sinds verleden week heb ik een blender, maar.....weet nog niet precies wat lekker is om erin te gooien. en welke combinaties lekker zijn. Weten jullie wat lekker is? en ik begreep dat recepten met joghurt ook lekker kunnen zijn, of ijs
k heb geen tips voor je alleen weet ik wel dat er hier ergens al eens een topic is geweets misschien ff zoeken stonden heel veel dingen in dat topic Succes
Hier ook een blenderverslaafde. Ik maak er de hapjes voor Dean mee, maar ook regelmatig een lekkere shake voor mezelf Persoonlijk vind ik erg zomers en lekker: stukjes galia meloen tot moes blenderen, beetje yoghurt-ijs erbij, minder dik (dus drinkbaar!) maken met een melk...yum yum yum! Maar je kunt het ook vetarm maken, bijvoorbeeld met fruit, magere yoghurt en magere melk. En je kunt echt allerlei soorten fruit proberen, eindeloos variëren...gewoon wat dingetjes proberen die jij lekker vind! Trouwens voor baby'tjes kun je ook zelf ijsjes maken met de blender... ik doe altijd een half peertje blenderen, en dan met wat Friso 1 erdoorheen (om het minder hard te maken) en dan in ijsvormpjes invriezen. Dean vind het lekker!
dank voor je reactie, ik had al gezocht maar kom alleen dingen tegen voor babyhapjes, is volgend jaar ws ook erg praktisch maar..........ik heb nu zo'n zin om te blenderen, hihi thunder, kun je er ook sapjes in maken a la sinaasappel/banaan/kiwi of iets dergelijks?
o sorry er stond me iets bij dat er ook voor volwassenen een blender topic was maar goed Succes ermee
@Petra Ja, je kunt alles in deb lender stoppen (afhankelijk van watg voor blender je hebt, maar kiwi etc. lukt altijd wel hoor!) Ik heb zelf zo'n klein blendertje en dat gerbuik ik echt al jaren, heb tussentijds nog wel eens grotere en duurdere aangeschaft, maar blijf gehecht aan mn kleine blendertje!
Je kunt er echt alles in gooien! Zorg er alleen wel atijd voor dat als je dus een shake gaat maken je er iets vloeibaars bij doet zoals yoghurt of sinaasappelsap. Ik maak er ook heel veel en vooral nu de zomer er weer aankomt lekker met aardbeien en meloen! Wat ook al heel simpel is is banaan met yoghurt en roosvicee yummie Ik zou zeggen probeer gewoon wat met dingen die je in huis hebt en je zult zien je staat verbaasd van je eigen shakes! haha suc-6
Ik gooi meestal allerlei soorten fruit door elkaar met roosvicee of sap om het wat vloeibaarder te maken. Wat ik wel erg lekker vind is het volgende: 2 bananen, 3 sinaasappels (zonder schil hé ) en een scheut vanillevla.
Wat ik zelf heel lekker vind.. -1 Banaan -Sinaasappelsap mét vruchtvlees, kijk een beetje naar de verhouding -3-4 ijsklontjes -Yoghurt, kijk naar de dikte hoe meer hoe dikker natuurlijk. -en een beetje suiker naar eigen smaak. Anders moet je eens googelen op smoothies. Weet eigenlijk zelf geen andere dingen buiten smoothies om..
Wat hier echt een toppertje is: 2 bananen; 1/3 bakje aardbeien; beetje yoghurt erbij en een half zakje vanillesuiker. Eerst even het fruit blenderen en daarna de yoghurt en v-suiker erbij.....Werkelijk om te smullen! (hoeveelheden natuurlijk eventjes aanpassen naar hoeveel je zelf wilt natuurlijk. Wij kunnen van bovenstaande alledrie een groot glas vol nemen. rietje erbij, een waar feestje voor onze dochter en nog gezond ook, op de v-suiker na dan )
Moet je zoeken op smoothies. Vind je echt heel veel. Ook lekker is om fruitstukjes eerst te laten bevriezen, wordt je smoothie lekker smeuig van.