor. Daarom vind ik het zo fijn om het korte verslag van Mrs. Mia te lezen, was even weer: "O ja, dat heeft hij verteld". Ik heb donderdag bij Dr P bloed geprikt en maandag had ik de uitslag per email. Ook kort telefonisch uitleg gehad. Het bleek dat ik een infectie in mijn lichaam had (overigens zonder ergens last van te hebben). Dit maken mijn cellen (weet even niet meer welke, iets van T-cellen ?)zeer aktief en is het momenteel niet gunstig te starten met nieuwe behandeling. Ook heb ik groot vitamine D gebrek. Op zijn advies slik ik nu omega 3 en vitamine D. Dat van die vitamine D verwacht ik niet zo veel want meer dan 80% van de noord europese vrouwen heeft een vitamine D gebrek maar lang niet zoveel vrouwen hebben ook vruchtbaarheidsproblemen. Maar goed, baat het niet dan schaadt het niet.
    De test is nu 6 weken geleden en morgen ga ik opnieuw bloed laten prikken (ja, daarvoor moet je dan helemaal naar dusseldorf....). Ben benieuwd of omega 3 en vitamine D hebben geholpen en of ze groen licht geven voor behandeling. Omdat ik in Duitsland woon heb ik het kunnen regelen dat de kosten van het onderzoek via mijn duitse verzekering gaan. Door een administratiefout kreeg ik wel een rekening van EUR 489. Dat zijn dus de kosten van dit onderzoek (ik geloof dat enkelen daar naar vroegen, vandaar).
    Mrs. Mia, ik ben ook heel benieuwd naar jouw uitslag en advies van Dr P. We grijpen ons naar zoveel teleurstellingen toch aan elk strohalmpje vast...
    Iedereen heel veel sterkte met het traject !! Statistisch gezien zijn we nu wel een keer aan de beurt, of niet dan! zo!:D
     
  12. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Silvia: dank je!!!!
    Wij hebben ook erg veel respect voor jou met je 3 kids :)
     
  13. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Roos, wat fijn dat je toch besloten hebt om te reageren in mijn topic! Jij hebt ondertussen ook al een behoorlijke weg afgelegd.
    Erg interessant wat er bij jou allemaal uit de test is gekomen. Ik hoop voor je dat je waardes deze keer goed zijn en dat je verder kan met een nieuwe behandeling. Morgen dus opnieuw bloedprikken, spannend hoor!

    Denk je trouwens dat het nu weer zoveel geld gaat kosten? Of zouden ze op minder testen en is het dus goedkoper?

    Ik lees dat jij je uitslag al snel had via de mail. Ik heb vorige week maandag bloed laten prikken, dus als ik het morgenmiddag nog niet heb dan ga ik er eens achteraan denk ik (heb niet zoveel zin om tot volgende week maandag te wachten op de tel afspraak met S.) want ik ben een nieuwsgierig aagje :p

    Roos, laat je weten wat de uitslag is van je nieuwe bloedtest?
    Succes alvast! Enneh: wij zijn inderdaad aan de beurt NU :)
    Liefs Mia
     
  14. Lindinha

    Lindinha Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hoi Mia,
    Nee ik heb niet een superverzekering...haha was dat maar zo! Die bestaan helaas niet.

    Wij hebben nog 3 volledige behandelingen tegoed, doordat het ziekenhuis een aantal fouten bij ons heeft gemaakt. Bij onze 2e icsi hebben ze onze 2 cryo's verwisseld met een ander stel en bij de 3e icsi heeft de invriesmachine een storing gehad waardoor onze 2 cryo's wederom verloren zijn gegaan. Als vergoeding hebben we 4 volledige behandelingen vergoed gekregen + een vergoeding.

    Vandaar dat we nu nog 3 behandelingen hebben... de manier waarop is niet leuk, maar misschien zijn het wel de behandelingen die wij nodig hebben om alsnog zwanger te worden.

     
  15. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lindinha, ik word iedere keer weer zo verdrietig als ik jullie ellende weer lees.
    Je krijgt er vier vergoed, maar je moet er ook maar 'zin' in hebben!!!

    Roos, ja ik weet nog zeker wie je bent!
    En dat je naast me lag bij de laatste punctie en je zo verrast was over de vele eicellen!
    Dus jij ook voor het immuumonderzoek geweest.
    En afgeraden nu gelijk een behandeling te beginnen. Dat is nogal wat!
    Ik heb het net bij manlief er in gegooid en mocht deze poging mislukken dan gaan wij dat ook maar eens laten onderzoeken!
    Bij jullie in ieder geval de SCSA goed.
    Bij ons dus niet, maar volgens S worden er met IMSI dan toch goede resultaten geboekt. Daar hopen we nu dan maar op.

    Mia, thanks voor de peptalk!
    Soms heb je dat toch wel weer even nodig. Ook of juist bij poging zoveel.
    Ik hoop ook op een paar (op beter heel veel!) mooie eieren.
    En het zou toch mooi zijn als ik kan laten zien dat ook kneusjes zwanger kunnen worden :D

    Lindinha en ik hebben het al vaker gezegd. Als we maar eens een positieve test zouden hebben, dan wisten we dat het kon!
    Maar jij bent ook bij de eerste poging zwanger geweest en ik ook van de laatste 2 Yeti's, maar dat geeft geen garantie's op meer succes.

    Ik vind het fijn jullie gevonden te hebben in dit topic.
    Het werd toch een beetje eenzaam.
    Misschien staan we samen sterker?
     
  16. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Lindinha, nu ik jou verhaal lees herken ik het weer. Ik had het ooit al ergens gelezen, maar was vergeten dat jij het was: sorry :)
    Wat een zielig verhaal zeg. Echt eentje in de categorie:
    "Dat meeeeen je niet!!!":$:$:$
    Wel fijn dat je wat vergoed krijgt, maar het was beter geweest als ze het gewoon goed geregeld hadden daar.
    Laat ze maar mega goed hun best doen, want jij verdient het ook enorm om op roze te gaan :p

    Sikki, als het goed is ben je onderweg..... ik hoop zo dat het er mooi uit ziet en dat S. ook tegen jou kan zeggen: "dat ziet er puik uit!" (Mia-man grapt nog steeds dat hij het toen niet over mijn eieren had;)).

    Ik vind het trouwens ook fijn dat wij elkaar hier gevonden hebben, maar ik vind wel dat we allemaal, voor 2011 op roze moeten staan, want:
    Wij zijn aan de beurt!!!
     
  17. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoi meiden, ik sluit me aan bij jullie tekst; 'blij dat ik jullie hier gevonden heb in dit topic'.
    De meeste meiden op ons nieuwe topic 'kende' ik al wel van ZP. Een deel van de verhalen ook. Maar we zaten allemaal verspreid over diverse topics.
    Dus ook ik ben erg blij met een topic vol 'kneuzen'.

    Sikki meid ik ben benieuwd hoe je met je eitjes gesteld is.
    Samen staan we sterker; mooie uitspraak en ik geloof er ook wel in. We zijn met dit clubje behoorlijk door de MMM wol geverfd, hebben al heel wat meegemaakt, en zonder de lieve woorden van andere mensen tekort te doen; we begrijpen elkaar als geen ander.


    Silvia; dank voor je lieve woorden.

    Roos; inderdaad; wij zijn nu aan de beurt.
    Ik hoop dat je snel groen licht krijgt, en dat jullie weer van start mogen.
    Hoe kwamen jullie erop om dat immuunologische onderzoek te vragen? En die SCSA test?

    Ik heb inmiddels vaak het idee dat ik overal zelf achteraan moet vangen. En zelf steeds nieuwe ideeen of nieuwe onderzoekjes op de tafel moet gooien.
    Terwijl ik dat eigenlijk van de heren doktoren zou verwachten. Ik blijf het raar vinden, dat wij als leken (nou ja, inmiddels halve fertiliteitsartsen) steeds zo op moeten letten en goed door moeten vragen.

    Hihi; soms grap ik inderdaad weleens; ik zou zo aan de slag kunnen. Hoe moeilijk kunnen de standaard MMM behandelingen zijn?
    Medicijn erin, echo maken en vervolgens de IUI inplannen. De artsen zaten er bij ons weleens een volle week langs, dus die marge schijnt acceptabel te zijn!!! :D:D

    Mia bijna de uitslag. Zelfs ik ben inmiddels benieuwd naar jullie uitslag.
     
  18. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Help meiden:

    kunnen de meiden die het immuun onderzoek al hebben gehad aub aan mij opsommen welke bloedonderzoeken er dan geprikt worden?
    Dan kan ik bij mijn verzekering checken of ze dit, al dan niet vergoeden.

    Want waarom zouden ze het niet vergoeden vraag ik me af.
    Bloedonderzoek is bloedonderzoek.
    Ik weet dat mijn verzekering het vorige bloedonderzoek in Dusseldorf helemaal vergoed heeft.


    En nog een vraag:

    * hebben jullie alleen bij jezelf dit immunologische onderzoek laten doen?
    * waarom moeten de mannen wel/niet dit onderzoek?
    * waarom zou dit onderzoek ons iets op gaan leveren?


    Gisteren trouwens bij de apotheek voor 80 euro vitamines gehaald. Nu maar hopen dat het ooit gaat helpen..

    liefs,
     
  19. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ohja, de assistent van Irma vertelde vanmorgen dat het complete onderzoek; immunologische onderzoek, schildklier onderzoek en bloedstollings onderzoek allemaal samen 800 euro moet gaan kosten!!!!!
     
  20. Mrs Mia

    Mrs Mia Fanatiek lid

    5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ieoor, ik heb ook het idee dat ik ondertussen wel een diploma mag krijgen voor Fertiliteitsarts :D Volgens mij weet ik er ondertussen meer vanaf dan de gemiddelde NL fertiliteitsarts, ha, ha.

    Ik heb net de uistslag van ons immunologisch onderzoek binnen!!!
    Alleen weet ik neit of ik er blij mee moet zijn :(
    Want..... ik heb NIKS :$:$:$:$:$:$:$:$
    Geen last van de schildklier (een waarde FT4 was een beetje laag, maar de andere TSH was prima, dus niks aan de hand)
    Geen last van te weinig vitamine D (slik ik ook al een tijdje)
    Geen last van een verhoogd immuunsysteem
    Geen last van weet ik veel wat er allemaal gemeten is
    Alleen Omega 3 konden ze nie meten, maar die slik ik ook al zat.

    M.a.w. Heel fijn dat ik niks heb, maar ik ben dus ook geen steek verder. En ik weiger nog steeds in "gewoon pech" te geloven na het terugplaatsen van 12 embryo's.

    Wat nu??? Maandag een tel. gesprek met S. ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
    Ik heb echter nog 1 troef achter de hand, en daar ga ik me nu in specialiseren ;) dat is het gebruik van metformine (een middel voor suikerpatienten wat ook zou kunnen helpen bij sommige patienten met PCOS, aangezien zij vaak ook glucoseresistent zijn). Heb dit al eens eerder bij S. aangekaard, maar hij zegt dat tijdens IVF/ICSI alles platgelegd wordt en dit geen zin heeft. Toch zijn er onderzoeken die het tegendeel beweren. Niet geschoten is altijd mis toch?

    Maar heel eerlijk gezegd ben ik een beetje verdrietig nu ik niks blijk te hebben, want dan is er dus ook geen oplossing. Mia-man is blij dat ik niks heb, want hij was bang dat ik aan de prednison moest of zo (zit natuurlijk ook wel wat in).
     

Deel Deze Pagina