Krantenart. : Nieuwe embryoselectie moet ivf-succes verdrievoudigen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolanda1971, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Dames,

Ik kwam dit tegen in de krant deze morgen.
    Voor wie het niet gezien heeft, zie bijgaande link.

Ik wilde deze info niet in het algemene gedeelte zetten, daar veel dames zitten die ook spontaan zwanger worden en dit dus niet zo veel boeit.. (lijkt me)

Nieuwe embryoselectie moet ivf-succes verdrievoudigen - HLN.be

2. Tja, of het echt 'de beste vruchtbaarheidsbehandeling in 30 jaar' is, dat weet ik niet, maar doe mij maar een fotomodel-embryootje hoor! Het zou toch geweldig zijn als dit inderdaad zou werken?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klinkt hoopgevend, deden ze dit soort experimenten ook maar eens in NL. Ik bied me dan graag aan als proefkonijn :).

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Zou mooi zijn zeg. Wat ik me alleen afvraag: hoezo extra betalen? De kans dat je meteen zwanger bent zal veel hoger liggen, dat scheelt dan toch weer extra behandelingen?

5. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Dit artikel gaat toch over de embryoscope, die wordt in Dusseldorf al gebruikt en die maakt over 5 dagen ook duizenden foto's. Of is dit iets nieuws?

Ik vind het wel jammer dat de embryoscope nog niet gebruikt wordt in Nederland.

6. Nee, in de embryoscope hangt een cameraatje waarmee de artsen ze kunnen bekijken, zodat ze niet steeds verplaatst hoeven te worden en door temperatuursveranderingen heen hoeven. Daar worden geen duizenden foto's gemaakt! Vind het ook jammer dat de embryoscope hier niet wordt gebruikt hoor.. Je hoort er zoveel positieve verhalen over. Sowieso, Nederland is zo bekrompen op dat gebied..

7. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    IVF en meer: EmbryoScope

Ik denk toch dat het hetzelfde is, in de embryoscope wordt namelijk elke 20 minuten een foto gemaakt en als je die achter elkaar zet dan krijg je een filmpje. Dus wat jij zegt klopt ook :).

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Aaah ik wil dit ook!!!!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Bedankt voor het delen van je info jolanda! Ik raak er helemaal enthousiast over! Super! Wij moeten nog een klein maandje wachten tot intake DD en wij willen ook embryoscoop toepassen! Is hetzelfde als wat jij meld! Maar positief nieuws is altijd leuk on te lezen!!
    Bedankt vokr het delen!

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat super!! En dat verhaal over die kosten snap ik ook niet nee. Want dat betekent dat er vele vele ivf behandelingen minder nodig zijn en dat scheelt juist heel veel geld! Maarja, zal wel jaren duren voordat dit in NL binnen druppelt.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis

Deel Deze Pagina