soa

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by -, Mar 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hoi meiden
    Ik zit sinds 1 maart in de mmm.Ik heb een inwendige echo gehad.Zag er goed uit.Het uitstrijkje was ook prima.Ik heb vandaag bloeduitslagen gekregen.Ik heb een goede eisprong gehad.Toen begon hij over dat er ook op chlamydia getest was.Had ik geen idee van.Bleek die uitslag positief te zijn.Er waren sporen van het virus gevonden.Ik draag het ws al jaren bij me.Hij zei dat ik weer terug moet komen.Dan krijg ik weer een inwendig onderzoek en dan wordt er weer weefsel afgenomen en op kweek gezet.Denk dat het is om te kijken in hoeverre ik 'aangetast'
    ben.Hij zei dat hij weinig problemen verwachtte.Maar ik lees net op het internet dat het de eileiders aan kan tasten.Dus ik weet niet in hoeverre die gyn. nu al kan weten of het problemen bij mij heeft opgeleverd.Zou er anders al iets op de echo te zien zijn?Weten jullie hier iets meer van?
    Ik voel me nu zo vies joh, net of ik een losbandig snolletje ben.We zijn al 4 jr samen en hartstikke monogaam... :cry:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen. Kan me voorstellen dat het heel raar voelt. Ze waarschuwen niet voor niks aan alle kanten voor Soa's. Lijkt me ook heel apart als je er dan 1 blijkt te hebben. Ik heb het vaker in de MMM gehoord. Het ligt er denk ik heel erg aan tot hoever je er lichamelijk last van hebt. Je zal echt de uitslagen af moeten wachten, want elk lichaam is anders.
    Heel veel succes.
    Elmo

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi,

Dat lijkt me echt erg, dat de uitslag dan positief is als je het niet verwacht... bij mij hebben ze ook op chlamydia getest, maar dat was goed, heb er niets over gehoord. Anders had ik een nogal hartig woordje met mijn vriend moeten spreken...

Ze kunnen op een echo niets zien, maar wel via een HSG, dan kunnen ze met contrastvloeistof zien of je eileiders doorgankelijk zijn. Als dat zo is, kan je er volgens mij vanuit gaan dat de chlamydia geen schade heeft aangericht, maar dat zou ik de volgende keer aan de gyn vragen.

En een jaar zelf proberen met 5% goede zwemmers? Misschien nog 3 maanden, hooguit 6, zelf proberen ofzo als je zelf een HSG hebt gehad, dan weet je in ieder geval zeker dat bij jou alles goed is (hopelijk).
    Met 5% goede zwemmers hangt het natuurlijk ook af van hoeveel zwemmers je vriend heeft. 5% van 50 miljoen bv. is al iets heel anders van 5% van 20 miljoen...

Liefs,
    Snoopy

4. Niet meer actief

Ik ben dec.2005 gestopt met de pil.De gyn. vond, zeker gezien mijn leeftijd(31) dat we het eerst 2.5jr zelf moeten proberen.En dit zei hij terwijl hij die slechte zaaduitslag in handen had, dus denk dat hij nog hoop heeft voor ons.Terwijl de aantallen aan de lage kant zaten...Ik laat het er dus niet bij zitten.Maar nu is alles nog onzekerder geworden door die kl*te chlamydia.
    Ik weet voor 100% zeker dat ik het al voor mijn vriend heb opgelopen. We zijn allebei hartstikke monogaam en ik zie mijn vriend in nog geen 100jr vreemdgaan..
    Blijft gewoon zwaar klote allemaal, maar onderzoek moet uitwijzen in hoeverre ik me zorgen moet maken.Nu kom ik nooit meer onder die HSG uit, dat is ook balen zeg! :(

5. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Jeetje lijkt mij ook schrikken als je het niet zou verwachten.
    Hoop dat het allemaal mee valt.

Liefs

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je moet het maar zo zien, die HSG is misschien niet fijn, maar er kunnen zo wel dingen uitgesloten worden. Kleine verstoppingen kunnen ze meteen doorspoelen en na de HSG heb je meer kans om zwanger te raken. Probeer het positief te zien! Het is misschien maar een paar minuutjes pijn, maar wie weet brengt het voor jullie iets positiefs!

Je bent inderdaad nog niet oud, maar medisch gezien, wat zwanger worden betreft, ook niet meer piepjong. Dus maximaal een half jaar proberen na een HSG lijkt me redelijk. Soms moet je gewoon op je strepen gaan staan bij de gyn, het gaat om jullie kinderwens en niet die van hem/haar!

Liefs,
    Snoopy

7. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haaj meiden

ik heb ook clamydia gehad,,
    ik ben 2 jaar terug verkracht door een jongen die dit bij zich droeg,, ik kwam er vroeg tijdig achter omdat ik z`n pijn had..
    De Gyn die heeft me goed onderzocht en de laatste keer met het onder zoek was het weg,, en tot zover zij kon zien heeft het bij mij geen schade aangericht,..

Carmen het komt goed meid,,
    je moet je niet te veel druk maken,,
    Ze kunne tegenwoordig een hoop :)
    ik duim voor je meid

8. Niet meer actief

och jeetje zeg, wat heftig!Moet er niet aan denken dat het mij overkomt...
    Nee, ik kan helaas niemand de schuld van geven.Ik ben overal zelf bijgeweest.Maar kan me niet herinneren het ooit onveilig gedaan te hebben...Maarik moet het virus al langer dan 4jr bij me dragen, want mijn vriend heeft zich, toen we net wat met elkaar hadden, laten testen en dalles was okay.Ik heb me 6 jaar geleden ook voor de zekerheid laten testen.Toen ging mijn relatie uit en ik wilde gewoon zeker zijn dat alles goed was.Dat was het toen ook.Ik heb in die 2 jaar voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen 2 vriendjes gehad.Dus moet bij 1 van die 2 gebeurd zijn...
    Maar goed, het blijft gewoon zuur, altijd zo voorzichtig geweest, maar toch niet voorzichtig genoeg, dat blijkt maar weer :(

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,195
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Carmen ik hoop dat je er gewoon op tijd bij bent en dat het mee valt voor jullie. Tegenwoordig kunnen ze veel dus dat geeft weer hoop!

Laat ff weten hoe het afloopt als je dat zelf wilt natuurlijk.

gr vruchtje

10. Niet meer actief

hoi meiden
    vandaag een beetje down geweest, die uitslag is me niet in de koude kleren gaan zitten.
    Ik ben een echte maagd, want ik zit ontzettend te piekeren.
    Nu vroeg ik me iets af. De bloeduitslag om te checken of ik een goeie eisprong gehad heb was goed.Nu zit ik zo te denken, als ik geen goede eisprong zou hebben doordat de chlamydia mijn eileiders verstopt heeft ofzo zou je dat dan middels een bloedonderzoek kunnen zien?Ik weet dat dit vragen voor een gyn. zijn maar misschien dat jullie er iets vanaf weten.

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Als je weet wanneer je eisprong is zeg maar dag 14 dan prikken ze vaak op dag 21 bloed om te zien of je een mooie eisprong gehad hebt.

12. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi Carmen,

Als je een een goede eisprong hebt, zoals je al schreef, dan heeft dat helaas niks het met dichtzitten van je eileiders te maken. Je kunt gewoon een goede eisprong hebben, maar mochten je eileiders dichtzitten, dan kan je eitje daar alleen dan niet doorheen.

Ik zou zeggen, ga dat HSG onderzoek doen. Ik heb 'm ook gehad. Het is ff doorbijten, mijn rechtereileider zat een beetje verstopt (en ik had geen chlamidia) en deze hebben ze direct doorgespoten. De cylus daarna was ik wel direct zwanger ..... :)

Heel veel succes en probeer je niet te druk te maken meis,

Liefs Kari

13. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop echt voor je dat je er als nog op tijd mee ben, en dat het van binnen niks gesloopt heeft. En je moet echt even doorzetten en die hsg onderzoek doen, ik heb het ook gedaan en het valt echt wel mee. Gelukkig heb je zoveel vertrouwen in je vent, want dezelfde geld ga je toch anders elkaar zien en dan is jullie vertrouwen weg terwijl jullie niet vreemd zijn gegaan. Heel veel succes en ik duim voor je dat alles mee valt, en dat de zwangerschap niet lang op zich laat wachtten.
    Liefs Jolie

14. Niet meer actief

hoi meiden
    Ik heb vandaag mijn ha gebeld omdat ik toch een beetje liep te stressen.Ik wilde nl dat mijn vriend zich zsm liet testen.In eerste instantie klonk hij nogal gealarmeerd, waarom we nog niet aan de meds zaten etc.Maar toen de dokter hoorde dat het om een bloeduitslag
    ging en dat ik nog weefsel uit mijn baarmoedermond/hals moet laten afnemen klonk hij heel anders.Hij zei dat een bloeduitslag nog helemaal niks wil zeggen, omdat er verschillende stammen van chlamydia zijn.En ik hoef nog geen geslachtsziekte te hebben.Hij vond het nog helemaal niet nodig om mijn vriend te testen.Ik moet eerst mijn onderzoek afwachten en daarna kan het altijd nog.
    Grote opluchting allom natuurlijk, want er is nog goede hoop!

15. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Dat is toch weer beetje positief nieuws.
    Laten we hopen dat het allemaal mee valt!

16. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Carmen, alsjeblieft, maak je niet druk. Een paar jaar geleden had ik een heftige oogontsteking die 6 weken duurde. Ik herinner me nog dat gezicht dat me zo vuil aankeek en me vertelde dat ik chlamydia had. Of ik er maar niet gelijk een Aids-test achteraan wilde doen.... Ik gelijk aan de Dioxicycline en mijn man uiteraard ook. Ik durfde hem niets te zeggen, ik zei dat er een één of andere tropische infectie in mijn ogen zat en dat hij voor de zekerheid ook aan de antibioticum moest. Niet dat ik vreemd was gegaan, maar toch. Vorig jaar bleek uit mijn dossier dat het idd om een chlamydia-infectie ging maar niet dé chlamydia...... Ik moet die arts echt niet tegenkomen. Wat een %^$^&zak.

17. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop voor je dat het positiever zal zijn, dan waar je bang voor was.

18. Niet meer actief

Wat een bizar verhaal zeg..Dat zulke artsen bestaan zeg..Het is al beschamend genoeg allemaal.Wat een eikel dat hij je niet verder inlichtte over het type chlamydia!
    Maar ik moet je wel zeggen dat ik nu heel toevallig al bijna 2 maanden m'n contactlenzen niet inkrijg, je wil niet weten hoe rood m'n ogen dan zijn.Ik draag nu al tijden een bril.Ook een soort van ontsteking lijkt wel.Hoe erg was die ontsteking bij jou?Ik heb nl geen last van vieze troep wat bv 's morgens uit m'n ogen komt.Het zijn meer gesprongen adertjes, maar behoorlijk erg.Rondom mijn iris lijkt er een beetje een opgezet 'randje' te zitten.
    Maar goed, het doet geen pijn ofzo en zolang ik geen lenzen inheb valt het wel mee.Dus ben nog niet naar de dokter geweest.

19. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Sorry Carmen, ik had hier niet meer gekeken! Mijn excuses.... Ik weet niet meer hoe het precies zat met die oogontsteking, wel dat het pijnlijk was en ik traande de hele dag. 's Morgens kreeg ik mijn oog ook amper open. Als ik jou was zou ik maar een verwijzing vragen voor de oogarts. Wel wil ik je zeggen dat het pijnlijk was; ze schraapten wat van mijn oog om het op kweek te zetten. Succes!

20. Niet meer actief

hoi yake
    geeft niet hoor dat je niet a la minute gereageerd hebt!Ik zit niet elke dag op dit forum.Ik denk niet dat ik dezelfde oogontsteking heb.Meer rode ogen dan dat het pijn doet.Maar bedankt voor je antwoord!

Share This Page