Roos wat fijn; posieve bloeduitslagen... en zo snel af. Goed zo! Ik ga eind augustus met je meedoen. Wie weet lopen we samen op straks; zou wel gezellig zijn! Jouw vakgebied is belasting; fijn, fijn, fijn, fijn, fijn!!! Dat is pas een goede tip; dat je meer mag schrijven dan 19 cent per kilometer. Dan is de moeite van de rekensom wel waard. Aan het einde van het jaar kom ik vrees ik nog wel terug op deze belasting tip!!! Sikki; zaterdag weer terug naar Dusseldorf; ik ben benieuwd of het mooi rustig, gelijkmatig groeit. En met een beetje geluk is er nog ergens een ei tevoorschijn gekomen wat nog niet gezien was op de vorige echo. (bij mij lukt dit trucje nooit helaas....). Mia: wanneer willen jullie nu weer van start? Na jullie vakantie? Maartje; hoe stel jij het in de wachtweken? Kruipen de dagen voorbij, of gaat het redelijk goed? Wij zijn weer terug uit Dusseldorf. Vanmorgen om 7 uur aangereden, en om 11 uur waren we al weer bijna thuis. Manlief heeft wel behoorlijk hard gereden moet ik eerlijk toegeven. Net gegeten; en nu ga ik fijn de vakantiespulletjes verder inpakken.... Nog maar 2 nachtjes slapen!!! xxx
Roos, ik heb jouw verhaal over de 19 cent aan Mia-man laten zien. Hij geloofde het in eerste instantie niet, maar ja, als belasting jouw vakgebied is dan geloven wij jou graag Sikki, wie weet tover jij zaterdag nog wel een of twee extra eitjes uit je hoge hoed (lees: muts) Ik blijf voor je duimen. Maartje, tik, tak, tik, tak, de tijd tikt lekker door: vasthouden die 3 (of 2). Succes Ieoor, jij dus even heel snel naar Dusseldorf op en neer gesjeest. En, net als Roos, eind augustus echt beginnen: heel goed!!! Ga je trouwens ook IMSI doen? Of houden jullie het bij ICSI? Ik zat trouwens te denken: heb je tot nu toe altijd decapeptyl gebruikt? Want S. zei tegen mij dat dat voor mij erg slecht wat voor de kwaliteit van de eitjes. Dus mocht je nu ook aan de cetrotide gaan en het korte protocol ipv het lange, wie weet krijg je er ook betere eitjes van (bij mij hielp het wel). En wat doe je erbij? Menopur? Die is meestal ook beter voor "rotte eieren" (sorry voor het taalgebruik, maar zo noem ik die van mij altijd ) En jullie ook bijna op vakantie: heeeeeeerlijk even uitrusten voor de nieuwe poging: geniet ervan! Wij hebben eerst maandag nog een tel. afspraak met S. staan. Dan gaan we nog op vakantie en daarna begint mijn werk weer. Als het een beetje lukt met plannen wil ik half september een uitgangsecho hebben zodat ik daarna gelijk met de progynova kan beginnen voor onze cryo's. In principe lukt dat plannen wel, want ik slik nu gewoon de pil (anders heb ik zo'n mega lange cyclus). Dus ik stel voor: Maartje als eerste op roze, dan Hypo, daarna Sikki, gevolgd door Roos en Ieoor en ik zal het roze rijtje dan wel afsluiten. En dat allemaal voor 2011
HIHI Mia; strakke planning. We doen het democratisch: IK STEM VOOR!!!! Ik heb al 1 keer het schema van Dusseldorf gehad. Uitgevoerd ivm omstandigheden bij het Geertgen. Dat wil zeggen; starten op CD 1 (zonder eerst de pil te hebben geslikt). CD 1: 2 x per dag 225 eenheden Menopur (6+22 uur) CD 8 geloof ik kwam daar pas cetrotide bij. De punctie was nu op CD 17, terwijl dat met de andere medicatie (Gonal, Fostimon en Deca steeds pas op CD 20 of later was). helaas ben ik echt een slecht geval en een zeer low responder; Ik maak echt maar minimaal eitjes aan. En die ik heb zijn vaak van erg slechte kwaliteit. En ja; we gaan inderdaad voor IMSI of PICSI; we laten de arts bepalen aan de hand van de zaadjes op de dag van de punctie wat het moet gaan worden.
Ieoor, met 1 stem voor vind ik dat de strakke planning gewoon moet slagen Het schema van Dusseldorf is inderdaad veel fijner dan in NL. Die twee weken deca spuiten vond ik helemaal niks. Je hebt dus al menopur gespoten en ook al een behoorlijke hoeveelheid. Dan is het echt kl:xte dat er zo weinig eitjes groeien. Ik ben ook niet zo'n super responder, maar helaas doe jij het nog een stuk slechter... Ik heb trouwens gelezen dat bij een immuunprobleem de eicelkwaliteit ook slecht kan zijn. Niet dat ik je dat onderzoek van Dr. Pf wil aansmeren hoor Bij mij kwam er immers ook niks uit. Wel fijn dat ze op de dag zelf kunnen bekijken of het IMSI of PICSI wordt. Wij zijn zeer tevreden met de IMSI (is wel iets duurde, maar ja). Onze embryokwaliteit is wel verbeterd, hoewel dit vooral wat zegt over de eicel en niet over de zaadcel. Ik ga maandag het onderwep Metformine aanslingeren bij S. Heb er ondertussen al veel over gelezen en het laatste onderzoek zegt zelfs dat een lage dosis ook helpt bij niet-PCOS patienten die een aantal mislukte IVF's hebben gehad. Nou, ik ga een vriendinnetje ophalen om samen met nog een ander vriendinnetje uit te gaan eten. Dus, bis morgen! Liefs Mia
Ieoor, een hele fijne vakantie meid! Geniet er van en kom uitgerust en vol goede moed weer terug!!! Het eiertrucje heeft S mij 1x laten zien. Toe had ik maar liefst 8 eicellen. Alle andere keren was hij er beter in om ze te laten verdwijnen Mia, bijna weekend en dan maandag meer duidelijkheid! Leg jij S maar weer wat mogelijkheden voor. En uiteraard is het verplicht om dit weer te delen met ons Hier morgen de 2e FM. Ik hoop dat de hardlopers zich een beetje rustig hebben gehouden, zodat wƔt er zit ook allemaal mee kan groeien.
Ieoor, ik weet niet of je dit nog op tijd leest, maar ik wens je een hele fijne vakantie toe!!! Denk maar zo: dit is de laatste vakantie met z'n tweetjes Geniet ervan, relax-ze en kom gezond en vol goede moed weer terug. Sikki, ik hoop toch voor je dat S nog een keer dat eiertrucje kan laten zien. Mocht dat een eenmalig trucje zijn geweest dan hoop ik alsnog dat er wat bijgekomen is. Heel veel succes morgen, ik zal aan je denken. En ik verwacht van jou ook een verslag hier Dan zal ik maandag ook verslag uitbrengen natuurlijk! Ik heb al een hoop artikelen van PubMed geprint over metformine, pcos en ivf, die Mia-man dit weekend mag bestuderen (hij doet het woord nl maandag). Voor de rest wens ik iedereen een heeeeeeeel fijn weekend toe (volgend mij blijft het weer ook wel oke). Liefs Mia
Hey 4+ladies, misschien een oppeppend nieuwtje! Ik hoorde vandaag via via dat iemand bij ons in het ziekenhuis hier na 10x IUI en 10x IVF eindelijk zwanger is geworden... dus er is nog hoop voor ons kneusjes! Dikke weekend-knuffel!!!!!!!!!!!!!! SMAKXXXXX
Wauw, er is nog hoop!!! Ik weet alleen niet of wij tot 10x IVF gaan hoor, is best wel prijzig. Maar als alle cryo-terugplaatsingen ook meetellen dan komen we er straks wel
10 x IVF geen leuk vooruitzicht. dan moƩt het ook wel raak zijn want dan heb ik heel hard een nakomeling nodig die mij op mijn oude dag kan verzorgen....(spaar/pensioenpot is dan wel leeg...) Mrs Mia, dat lijkt met af en toe best heerlijk: zo'n man die helemaal ingelezen is en het woord kan doen. Helaas is Roos-man uit ander hout gesneden. Gelukkig steunt Roos-man mij onvoorwaarlijk in mijn besluiten en dus hoef ik nooit discussies te voeren. Sikki: ik duim voor veel rijpe eicellen. Ik heb geleerd dat je ook niet blij hoeft te worden van de mededeling: 'wij hebben 11 eicellen gevonden'. Ik dacht echt dat hij het verkeerde dossier voor zich had toen ik dat hoorde (met ƩƩn werkende eierstok en een AMH van 0,39). Uiteindelijk waren er maar 4 rijp en geschikt voor bevruchting, dat is dan direct even weer met beide poten op de grond. Wij zijn afgelopen zomer nog niet op vakantie zijn geweest (ik ben zo'n tegen-wil-en-dank-sociaal-type dat collega's met kinderen voor laat gaan en werkend op de scheidslijn van regio's noord, zuid en midden betekent dat pas heeeeeel laat vakantie). Door de komende behandeling moeten we de geplande vrije weken naar achteren verschuiven (wordt dus een soort vroege herfstvakantie). Dus op vakantie in de wachtweken.... Enerzijds lekker omdat de tijd snel gaat. Maar ook weer balen: geen lekkere wijn en gerommel met de kwarkbollen. Bah, alles voelt soms zo oneerlijk (zucht)
Hi, hi, hi, een nakomeling voor de pensioenspaarpot Doe mij er dan maar minstens twee Het is inderdaad makkelijk om een ingelezen man te hebben, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik al het voorwerk doe! Hij bekijkt alles waar ik mee aan kom zetten, maar ik ben dan ook de internetjunkie En een ander nadeel is dat Mia-man alleen maar van de Westerse geneeskunst is. Zo heb ik al talloze keren acupunctuur aangezwengeld, maar hij vindt het maar niks, S. is er trouwens ook niet zo'n fan van. Maar ik ben meer van het "niet geschoten is altijd mis"-principe. Roos, wel fijn dat je mannetje je goed steunt! Wij zijn ook alleen maar sterker geworden samen door al deze ellende. En wat nobel van je dat je al die anderen voor laat gaan deze zomer! Wij hebben helaas niet veel te kiezen, want ik kan alleen maar tijdens de schoolvakanties op vakantie. Voordeel: veel vakantie, nadeel: altijd de hoofdprijs en soms niet het juiste seizoen voor een bepaald land. Maar jullie gaan dus lekker tijdens de wachtweken. Lekker ontspannen, maar inderdaad last van die rot-bolletjes en geen wijn Ga je ver weg? Ik wil nl nooit vliegen tijdens de wachtweken, maar dat heeft er meer te maken dat ik daar altijd een beetje stress van krijg. Sikki, inderdaad op naar RIJPE eicellen (ik heb soms hetzelfde probleem gehad). Maar ik had met minder eitjes vaak wel de betere delingen. Succes allemaal! Liefs Mia
Thanks meiden! Lindinha, wat een bijzonder verhaal. Het kan dus toch... Roos, ik ook een AMH van 0,39 en dat met 2 eierstokken en 30 jaar. En vanaf volgende week 31 jaar Morgen DD-Day! Spater!
Wederom weer een tegenvaller. Rechts 2 van 18 mm en links 3 van 12 mm. Vanavond nog spuiten, morgen de Pregnyl en dinsdag de punctie. Ik hoop zo dat die kleine 3 nog wel een groeispurtje maken!!! Heb me trouwens ook weer kapot geƫrgerd aan S. Die snelle praktijken van hem gaan me steeds meer tegenstaan. Ik wilde nog wat overleggen over extra Cetrotide spuiten om een vroegtijdige eisprong te voorkomen (daarom spuit ik altijd ook Cetrotide op de dag van de Pregnyl), maar hij zei nu, vandaag nog Menopur en Cetrotide en morgen Pregnyl. Ik vroeg ook nog of ik dit keer Pregnyl na de tp mocht gaan gebruiken. Terwijl we het er over hadden (al broekophijsend, you know) ging z'n telefoon, liep ie weg en werd ik er uit gebonjourd :x Zegt de assistent, daar hebben we het met de punctie wel over!!! Alsof ik half in narcose een fatsoenlijk gesprek met die vent kan hebben. Nou ja, we trekken wel ons eigen plan. Zijn we toch al goed in. Dat betekent vanavond nog een extra ampulletje Menopur erbij (ik wil toch echt dat die 3 hun best gaan doen), morgen een extra Cetrotide (heb ik alle andere keren ook op de dag van de Pregnyl gehad, want ik wil geen herhaling van de eerste ICSI toen alles al gesprongen was) en gewoon Pregnyl bij de Utrogestan spuiten na de punctie. SO! S. kun je goed mee overleggen tijdens een gepland gesprek e.d., maar zodra de poging gestart is en je in de flow zit, heeft die man echt geen minuut extra tijd voor je. Ik moet zeggen, na 6 van zulke behandelingen ben ik er wel klaar mee! Het wordt tijd voor roze of bezinning!
Sikki, als die 3 kleintjes nog even doorgroeien dan is het nog een aardig aantal. Dus wij gaan vanaf nu enorm hard duimen, hopen en wensen dat die 3 nog even een groeispurt maken! Dat is natuurlijk heel positief gezegd, ik kan me ook goed voorstellen dat je ervan baalt hoor. Want je hoopt altijd stiekem op meer... Wat je schrijft over S is zoooooo herkenbaar! Tijdens een gepland gesprek neemt hij echt de tijd voor je, maar tijdens echo's sta je altijd met je broek op de enkels nog wat te vragen. Ik heb ook het idee dat hij dat helemaal niet luisterd naar dingen die je zegt. Hij is dan een beetje een verstoorde professor. Maar "gelukkig" heb je ondertussen wel wat meer ervaring en kan jij gewoon je eigen plan trekken: goed zo! Heb je trouwens die neusspray voor na de TP? Volgens mij is dat hetzelfde als extra pregnyl spuiten, of zeg ik nou iets heeeel doms Ik krijg nooit wat na de TP aangezien mijn luteale fase lang genoeg is. Wat betreft die bezinning: ik begrijp het goed hoor! Is misschien niet leuk, maar wij denken er hetzelfde over. Wij hebben poging 4-cryo's-5 nu ook even een vakantie rust genomen. Straks nog 2x cryo's en als het nodig is poging 6 + cryo's en daarna gaat dit boekje denk ik dicht Wij hebben van tevoren gezegd: we doen 5 pogingen. Nou, daar hebben we er gelukkig al 6 van gemaakt, maar ik dnek dat we ook realistisch moeten blijven. Niet zozeer wat betreft mijzelf (ik heb het idee dat ik het altijd wel aankan), maar qua kansen, geld en andere opties bekijken. Maar Sikki, jij gaat gewoon nog even wat eitjes laten groeien en dinsdag heb jij een hele nette score Alles wordt naturlich goed bevrucht met IMSI 1A kwaliteit en 2 blijven er lekker negen maanden lang zitten! Zo, hopelijk komt de positieviteit een beetje over Zet hem op de komende paar dagen! Liefs Mia
De Pregnyl zit er weer in! En ineens is daar de spanning, stress en angst weer terug Zo raar! Ik was best wel nuchter er rustig deze keer, maar door die stomme follikels ben ik nu alweer bang dat er bijna geen eieren zijn. Of als ze er zijn dat ze niet rijp zijn of niet bevrucht raken. Pffff, ik was effe veergeten hoe het was, maar het is weer terug en hoe kon ik het vergeten..... Mia, ik ga voor jouw voorspelling van de vorige pagina. Kan ik nog ergens tekenen? Die neusspray is Suprefact. Die heb ik de vorige poging ook eens geprobeerd na de TP. Het is een goedje wat je eigen hypofese stillegt, zodat de Utrogestan z'n werk kan doen en je bms niet te snel wordt afgestoten. Maar ik wil het nu niet meer. Ik heb ook geen te korte LF. Wordt altijd 12-14 dagen na de TP ongi. Ik heb liever wat extra Pregnyl na de TP. Dat wil ik toch weer eens proberen. Heb bij de eerste poging ook Pregnyl gehad, zonder de bollen. Daarna alleen maar bollen. Maar S. wil het alleen erbij, dus Pregnyl en de bollen. Maar goed, hoe of wat moet ik dus nog met hem overleggen aangezien hij ineens weg was Nou, het laatste nachtje zonder toestanden en dan gaat ie weer! Hotelletje in DD is voor morgenavond geboekt, zodat we die stress in ieder geval niet hebben. Toedels!
Heyy Sikki... gek is dat he, soms dan vergeet je gewoon even alle stress en onrust die je toch vaak hebt bij een behandeling, totdat je weer met een bezig bent en het komt weer zover... dan denk je "hoe heb ik dat kunnen vergeten", want het komt eigenlijk altijd wel even om de hoek kijken. Soms heftiger dan andere keren, maar toch... Iig wel relaxt dat jullie een hotelletje hebben geboekt dat scheelt veel ochtendstress! Ik duim echt voor je meid! Wij zijn nu bezig met de cryo tp, vanmorgen 1e fm gehad, had er nog niks van verwacht, zit tenslotte pas op dag 12. Ze ging kijken met de echo had ik gewoon al een ei van 20 mm en bms van 8mm.....WHAAAAAAAAA!!! Ze vroeg voordat ze de echo liet doen: heb je vanmorgen een lh-test gedaan? Ik: nee, het is toch nog veel te vroeg, zal nog wel niks zijn. Nou dat ging toch even iets anders....hahahahaa!!! Net thuis een lh-test gedaan, maar hij is nog niet positief, maar zal wel niet al te lang meer duren, misschien vanavond of morgenochtend en dan vrijdag/zaterdag/zondag de tp, als de cryo goed ontdooit tenminste. We zullen zien...
Maartje hoe gaat het met jou? Hou je het nog vol het wachten? Hoe ging het vorige keren, werd je toen eerder ongi of hield de utrogestan die tegen? Ik duim voor je!
Lindinha, jij alweer bijna voor de cryo! Als je morgen een positieve test hebt, dan heb je ook donderdag een TP! (tenminste, zo gaat het in DD altijd) En ik hopelijk ook! Zou dat een goed teken zijn?!?!?!