Hoi Dames, Zoals de titel zegt zit ik een zware dip. Heb vandaag even flink zitten janken. Ben zwaar misselijk en overgeven de hele dag door. Wordt ermee wakker en ga ermee naar bed. Heb van de dokter emesafene gehad. Dat helpt enigzins tegen het braken, maar dat kotsmisselijke gevoel blijft. Als ik eraan denk dat het nog weken duurt voordat het overgaat gaat zakt de moed in mijn schoenen. Sorry, moest het even van me afschrijven.
jeetje wat vervelend voor je meis hopelijk gaat het snel over voor je en kun je lekker gaan genieten XxX
Balen seg Hoe ver zit je? Heb je al geprobeerd om dingen met gember te eten, of met munt? Of voor het opstaan iets in bed te eten voor je opstaat?
herkenbaar.. ik vroeg me in week 6 en 7 af of waarom k nou in godsnaam zo nodig een derde wilde daarna wende ik aan t gevoel.. vergat t zelfs af en toe (tussen het wcpot knuffelen door) met 11 weken was het ineens over en dan is het t toch weer allemaal waard geweest! bedenk je maar zo dat t meestal na de 10 weken af begint te nemen en rond de 12 weken weg is.. dan heb je dus nog 'maar' 3 weekjes ellende te gaan.. om daarna weer wat ademruimte te krijgen. sterkte en succes!
Herkenbaar ook voor mij en heb dit helaas gehad tot de 14 weken. Soms hangend boven de emmer zo beroerd en eigenlijk weg moeten maar gewoon niet kunnen gaan. Heel vervelend maar niet heel veel meer aan te doen dan de medicatie die je al hebt. Heb zelf ook van alles geprobeerd maar hielp allemaal niks. Tijd uitzingen en uiteindelijk was ik het ook zo weer vergeten toen het over was. Gelukkig niet meer terug gehad want vriendin heeft dit de hele zwangerschap gehad
Hai hai, Je bent ECHT niet de enige.. ik heb ook van die dagen waarop ik me ZO down voel, ik vind misselijkheid echt 1 van de ergste dingen omdat je niet kan eten daardoor en je je zo zwak gaat voelen. Vandaag lijkt mijn lichaam er iets meer aan gewend. Dat betekend, soms even 5 min iets minder misselijk, voor mij is dat al GEWELDIG, woensdag was ik net zo down als jij.. Het gaat allemaal weer over!!! Keep ur head up!!!
Hoi, hier nog een wcpot knuffelaar. ik moet je zeggen: het went. sinds 2 dagen is de constante misselijkheid omgezet in vlagen van misselijkheid. ik merkte wel dat ik al aardig was gewend aan de hele dag misselijk zijn. Gemiddeld geef ik 1 keer per dag over en kokhals eigenlijk de hele dag door. jouw ervaringen klinken echter nog wat heftiger. bij mij helpt het heel goed om telkens kleine beetjes te eten. een groot bord met warm eten maak je mij niet blij mee. ik verdeel het gewoon over de dag.
Dag dames bedankt voor de reacties, ben blij dat ik niet de enige ben die zich soms zo depri voelt. Vandaag was een iets minder heftige dag. Ben even een frisse neus gaan halen en dat hielp wel evn, maar zodra ik thuis was begon het misselijke gevoel weer. Volgens mij heeft dezelfde omgeving ook invloed op je gemoedstoestand. Ervaarden jullie dat ook zo?
ik begrijp je helemaal!!! een aantal dagen geleden heb ik hier op forum nog geschreven gehad dat het me eindelijk beter ging al 2 dagen en ik dacht dat de misselijkheid over was! nu lig ik al sinds donderdagavond plat en overgeven de hele nacht door...Het overgeven is gelukkig wel sinds gisterenochtend gestopt maar men maag voelt nog steeds zzeer zwak aan... bah!!!!
Ik heb het tot de 18 weken gehad, vreselijk! Wat bij mij een beetje hielp was Primperan. Emesafene deed bij mij niks. Sterkte!
Met 26 weken, nu, ben ik er nog steeds niet helemaal vanaf. Het ergste is voorbij, maar mijn maag is echt mijn zwakke punt. (normaal nooooit!) Ik slik nog steeds emesafene. Onlangs was ik gestopt omdat het beter ging, maar dat was het stomste wat ik kon doen, daardoor verdween namelijk de "spiegel" in mijn bloed (ofzo?) en kon ik weer van voor af aan beginnen. Mijn tips: gewoon gekookt water drinken, komedies op tv kijken, (speciaal voor deze zwangerschap dvd's van How I Met Your Mother aangeschaft ) op gezette tijden steeds eten. Succes!!
@Samsal, je verteld een heeeel herkenbaar verhaal. Ik heb de eerste vier weken van mijn zwangerschap ook voortdurend overgegeven (ik denk zo'n 4 x per dag). Zag het ook helemaal niet meer zitten! (en andere mensen maar zeggen dat je moet genieten, nou dat ging niet meer hoor). Na vier weken ook Emesafene gekregen. Het ging inderdaad het braken tegen, misselijk gevoel bleef. Wat ik op dat moment voornamelijk at was: komkommer (om toch genoeg vocht te krijgen voor mezelf en de baby, ligt ook niet zwaar op de maag) en crackers. Vla hielp ook wel wat. Uiteindelijk ben ik bij week 18 gestopt met de medicijnen. Toen was de misselijkheid zo goed als over. Heel veel sterkte en succes de komende weken! Ik hoop echt voor je dat het snel beter wordt! Voel je niet schuldig wanneer je het allemaal even niet meer zo leuk vindt! MissyG