Goededag, Op 11 juni teste ik eindelijk positief! We waren helemaal in de wolken. Nu heb ik op 30 juni de eerste echo gekregen en dat zag er niet zo goed uit.. We verwachtte een vruchtje van ongeveer 2 cm.. Nu bleek het vruchtje maar 3 mm te zijn. En na een hele tijd zoeken werd er een trage hartslag gevonden, ongeveer zo snel als die van ons zeg maar.. Volgende week donderdag moet ik terug voor een inwendige echo.. Nu heb ik een paar vraagjes want ik zit vol met zorgen.. De verloskundige zei dat ik maar rekening moest houden dat het de verkeerde kant op gaat... Ik kan minder ver zijn maar het vruchtje kan ook op ongeveer 5 of 6 weken blijven hangen.. Het echo apparaat kon niet aangeven hoe ver ik zou zijn (ik schrok enorm) komt dit wel eens vaker voor? Daarnaast heb ik nu al meerdere malen gehoord dat een buikecho voor de eerste keer helemaal niet goed is, dat het teveel onzekerheden zou geven, klopt dit ook? Momenteel eet ik meer groente en fruit en neem ik mama compleet plus in van davitamon.. Ik voel mij zelf wel prima in orde (op een verkoudheid na, en enorme steken in mijn stuitje).. Ook was mijn vruchtzak van voten wel mooi rond maar van de zijkant helemaal niet.. Mijn moeder zei dat zij dit ook heeft gehad en ik me verder geen zorgen moet maken.. Ik weet niet meer waar ik op kan rekenen, zijn er dingen die ik beter kan laten of juist moet doen zodat het vruchtje toch flink kan groeien?
Hoihoi, Ik begrijp dat je bent geschrokken, het is nu afwachten wat de volgende echo laat zien. Het komt vaker voor dat vrouwen minder ver zijn dan dat ze zelf dachten. We hebben een hoop in de hand maar de celdelingen gaan hun eigen gang, waardoor een week verschil makkelijk is gemaakt. Je kan nu niets doen dan alleen maar afwachten wat de volgende echo laat zien, ip is het advies om beneden de 10 wkn een inwendige echo te maken om een duidelijker beeld te hebben. Maar persoonlijk doe ik ook altijd eerst op de buik, omdat het maken van een inwendige echo toch wel belastend kan zijn voor een vrouw, maar als het niet goed te beoordleen is maak ik m altijd toch nog inwendig. Ik duim voor je! Imke
Beste Imke, Bedankt vor je reactie.. Dan maar afwachten. Ik heb verder nergens last van zoals buikkrampen of bloedverlies dus ik ga van het positieve uit. Nogmaals bedankt! Groetjes Wendy
Nogmaals bedankt, ik heb de tweede echo gehad en alles blijkt in orde! Ik ben gewoon minder ver dan gedacht. Het vruchtje is wel nog wat klein maar dit zou allemaal wel goed komen! Wel raar dat de clear blue digitale al stuk vroeger aan gaf dat ik meer dan 5 weken zwanger was terwijl dat toen dus helemaal niet was.. Maar niks te klagen, ik ben blij dat alles in orde is!!