Naam pas kiezen bij geboorte??

Discussie in 'Babynamen' gestart door soortje, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen.... ik ben inmiddels 38 weken zwanger en we zijn nog steeds niet uit de naam voor onze zoon...
    Hoe meer ik erover nadenk, hoe gefrustreerder ik raak. De ene dag vinden we de ene naam het mooiste en de andere dag de andere naam.

Zijn er hier meer mensen die zeg maar 2 namen in gedachten hadden en uiteindelijk pas bij de geboorte kozen voor 1 van de 2 namen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.... Want ik had het graag gewoon van te voren geweten...

En als iemand DE reden heeft om voor Stijn of [naam verwijderd] te kiezen dan hoor ik het ook graag!! :D

Bedankt!!!!!!!!!

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn vriendin en haar vriend hebben ook gewacht tot na de geboorte, en keken toen wat ze vonden passen, Daan of Tim. (wel grappig, ze hebben hem uiteindelijk Tim genoemd, maar ik vind het echt een Daan :D )

Als ik zou moeten kiezen tussen Stijn of [naam verwijderd] zou ik echt 1000% voor Stijn kiezen, ik vind [naam verwijderd] erg ouderwets en ik vind het ook niet leuk bij een man van bijv 45 jaar. Maar das mijn mening.

Succes met kiezen in ieder geval!

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik ken ook mensen die twijfelden. Kindje was een half uur oud en toen kreeg hij alsnog de andere naam!

Ik vind Stijn ook leuker. Idd omdat [naam verwijderd] bij oudere mannen niet zo past.

Misschien moet je idd gewoon kijken of jullie kindje een Stijn of een [naam verwijderd] is (maar dat koppie van die kleintjes verandert nog wel heel veel in de eerste week....)

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ken een onwijs leuke [naam verwijderd] al vind ik Stijn ook wel leuk, maar persoonlijk zou ik voor [naam verwijderd] gaan

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou voor Stijn gaan.
    Hier hadden we de naam al voor de zwangerschap dus dat was makkelijk en de naam past ook goed bij haar.
    Voor een 2e zou ik het ook echt niet weten en wat hadden bij Danique ook geen jongensnaam.

6. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik vind het allebei wel leuke namen.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik vind [naam verwijderd] veel leuker dan Stijn.
    Wat betreft naam kiezen na de bevalling, klinkt als een goed plan. Behálve als jij dan net een andere naam kiest als je man ... ;).

8. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ik zou de naam zelf liever vast hebben staan maar dat is maar net wat je wilt.
    Ik zou ook zeer zeker voor Stijn gaan! Zoals hierboven staat vind ik ook dat de naam [naam verwijderd] vreemd staan bij een ouder iemand. Mijn neefje is nu 16 maar vind het nu al niet meer bij zijn leeftijd passen eerlijk gezegd.

9. eisje26

eisje26 Actief lid

19 mei 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind [naam verwijderd] wel erg stoer hoor! Stijn is niet mijn ding, misschien omdat er al zooooooooooo veel kindjes bij ons in de buurt Stijn heten.

10. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hej Dames... bedankt voor jullie antwoorden.
    Het heeft ook niet mijn voorkeur hoor om te kiezen bij de bevalling, maar ik vrees dat het daar wel op uit gaat komen omdat we er tot nu toe gewoon niet uit komen... dan zullen we wel moeten... :p

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien wel proberen 1 van de namen te kiezen als halve winnaar. Dat als jullie er na de geboorte er niet uitkomen, je die toch kiest.. Liever nu discuseren, dan op je kraambed ;)

Of je ziet je jochie, en het blijkt geen [naam verwijderd] of stijn te zijn, maar een joep ;)

Van die 2 namen, vind ik Stijn ook het mooist.

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Absoluut [naam verwijderd], zo'n schattige naam :D

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou gaan voor Stijn. Maar dat komt doordat we de hele tijd aan Stijn hebben zitten denken totdat we de naam Tycho ergens lazen.

xxx

14. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Ik vind ze allebei wel leuk, maar ik vind {naam verwijderd] ook meer voor een klein jongetje. Ik denk dat een volwassen man liever Stijn zal heten. Succes!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een vriendin van me heeft gekozen bij de bevalling - het was namelijk echt een K en niet een I :D. Toevalligerwijs hebben haar ouders dat ook zo gedaan bij haar geboorte.

Ik zou idd wachten tot de bevalling ;)

16. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wij hebben ontzettend lang getwijfeld, maar voor mij was het juist belangrijk om niet na de bevalling te kiezen, want dan ben je helemaal confuus en vol emoties en hormonen.Iik was bang dat ik niet meer helder zou kunnen denken (wat ook zo was hahaha), uiteindelijk ong. 2 weken voor de bevalling gewoon de knoop doorgehakt en gekozen en besloten dat we het er niet meer over zouden hebben: was wel even wennen, maar langzaamaan kwam het goed. Toen de kleine er eenmaal was vond ik het overigens nog steeds wennen, maar nu is het echt zijn naam

[naam verwijderd] zou mijn voorkeur hebben: stoer en fris. Stijn hoor ik echt te vaak

17. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou niet kunnen wachten tot aan de geboorte, en nu kiezen..
    Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Stijn...mooiere, modernere naam

18. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    pffff het blijft gewoon lastig... Ik wou dat we echt al meer neigde naar de ene of andere naam, maar dat is gewoon echt niet zo. In ieder geval fijn om te horen dat er wel meer mensen zijn die wachten tot de geboorte... Maar Maria74 misschien heb je inderdaad gelijk en moeten we dan maar gewoon voor 1 kiezen en daarbij blijven.
    Thanx!

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ken twee stellen die er nog niet uit waren.
    eén stel koos er bewust voor om pas te kiezen na geboorte en gelukkig waren die het direct met elkaar eens over de naam.
    Een ander stel werd nogal overvallen door de snelle en vroege geboorte van hun dochter. Zij belden ons op met de mededeling dat ze een dochter hadden, maar dat ze nog geen naam had (het wordt .... of .....). Lijkt mij nou niet echt ideaal.

Weet je, je kunt niet fout kiezen. Het zijn allebei namen die jullie leuk vinden. Dus kies er gewoon een.
    Als je er écht niet uitkomt, gooi dan een muntje op. Ben je blij met de uitkomst, dan is het de naam. Ben je teleurgesteld, dan moet het de andere zijn. Misschien helpt het...

Deel Deze Pagina