12% goede vorm zaad

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Apr 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb net de uitslag gehad van de ha. Mijn man heeft een zaadanalyse gehad, en heeft afwijkende zaadcellen.(vorm van de zaadcel) Normaal heeft een man 30% goede zaadcellen, en mijn man heeft er 12%. Hij zei dat het genoeg is om er mee zwanger te worden en heeft ons wel doorsgestuurd naar de gyn. Nadat ik de ha had gesproken vroeg ik mij af of hij bedoeld dat we nog zo spontaan zwanger kunnen worden of met een behandeling. Weet iemand dit? Of heeft er iemand ervaring mee?

liefs wies

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat hij dat bedoeld, maar de gyn kan jullie wel helpen ermee.. succes

3. poessie1

poessie1 Actief lid

Jul 5, 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi Wies,

Vervelend he, die onzekerheid.
    Wij hebben 2 weken geleden de uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend gehad. Daaruit bleek dat er helaas 0% goedgevormde zaadcellen gevonden waren. Hoeveelheid en beweeglijkheid waren wel goed.
    Voor ons is op dit moment ook de belangrijkste vraag; is het mogelijk om zwanger te raken? De huisarts heeft ons ook doorverwezen naar de gyn, we wachten nu op een oproep.
    Ik heb de uitslag op papier bij de huisarts opgehaald nadat hij ons telefonisch dit slechte nieuws had gegeven en daar stond bij dat het percentage goedgevormde zaadcellen tussen de 3 en 36% moet liggen. Dus als ik daar naar kijk zou 12% niet slecht zijn toch? Maar misschien worden er wel verschillende waardes gehanteerd tussen gyn's of huisartsenlab's.
    Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes, ik duim dat het toch binnenkort raak mag zijn!

4. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

mij is verteld in het ziekenhuis dat je met 1 miljoen zaadjes zwanger kunt raken via IUI.
    Gem is het toch zo dat een man rond de 60 milj heeft bij een zaadlozing?

liefs mandy

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Geen idee. Maar de waardes die ze gebruiken bij zaadanalyse is 20 miljoen. Dus 20 miljoen is genoeg!

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ook hier bedankt voor jullie reacties. We wachten het maar af, ik ben vanmorgen gebeld en kunne 9 mei terecht. Jullie ook veel succes!

liefs wies

7. Niet meer actief

20 miljoen is normaal zei mijn arts.
    Bij ons waren het er maar 8 miljoen helaas.
    Maar dat zijn er dus wel genoeg voor iui.

Sterkte wies31!
    Ik ben benieuwd wat de arts gaat zeggen!

Liefs

8. Niet meer actief

hoi Wies
    Ik wilde je, en alle andere meiden hier, toch even een hart onder de riem steken.In januari kregen we de 1e zaaduitslag binnen.Weet helaas niks over de preciese aantallen, maar uitslag was niet goed.Er waren maar 5% goed bewegende zwemmers te vinden.Hoeveelheid viel wel mee, maar aantallen waren aan de lage kant.Kortom, het kon nog wel lukken via de normale weg, maar de kans was wel erg klein.Of je een klap in je gezicht krijgt!
    In april de 2e test gedaan en die uitslag was tegen onze verwachting in juist supergoed.De gyn. zei zelfs dat de uitslag zelfs boven het gemiddelde van een goede uitslag was.Superzaad!
    Echt bizar toch!Ik wil hiermee zeggen dat het een momentopname is geweest en misschien heeft je partner een hoop stress gehad of een griepje.Dit kan de vruchtbaarheid (tijdelijk) beinvloeden.Wij zijn na de 1e uitslag aan de wijde boxers gegaan.Hij heeft extra hoge dosering vitamine c geslikt en hij slikt zelfs foliumzuur.Ook slikt hij multivitamines met exta veel zink.Weet niet of dit allemaal geholpen heeft, maar kan geen kwaad!
    Heel veel succes bij de gyn. en wie weet is bij jou de volgende zaaduitslag ook wel beter!

9. Nellas

Nellas Lid

Apr 13, 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Hoi allemaal,

Wij hebben afgelopen zaterdag onze eerste IUI gehad, krijgen 3 mei een bloedtest, dus erg spannend allemaal. De zaadkwaliteit bij mijn lief is er eigenlijk alleen op achteruit gegaan op de afgelopen 3 maanden, beetje vreemd wel aangezien hij nu supergezond is gaan doen (gestopt met roken, gezonder eten).

Eerste keer 5 miljoen, tweede keer controlle 3 miljoen, voor de proefopwerking waren er nog maar 1,1 miljoen over en voor de daadwerkelijke IUI 0,9 miljoen :( Volgens de gyn wel wat weinig maar wel enorm goede kwaliteit. (vraag me dan af of hij dat zegt om ons niet nog rotter te laten voelen). Naja, er hoeft er maar 1 goeie tussen te zitten, toch!

Succes allemaal!

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    carmen, bedankt voor je reactie. Ik hoorde wel vaker dat er eigenlijk meer keer getest moet worden. Mijn man draag wel strakke onderbroeken, en gelooft niet dat dat er iets mee te maken kan hebben. Hij heeft ook medicijnen tegen astma, misschien dat dat ook nog beïnvloedt. Ik ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Wat gaat er bij jullie nu gebeuren?

11. Niet meer actief

hoi!
    Ik heb gisteren een kijkoperatie gehad en de uitslag was prima.Dus er is in principe niks mis bij ons.Ik wil alleen nog wel ff contact opnemen met de gyn. om te vragen of hij nog verdere onderzoeken wil doen.(samenlevingstest)
    Ik ben erg blij dat alles okay is maar het voelt wel een beetje dubbel.Want waarom is het dan in al die tijd niet 1 keer raak geweest?

Wat die strakke onderbroeken betreft.De balzak hangt niet voor niets buiten het lichaam.Je lichaam is ongeveer 37graden.Het zaad moet een stukje koeler zijn om te overleven.Daarom is de temp. in de balzak zo'n 35 graden.Door die strakke boxers/slips kan de temp. gaan oplopen en dit is niet goed voor de spermakwaliteit..
    Wat die medicijnen tegen astma betreft, dat zou ik gewoon even navragen.

Share This Page