Hallo dames. Ik had een vraagje,denken jullie dat het mag en mogelijk is om met 37 weken in te leiden? Ik ben nu 32 weken zwanger en ben constant heel erg moe,extreem lage bloeddruk,bekkenpijn,ik kan heel weinig lopen,in huis kan ik bijna niks doen,voel zo,n moeheid in m,n buik. Vandaag ben ik gewoon in paniek geraakt toen ik me bedacht dat ik nog 8 of mischien wel 10 weken nog moet doorlopen zo. Ik word er psychisch helemaal gek van.Ik heb nog kleine rondopende kinderen. Paniekkkkkk
Ik ben geen dokter en zeker geen ervaringsdeskundige, maar zolang het medisch niet noodzakelijk is, is het voor de baby toch het allerbeste om nog een poosje te blijven zitten waar het zit toch? Of is dat met die termijn niet van toepassing? Als je het zo zwaar hebt, schakel dan hulp in, paar keer per week iemand die op je kids kan passen zodat jij even tijd voor jezelf hebt. Zou dit allemaal even bespreken met de verlos of gyn, al is het maar dat als je je gevoelens uit dat al kan helpen verlichten!
Ik heb wel hulp hoor,maar ik zelf voel me heel erg slecht,ik ben steeds bang dat ik van m,n stokje ga,voel me gewoon heeeeel slecht.Ik ben echt bang dat ik straks opgenomen moet worden,dit red ik gewoon niet tot het einde.
Inleiden doen ze alleen bij complicaties dus om medische redenen, ze moeten het namelijk zelf ook verantwoorden en zelfs dan laten ze je meestal nog doorlopen tot je 39 weken bent. Bespreek het inderdaad, als de artsen je situatie ernstig genoeg vinden zul je misschien ingeleid worden maar ik denk niet met 37 weken. Sterkte
Denk idd dat het geen reden is om eerder in te leiden, hier dezelfde klachten...maar ja alles voor de kleine. Ben er ook klaar mee...de laatste loodjes he! Sterkte
Mijn zus loopt ook op het laatst. Heeft dan de bloeddruk niet goed, dan weer hormonale migraine wat qua symptomen erg veel lijkt op de veel te hoge bloeddruk, twee kleintjes in huis die de boel op stelten zetten (echt hoor, drama), een man met weinig empatisch vermogen en mijn moeder heeft longkanker en is net begonnen met kuren en is daar erg ziek van. Mijn zus zit er helemaal doorheen en heeft gesmeekt om inleiden dan wel keizersnede. Maar mooi niet. Ze heeft al een paar nachten in het zkh gelegen, maar daar blijft het dan ook bij. Inmiddels heeft ze 2cm ontsluiting dus we wachten op het moment dat het eindelijk door gaat zetten. In ieder geval heel veel succes met de loodzware laatste loodjes en tja, nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon vragen! Maar of het gaat lukken...
Dit goed bespreken met je arts/verloskundige. Maar ms moet je die angst proberen los te laten. Als je hele dagen denkt dit trek ik niet, straks ga ik van mijn stokje, gaat het ook echt gebeuren. Probeer tegen jezelf te zeggen dat het de laatste loodjes zijn, dat het voor je baby het beste is om te blijven zitten voorlopig nog, je weet waarvoor je het doet. En als je echt niet lekker bent, gewoon op de bank kruipen en hulp inschakelen en je laten verwennen. Je gedachten verzetten want ik krijg het idee dat je in een vicieuze cirkel belandt bent. Denk dat veel vrouwen gewoon op zijn tegen het einde. Zeker als je al die tijd al overgeeft of beroerd bent, of hoge bloeddruk hebt. Je bent echt niet alleen hierin, ms sterkt je dat? Blokje om voor frisse lucht, leuke dvd serrie, even in de tuin zitten (was gisteren heerlijk buiten met onze kleine man in de tuin in de zon uit de wind) daar knap je van op hoor!! Ik hoop voor je dat je de laatste weken goed doorkomt, maar zoek afleiding en blijf niet hangen in deze gedachten.