Egyptische rechter veroordeelt 4-jarige tot levenslang wegens moord | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Ok dit gaat echt veel te ver. Hoe in godsnaam is dit mogelijk??
'Per ongeluk' op de lijst terecht gekomen, aldus het internet Daar heb je toch ook geen goed woord voor over? :x Hij is vier! Doe normaal, joh. Stom land.
Op eenjarige leeftijd 4 moorden. Ja hoor maak dat de kat wijs. Klopt van geen kant. Wel eng hoor als je daar woont en dit kan je overkomen.
En dan die 115 mensen die voor het kind opkwamen dat ze levenslang krijgen echt te belachelijk! En echt arm arm kind
Wat absurd, dat kan toch niet waar zijn... Hopelijk word het alsnog teruggedraaid? Helaas niet het enige land waar dit soort dingen kennelijk mogelijk zijn... In Amerika zijn dit soort straffen namelijk ook mogelijk (o.a in Tennessee). Zag er laatst een docu over, een 9-jarige die levenslang in de gevangenis zal moeten doorbrengen. Ze worden dan berecht "als volwassene".
Wow! Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Ons rechtssysteem is ook niet alles, maar dan ben ik toch blij dat ik hier ben geboren en niet in zo'n land.
Echt te achterlijk. Ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven omdat het gewoom te bizar voor worden is.
Wat ik eruit begrijp is dat er mensen zijn opgepakt en dat deze zijn veroordeeld zonder dat er überhaupt goed naar de persoonsgegevens is gekeken.Dit geeft dus aan dat er geen eerlijk proces is omdat de rechters willekeurig mensen berecht want als er gedegen onderzoek was gedaan dan zag men al dat de naam/geb.datum niet klopt. Laat staan de feiten waarvan ze beschuldigt worden. Citaat: Advocaten hebben de veroordeling van het kind onder meer afgedaan als "gekte, faillissement van de Egyptische rechtspraak en idiotie". Volgens de raadslieden hebben de rechters zelfs nooit naar het geboortebewijs van de aangeklaagde gekeken en dus niet eens geweten dat het om een kleuter ging.