Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

@mrs mia
    Fijn dat je de uitdlag heb. Jmmr dat je er nog geen duidelijkheid over heb zeg. Je had beter een vitamine d tekort kunnen hebben bedoel ik. Hoop voor je dat de metformine toch zn werk gaat doen*knuff*

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh, Ieoor, kost het hele onderzoek 800 Euro? Ja, eigenlijk een beetje vreemd dat we het neit nagevraagd hebben van te voren, ha, ha. Maar ja, we gaan zoiezo alle Dusseldorf kosten declareren bij de belasting (mannetje zit in 52% schaal, dus dan krijgen we nog iets terug gelukkig).
    En ik ga deze rekening gewoon indienen bij de VGZ.

Wat ze allemaal gemeten hebben? Pfff, dat is een heleboel en ik kan het zo eigenlijk niet opnoemen want het zijn allemaal verschillende waardes in het Duits :$
    Misschien heeft Irma of S er wel een overzicht van?

Nog antwoord op je andere vragen:
    - er werd alleen bij mij gemeten
    - dit aangezien het erom gaat dat mijn lichaam de boel afstoot
    - dit onderzoek zou je iets kunnen opleveren want als je werkelijk een verhoogde immuunactiviteit zou hebben dan word je helemaal niet meer zwanger, aangezien je lichaam alleen maar sterker wordt op dit gebied, dus meer antistoffen gaat aanmaken. Vitamine D en Omega 3 zijn erg belangrijk om dit tegen te gaan.

Uiteindelijk moet je zelf beslissen of je dit onderzoek wil laten doen, maar wij wilden gewoon weten of het daar aan lag. Nu blijkt het daar dus niet aan te liggen (en zijn we geen steek verder), maar kunnen we dit ook weer van het lijstje afstrepen.
    Er is trouwens op 1 ding niet getest (ik denk niet dat ze dat daar doen): er is een mogelijkheid dat ons DNA te veel op elkaar lijkt en dan stoot je ook het vruchtje af. In dat geval zouden ze van ons allebei het DNA moeten testen. Maar ik weet niet of we dat nu gelijk gaan doen.

Misschien eerst maar eens de vrieskist openen want daar zitten er nog 5 in....

Ieoor, je kan ook even afwachten of de VGZ mijn rekening gaat accepteren, dan weet je misschien meer voor je eigen verzekering.
    En Labor Benrath is meestal mega snel met hun rekeningen, dus dat komt wel goed ;)

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey S1986,

Bedankt voor je berichtje! Ik had ook liever een vitamine D tekort gehad, maar ja, eigenlijk ook fijn dat er niks is natuurlijk.... Beetje dubbel allemaal ;)

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Inderdaad maar het is gelukkig ook weer niks ergs. Snap je wel hoor;) Hoe zit het met de belasting teruggave? Ik heb hier ook zo'n 3000 zelf moeten betalen.... Lang leve trias...Moet ik dan alle rekeningen naar de belsting opsturen of alleen die ik zelf betaald heb en niet vergoed heb gehad?

5. s1986

s1986 Niet meer actief

En met de reiskosten kan je geloof ik ook nog wat doen he! Weet je toevallig ook hoe dat werkt? Heb wel bewijs op mn rekeningen wanneer we geweest zijn. Dus ook wat de kilometers zijn maar verder niet.

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ik ben geen belasting expert (Mia-man heeft daar een mannetje voor). Maar, het gaat om de rekeningen die niet vergoed zijn door het ziekenfonds. En dan moet je in totaal wel boven een bepaald bedrag uitkomen geloof ik. Wij hebben al onze Dusseldorf behandelingen allemaal in dit jaar gedaan, dus dan komen we wel aan een groot bedrag. Er worden zelfs reiskosten teruggegeven tot een bepaald bedrag.
    Maar daarvoor moet je echt bij de belasting zijn want anders ga ik misschien dingen zeggen die niet kloppen, het is natuurlijk altijd het proberen waard ;)

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Zal morgen de boekhouder wel ffies bellen. We hebben een koophuis en laten dit dus ook altijd doen, kan je geen fouten maken ook;) Toch bedankt ga er morgen achteraan moet zo werken.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Mia, niets gevonden?!?!?!?!
    Wat moet je daaaar nu weer mee?
    Ik ben heel benieuwd wat S zegt.
    Zou het misschien zo kunnen zijn dat je gedurende de behandeling nog niet op de juiste bloedwaardeniveau zat, maar nu wel?
    In dat geval zou ik eerst voor de vriezer gaan.

Hier ook niets gevonden...
    Nou ja, een paar follikels dan.
    Wel verwacht, maar toch onverwacht.
    Uiteindelijk hoop je iedere keer (tegen beter weten in?) weer op een beter resultaat.
    Tja, anders had je er net zo goed niet aan hoeven te beginnen, toch?
    Anyway, in mijn actieve eierstok zat 'wel' 2 follikels.
    1 van 14 mm en 1 van 10 mm.
    En links, in m'n minder actieve eierstok zaten er ook 2, allebei onder de 10 mm.

Dus, gelijk Menopur weer opgehoogd naar 5 ampullen per dag, dus 375 EH en vandaag ook starten met de Cetrotide.
    En de Elonva 150EH is natuurlijk ook nog niet uitgewerkt (alhoewel ik me afvraag of die uberhaupt wel gewerkt heeft).
    Ben wel blij dat ik deze keer gevraagd heb om de eerste FM een dag eerder te doen.
    Nu hebben we misschien nog kans dat er iets meer meegroeit.
    In ieder geval blij dat ik nu een dag eerder met de Cetrotide erbij begin, want dan kan ik hopelijk wat langer doorspuiten.
    De vorige keren werd de punctie vaak al snel gepland omdat er dan al weer wat op springen stond.

Nou, het geduld maar weer zien te bewaren und Samstag wieder zuruck!

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    S1986, de boekhouder bellen is een heel slim idee! Hij/ zij zal er vast wel meer over weten.

Sikki, bij jou ook niks... Nou ja, toch nog wel iets hoor. Ik blijf positief voor je :) Er zitten er dus gewoon 4 en je gaat nog even stevig door met de Menopur. Als de Cetrotide er al bij komt kunnen ze ook niet knappen, dus ik denk dat er vast wel een stuk of 5 uit gaan komen. Dat is ook mijn gemiddelde ongeveer, terwijl ik niet eens weinig eieren hoor te hebben.
    Van die 5 blijven er 4 over: zwei zuruck und zwei im frier. Die eerste zwei slaan aan en die tweede zwei mag je dan over 2 jaar ophalen.
    Nou, wat vind je van mijn voorspelling??? Ik zou er tevreden mee zijn ;)

Maar ik begrijp het ook als je een beetje baalt, want je hoopt toch altijd op meer. Wel goed dat je hebt meegedacht deze keer, want het lijkt me erg verstandig dat je vandaag al geweest bent. Jij bent ook door voor het diploma van Ferti-arts :D
    En Samstag wordt die punction gepland en dann kommt das allemaal gut.

Nou, ik ga even mijn luie kont van de bank af schrapen om te sporten. Bis later!!!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikkie weer terug in het land.
    Balen altijd weer he; die paar follikels die er maar zitten.
    Ik herken het helemaal. Tegen beter weten in hoop ik altijd; deze keer zitten er misschien wel 6 follikels...... (helemaal al blij van de gedachte dat het misschien zo zou kunnen zijn....).
    Maar na de follikelmeting is daar dan altijd die teleurstelling.

Zaterdag weer terug; ik hoop dat de follikels die er zitten mooi gelijkmatig en goed doorgroeien.
    Succes.

Mia; fijn en balen tegelijk dat er niets gevonden is.
    Fijn omdat je dan tenminste niks 'ergs' mankeerd.
    Balen omdat zwanger worden niet met een paar vitaminepilletjes gerealiseerd kan gaan worden....
    Ik snap ook jouw teleurstelling helemaal. En snap nog beter dat je je weer vol op iets anders stort.

S; ik had van 2009 een heel excel bestand gemaakt met daarop:
    * alle data van bezoekjes aan ZH / tandarts/ fysio (noem maar op; alle medische dingen die je bezocht hebt dat jaar).
    * alle afstanden naar die ZHen etc
    * alle eventuele parkeerkosten
    * alle zaken die niet vergoed zijn door je zorgverzekering; of maar gedeeltelijk vergoed zijn door je zorgverzekeraar.

Het aantal kilometers mag je maal 0,19 cent doen.

Dit totale bedrag (alles bij elkaar opgeteld) geef je dan inderdaad op aan de belasting.
    Je moet wel boven de (ik geloof) 2000 euro uitkomen; maar dat zal wel lukken vrees ik.

Ik ben ook weer in de weer met de verzekering.
    Gek word ik van die lui.

In april zouden wij naar Dusseldorf. Op gesprek geweest etc. etc.
    We zouden in juni starten. Medicatie was in huis, helemaal klaar, maar nog steeds geen antwoord ontvangen van mijn verzekering.
    Ik was namelijk al sinds april bezig om toestemming te krijgen in het buitenland te mogen starten met ICSI.

Uitendelijk op de dag van de 1e spuit meer dan 2 uur aan de lijn gehangen omdat we nog steeds geen antwoord/toestemming hadden.
    Grote domper op de feestvreugde; we zouden enkel het maximale nederlandse tarief vergoed krijgen; meer niet.
    En ze begrepen niet waarom we nog geen antwoord hadden ontvangen na zolang wachten. Terwijl het antwoordt erg duidelijk is.

Maar goed; toen besloten hals over kop verder te gaan bij het Geertgen. (we redeneerde toen zo; als we 1500 euro zelf moeten betalen voor poging 4 en straks voor poging 5.... Dan is dat samen 3000 euro> en voor dat geld kunnen we weer 1 dusseldorf poging doen.

(ja meiden; hoe reken je jezelf rijk, en hoe maakt je gedachte alles met mooie woorden weer goed...).

Maar goed; terug naar nu.
    Toen was toestemming aanvragen niet nodig.

Maar nu ik zojuist bel voor dat immunologisch onderzoek; beginnen ze ineens over schriftelijke toestemming voor ICSI in het buitenland.

GEK WORD IK VAN DIE VERZEKERINGEN!!!

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Tja, dat is weer het 'voordeel' van alles zelf betalen :D
    Ik heb gelukkig NIETS meer met ze te maken!

Ieoor, wij zijn dan toch wel echt kneusjes he.
    Dr. S zei al, u bent niet zo gul met uw eieren ;)

12. roos38

roos38 Lid

17 mrt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden. Ik ben vanochtend naar Labor Benrath geweest. Het is eigenlijk van de zotte om voor afname van wat buisjes bloed zo'n eind te rijden.... maar ja: alles voor het goede doel.
    Een vrouwelijke arts heeft vandaag bloed afgenomen ivm vakantie dr P . ik heb gevraagd of ik de uitslag weer op de mail kon krijgen. Ze gaf aan dat Dr. P. op vakantie was maar waarschijnlijk wel per mail de uitkomsten kon analyseren. Ben erg benieuwd of die omega 3 mijn immuunsysteem wat minder aktief hebben gemaakt.
    Ik lees hier ergens dat het immunologisch onderzoek 800 euro zou moeten kosten. Zoals eerder vermeld koste de mijne 489. Ze hebben dit maal niet getest op schildklier en stolling want dat is bij mijn eerste bezoek in dusseldorf al eens getest (heb ik overigens nooit een extra rekening voor gekregen).
    Ik heb overigens zelf gevraagd om een immunologische test. Na 4 x ISCI met 8 goede embryo's en geen innesteling en 2 miskramen (uit zwangerschappen zonder behandeling) ga je toch denken dat het misschien een innestelingsding is. Dr S is er dus niet zelf mee gekomen maar was direct akkoord. Nu bij de 5e poging wil je toch alles uit de kast halen. Dus hebben we ook SCSA test laten doen terwijl we altijd goed zaad hadden (indicatie voor ICSI heeft bij ons met de weinige cellen te maken). Nu deze uitslag gelukkig goed is, kan ik (denk ik) IMSI van het lijstje strepen. Dr. S zag ook niet veel meerwaarde in IMSI met deze uitslagen.
    Maar zoals de meesten van jullie al ontdekt hebben, je moet veel zelf dokteren en Dr. S. is een goede sparringspartner.
    Volgende week donderdag mogen we weer sparren en hebben we een uitgangsecho. Ben erg benieuwd wat het gaat brengen.
    Ik las hiervoor ook iets over teruggaaf van de belasting (ik weet zo niet meer van wie). Dat is mijn vakgebied. Wat de reiskosten betreft, die EUR 0,19 staan niet voorgeschreven. Je mag de werkelijke reiskosten per kilometer in rekening brengen. Kost even wat rekenwerk om al je autokosten per jaar bijeen te tellen (vergeet afschrijving auto niet!) en die te delen door aantal kilometers die je jaarlijks rijdt. Maar het kan zich wel lonen. Ik kwam zo uit op EUR 0,27 per km. Als je veel doktersbezoeken hebt, dan scheelt dit best. Overigens kun je parkeerkosten niet apart opvoeren als reiskosten. Deze kosten zitten al in het bedrag per kilometer.
    Het is weer een lang verhaal geworden waar ik nu weer even een eind aan maak. Ik wens iedereen een goede broed !!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb niet alles gelezen, wel dat er niets uit het onderzoek van Mrs Mia is gekomen... Heel dubbel... Fijn maar ook ontzettend niet fijn...
    Klote hoor!! Knuffel!!

En dan de reiskosten, ik las dat iemand schreef 19 cent per kilometer. Dat klopt niet. Je mag je werkelijke kosten rijden. En dat kan behoorlijk oplopen. Heeft er niet iemand in de familie een hele dure auto?? Een benzine slurpende auto?? Een dikke vette Hummer ofzo?? Of een zware Volvo??

Dan heb je toch gewoon hun auto steeds geleend omdat die zo prettig rijdt?? Dan zit je zo op 50 cent per kilometer!!!
    (I love mijn belastingadviseur ;))

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Roos, laten we hopen dat jouw waardes nu wel goed zijn! Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel in het immunologische verhaal geloof (ondanks dat er bij mij zelf niks mis is). Als ik jouw verhaal lees denk ik dat het met meer vitamine D en Omega 3 wel moet lukken.
    Die IMSI is inderdaad niet nodig, maar toch verstandig dat je het even hebt gecheckt.
    Ik begrijp helemaal dat je voor je 5e behandeling alles uit de kast wil halen (dat wilden wij ook, vandaar dat we naar Dussel zijn gegaan voor behandeling 4). Dr. S komt inderdaad niet zelf met alles aandragen, maar gelukkig staat hij overal open voor. En doordat je hier een hoop leert van ervaringen van anderen komen we er wel. Het moet toch een keer gaan lukken (het liefst voor 2011)
    Tja, we blijven allemaal positief he :D

En bedankt voor de uitleg over de belasting. Ik dacht ook dat het per km ging, maar dit komt nog beter uit. Dan zijn we toch met mijn benzine autootje gereden ipv de diesel van Mia-man (hoewel zijn auto weer harder afschrijft omdat hij veel nieuwer is) Nou, ik laat ons belasting-mannetje de boel maar even uitrekenen ;)

Maartje, hoe gaat het met jou??? Kom je de tijd een beetje door? Week 1 valt meestal wel mee he, maar als dag 9/10 aanbreekt wordt het spannend. Succes!!!

Nou, ik ga me amar eens verdiepen in een nieuw balletje om op te gooien (metformine). Ik hou jullie op de hoogte hoor!

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Eh Sikki... niet zo gul met je eieren hi, hi (niet leuk maar wel grappig) :D:D:D
    Die S. blijkt af en toe toch een kleine grapjas te zijn :p

Ieoor, wat een ontzettend gezeik met die verzekering zeg :$ Wat dat betreft kan je maar beter door je 3 behandelingen heen zijn. En dan inderdaad een mooi Excel bestandje maken van alle onkosten ;)

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Oh ja... wat ik me nog afvroeg... ik heb begrepen dat je dus die immu-test laat doen en dan na 6 weken nog een keer bloed moet laten prikken om te kijken of het verbeterd is.

Betekent dat ook dat je dan 2x 500 euro moet betalen?
    Dat lijkt me niet toch? Anders wordt het wel een heel duur grapje....

Sikki.... meid, ik snap dat het een beetje een tegenvaller is, maar wie weet trekt het nog wat bij nu je eerder de echo hebt gehad en eerder met cetrotide begint. Ik duim voor je meid!

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Lindinha, dat vroeg ik me ook al af. Aangezien ik niks blijk te hebben hoef ik dus ook niet nog een keertje.
    Maar Roos weet vast wel antwoord op deze vraag ;)

Sikki, gewoon doorknalle met die spuiten :)

18. roos38

roos38 Lid

17 mrt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindinha, ik zal het in de gaten houden of ze nog een keer EUR 500 in rekening brengen voor de 2e test. Ik weet niet of ik hier inzicht in krijg want als het goed is gaat mijn rekening rechtstreeks naar de Krankenkasse (ben ook in Duitsland verzekerd). Maar ik zal je op de hoogte houden.

Ik had overigens vanochtend al de uitslag van mijn bloedafname gisteren. Nog niet alle bevindingen zijn binnen maar het belangrijkste is dat de aktiviteit van het immunsysteem is gedaald! Advies was om inname omega 3 en vitamine d voort te zetten. Het lijkt erop dat we eind augustus kunnen gaan beginnen met poging 5 :)

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Roos, wat ontzettend fijn dat je waardes verbeterd zijn :):):)
    En wat een snelle reactie van het lab!
    Dan heeft het in ieder geval zin gehad. En als jullie volgende poging gaat lukken dan zeg ik: "lang leve de Omega 3 en Vitamine D".
    Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in want het verhaal van dr. Pf klink wel erg aannemelijk.

Hoeveel Omega 3 en Vitamine D nam jij nu ook al weer?

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wat goed Roos!!!

Hoeveel ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik zelf ook de door S voorgeschreven hoeveelheden slik.
    En sinds wanneer ben je er mee bezig?
    Ik ben namelijk zo'n beetje 2 maanden aan het slikken nu.

Deel Deze Pagina