In 1997 toen Titanic in de bioscopen draaide ben ik geweest. De film vond ik zo mooi. Ik ben vanaf die tijd meer gaan kijken en lezen over de Titanic. De echte verhalen erover. Ik vind het erg interessant. Over een paar dagen is het 100 jaar geleden dat de Titanic zonk. Een tijd om er bij stil te staan voor veel Titanic fans en bladen en televisie. Ik ben de bladen goed in de gaten aan het houden. Zijn er meer meiden die dit interessant vinden? (of ben ik de enig?)
Hier ook! Op de tv in Engeland waar ik woon hebben ze er nu allemaal documontaires over ik neem ze allemaal op!
Zat te twijfelen over dit topic. Was bang dat ik de enige was haha er zijn zoveel mysteries omheen en zoveel verhalen. Als ik de beelden zie van het spookachtige schip op de bodem. Het raakt me op een manier. Ik weet dat er veel andere rampen zijn geweest met schepen. Weet jij nog bladen waar er iets over instaat?
Ik kan me herinneren dat ik als meisje van een jaar of 7 (zo'n 28 jaar geleden alweer) een titanic-film zag. Ik was vreselijk onder de indruk en sindsdien volg ik alles over de titanic: afgelopen weekend National Geographic, drie uur achter elkaar documentaires: second from disaster. Op internet. Ik ga zeker weer naar de bios om de Titanic voor de zoveelste keer te zien zinken (de versie uit '97), nu in 3d .
Het laatste boek dat Dr Ballard schreef vond ik erg goed. Kennen jullie die? Hij was een van de ontdekkers van de Titanic en is een aantal jaar geleden nog een keer teruggegaan om te kijken wat er over was. Zo jammer dat hij er over een paar jaar misschien niet meer ligt. (las dat er een oplossing was iets met verf dat ervoor kon zorgen dat het schip wel behouden kan worden)
Ik wil er ook zeker heen. pfff hoevaak ik de film eerst op video en daarna op tv heb gezien Het had ook indruk gemaakt omdat ik niet alleen in de bios zat te huilen maar ook nog thuis. Het deed veel met me. Daarna wilde ik er meer over weten.
Ik denk dat ik daar zo'n beetje 2 uur vanaf woon haha. Youtube heb ik nog niet gekeken, kan ik wel is doen! Ik las er eigenlijk meer over. Ik vind het ook zo'n zielig stukje waar twee oudere mensen samen op bed liggen elkaar vasthoudend afscheid te nemen terwijl het water onder hun bed door stroomt! Wat een angst zullen al die mensen gevoeld hebben!
Oh hier nog eentje hoor!! Ik vind het ook erg interessant. Ben ook erg benieuwd naar de 3D versie van de film. Ben alleen bang dat ik het niet zo goed kan zien. Pfff, zie mezelf nog janken in de bios met m'n moeder hahahahaha.
Dat vind ik zo'n erg stuk. ook van die moeder met 2 kinderen die weten dat ze dood gaan. Deze mensen zijn in de film bedacht maar in het echt zullen ze er helaas genoeg bij gezeten hebben. Het idee dat je weet dat je geen keuze hebt en weet dat je doodgaat. Verschrikkelijk. Geweldig. Ga je daar ook heen? Denk dat er wel wat georganiseerd word of niet? Is er trouwens een museum in Southampton?
heb er ook bijna het hele weekend naar gekeken. ben ook al naar de 3D geweest is zeker de moeite waard. op een gegeven moment merk je niet meer dat je 3D kijkt.
Maar zijn er nog meiden die de bladen in de gaten houden en nog tips hebben? waar een special instaat? Mogen ook buitenlandse bladen zijn
Ja ik denk ook dat er wat gedaan zal worden, of er een museum is weet ik niet zeker, volgens mij niet maar kan het wel eens uitzoeken. Als ik weer articelen vind over de titanic wil ik ze je rustig opsturen want meestal lees ik het en daarna gooi ik het weg haha, Ik vind het beeld materiaal meest interesant. Dus als ik wat vind stuur ik het je wel op als je dat leuk vind.
Dat zou ik helemaal super vinden als je dat wil doen. Dat zijn ook artikelen dat ze hier niet hebben, dat is helemaal mooi. Als je wat hebt wil je dan pben? Bespreken we daar de rest wel. Echt dank je wel alvast.
Hier nog zo één afgelopen weekend was op discovery een docu over de titanic. Maar meer gericht op vlak ná de ramp. Een bepaald schip die de lichamen moesten verzwaren en in zee moesten gooien.. De fouten die zijn gemaakt etc. Heel interessant. Ik wil ook nog steeds naar titanic 3D, maar kan er maar geen tijd voor vinden
Ja is goed als ik wat heb PB ik je wel even, en dan kan je als je wil mij je adres geven en ik wil je ook rustig die van mij geven zodat je in ieder geval weet waar het vandaan komt haha. Ik zal morgen is even zoeken mischien heb ik toevallig nog wat oude articelen. Er is inderdaad een museum! Dat wist ik helemaal niet Maritime Museum | Southampton | Titanic Attractions | Titanic Today