recepten voor blender

Discussie in 'De lounge' gestart door petrabr, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    sinds verleden week heb ik een blender, maar.....weet nog niet precies wat lekker is om erin te gooien. en welke combinaties lekker zijn.
    Weten jullie wat lekker is?
    en ik begreep dat recepten met joghurt ook lekker kunnen zijn, of ijs

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k heb geen tips voor je alleen weet ik wel dat er hier ergens al eens een topic is geweets misschien ff zoeken stonden heel veel dingen in dat topic :D

Succes

3. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hier ook een blenderverslaafde. Ik maak er de hapjes voor Dean mee, maar ook regelmatig een lekkere shake voor mezelf :D

Persoonlijk vind ik erg zomers en lekker: stukjes galia meloen tot moes blenderen, beetje yoghurt-ijs erbij, minder dik (dus drinkbaar!) maken met een melk...yum yum yum!

Maar je kunt het ook vetarm maken, bijvoorbeeld met fruit, magere yoghurt en magere melk. En je kunt echt allerlei soorten fruit proberen, eindeloos variëren...gewoon wat dingetjes proberen die jij lekker vind!

Trouwens voor baby'tjes kun je ook zelf ijsjes maken met de blender... ik doe altijd een half peertje blenderen, en dan met wat Friso 1 erdoorheen (om het minder hard te maken) en dan in ijsvormpjes invriezen. Dean vind het lekker!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dank voor je reactie, ik had al gezocht maar kom alleen dingen tegen voor babyhapjes, is volgend jaar ws ook erg praktisch maar..........ik heb nu zo'n zin om te blenderen, hihi

thunder, kun je er ook sapjes in maken a la sinaasappel/banaan/kiwi of iets dergelijks?

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

o sorry er stond me iets bij dat er ook voor volwassenen een blender topic was maar goed Succes ermee :D

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @Petra

Ja, je kunt alles in deb lender stoppen (afhankelijk van watg voor blender je hebt, maar kiwi etc. lukt altijd wel hoor!)

Ik heb zelf zo'n klein blendertje en dat gerbuik ik echt al jaren, heb tussentijds nog wel eens grotere en duurdere aangeschaft, maar blijf gehecht aan mn kleine blendertje! :D

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je kunt er echt alles in gooien! Zorg er alleen wel atijd voor dat als je dus een shake gaat maken je er iets vloeibaars bij doet zoals yoghurt of sinaasappelsap. Ik maak er ook heel veel en vooral nu de zomer er weer aankomt lekker met aardbeien en meloen!
    Wat ook al heel simpel is is banaan met yoghurt en roosvicee yummie :D Ik zou zeggen probeer gewoon wat met dingen die je in huis hebt en je zult zien je staat verbaasd van je eigen shakes! haha suc-6

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Banaan, veel vanille ijs en een beetje melk

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

banaan en/of met sinasappelsap en wat yoghurt.
    meloen met peer en yoghurt
    Heerlijk!

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik gooi meestal allerlei soorten fruit door elkaar met roosvicee of sap om het wat vloeibaarder te maken. Wat ik wel erg lekker vind is het volgende:

2 bananen, 3 sinaasappels (zonder schil hé :)) en een scheut vanillevla.

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ik gebruik de blender vooral om lekkere soepen te maken/sauzen en tappenades.

12. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wat ik zelf heel lekker vind..
    -1 Banaan
    -Sinaasappelsap mét vruchtvlees, kijk een beetje naar de verhouding
    -3-4 ijsklontjes
    -Yoghurt, kijk naar de dikte hoe meer hoe dikker natuurlijk.
    -en een beetje suiker naar eigen smaak.

Anders moet je eens googelen op smoothies.
    Weet eigenlijk zelf geen andere dingen buiten smoothies om..

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    alles kan erin, alleen:

NOOIT KIWI MET ZUIVEL zoals melk , Kiwi wordt bitter icm melk.

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    de fout die ik dus ooit eens heb gemaakt.. bah wat vies!

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wat hier echt een toppertje is:

2 bananen; 1/3 bakje aardbeien; beetje yoghurt erbij en een half zakje vanillesuiker. Eerst even het fruit blenderen en daarna de yoghurt en v-suiker erbij.....Werkelijk om te smullen! (hoeveelheden natuurlijk eventjes aanpassen naar hoeveel je zelf wilt natuurlijk. Wij kunnen van bovenstaande alledrie een groot glas vol nemen. rietje erbij, een waar feestje voor onze dochter en nog gezond ook, op de v-suiker na dan ;) )

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Moet je zoeken op smoothies. Vind je echt heel veel.
    Ook lekker is om fruitstukjes eerst te laten bevriezen, wordt je smoothie lekker smeuig van.

Deel Deze Pagina