Hallo, Ik ben bezig met een antibioticakuur doxycycline. Vandaag zou ik de laatste tablet moeten nemen, dus 7 tabletten op. Nu heb ik vanmorgen positief getest. Mijn laatste menstruatie is 17 okt, ik ben nu dus ongeveer 5 weken zwanger. Omdat er in de bijsluiter staat dat je echt niet zwanger mag zijn/worden ivm botontwikkeling en tanden maak ik me nu zorgen. We zouden er eigenlijk pas volgende maand voor gaan dus dit komt ook echt als verrassing! We zijn er super blij mee, maar ook heel angstig dat het kindje niet gezond is door de kuur die ik genomen heb. Hopelijk kunnen jullie me advies geven.
Hoihoi, Gefeliciteerd! Het is inderdaad niet het meest gunstige medicijn om te nemen... klinkt misschien een beetj cru,maar er is nu ook niets meer aan te doen. geef het aan bij de intake (eerste controle bij de verloskundige) Het is gunstig dat je het in het prilste stadium hebt gebruikt waar er nog geen bloed bloed contact is tussen jou en je kindje. Vertrouw op je lichaam en je kindje! Imke
Hoi Imke, Er is dus geen "gevaar" voor het kindje door het gebruik van de medicijnen of misschien toch wel? Groetjes Wennepen