Wat vinden jullie hier van? Afspreekpunt aan open water met kleuterx

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Be Happy, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Binnenkort gaat Aiden met de onderbouw naar een Sinterklaasvoorstelling in het theater hier in de stad.

Nu hebben de juffen (6 stuks) van de drie groepen 1/2 (totaal ca. 60 kleuters) een afspreekpunt bedacht waar de ouders hun kleuters dienen af te leveren. Ze noemen dat in hun brief letterlijk DE MEEST VEILIGE PLEK...........!
    De ouders worden geacht hun kinderen daar af te leveren en direct weer door te rijden. Ze lopen dan gezamenlijk naar het theater.

Het afspreekpunt ligt echter: pal aan een kanaal/vaart zonder omheining!
    Er zijn geen extra begeleiders, alleen 6 juffen die bijna 60 kleuters (zonder zwemdiploma en die hyper zijn vanwege Sinterklaas!) in de gaten moeten houden bij dat water. Verder verwacht ik chaos vanwege af en aan rijdende auto's met ouders en kinderen. Hoe willen ze dan overzicht houden bij dat open water vraag ik me af?

Ik heb al met de directeur gemaild dat ik dat persoonlijk absoluut niet veilig vindt. Die verwijst me echter door naar een van de juffen 1/2. Zij zal contact met mij opnemen.
    (Nu had ik wellicht eerst beter mijn zorgen direct kunnen uiten naar de juf, maar dat terzijde. Ik vind dat je dit afspreekpunt sowieso als school zijnde beter niet kunt hanteren met kleuters!)

Mijn vriend en ik hebben al besloten A gewoon bij de ingang van dat theater af te zetten en daar te wachten op zijn juffen en zijn groep, aangezien wij dus totaal niet achter dat afspreekpunt staan.

Maar wat vinden jullie? Overdrijven we? Familie vind dit ook al een vreemd afspreekpunt.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik zou het ook niet doen of er zelf bij blijven.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Nee ik vind niet dat je overdrijft. Er kan zo snel iets mis gaan. Ik had er ook achteraan gegaan. Ben benieuwd wat de juf zegt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze niet van mening veranderen en echt op dat punt willen afspreken, zou ik erbij blijven, kan je meteen op de andere kinderen letten. Persoonlijk vind ik dat ze beter binnen kunnen afspreken.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Dat zou mij ook niet lekker zitten.
    Ik vind dat de juffen van onze oudste zoon de klas altijd aardig onder controle weten te houden, met bijvoorbeeld vertrek schoolreisje etc. Maar dat is op het schoolplein en dan staan er nog ouders bij.

De kinderen zijn in jullie geval natuurlijk helemaal uitgelaten over het Sinterklaas feest en dan moeten ze wel heel netjes luisteren en blijven staan.

Daar zou ik het niet graag op aan laten komen.

Ben benieuwd naar de reactie van de juf!

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik vind dat je niet overdrijft. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik vind het dan redelijk onverantwoord om zo'n plek te kiezen. Waarom niet op aaneengesloten tijden afzetten bij het theater? Verdeel de kinderen in groepen, zo kan een deel al naar binnen. Dan de volgende erachter aan ect. Kan in 3 groepen gepiept zijn, 2 juffen per groep en zo staan et geen 60 stuiterende kleuters daar in de hal te wachten. Ben benieuwd wat de juffen erover zeggen!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook bij het theater wachten dan. Ook aan de juf aangeven dat dat is hoe jij het gaat doen ondat je aan het kanaal gewoon onveilig vindt.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind dat je groot gelijk hebt. Ik zou mijn dochter daar ook zeker niet afzetten. Wat een vreemde plek. Ik ben benieuwd wat de juf tegen je zal zeggen.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.310
    10.279
    113
    Wat een vreemde afspraak en totaal niet over nagedacht, tenminste hoe je het verhaal schrijft. Als juf let he op de kinderen die komen en ze veilig uitstappen, vervolgens op de kinderen die blijven staan en moet je nog letten op de kinderen die van de groep weggaan. Er zijn altijd kinderen die iets van de groep tikkertje spelen of weglopen van de groep.

Ik zou onze uk afleveren bij de ingang en absoluut niet bij het water.ben benieuwd wat de juf gaat zeggen.

10. Be Happy

Nog niks gehoord van de betreffende juf.....Zodra ik wat hoor, meld ik dat uiteraard even.

Hebben al wel besloten dat ik bij Aiden blijf totdat ze naar het theater gaan lopen of dat ik hem bij het theater aflever. In elk geval zet ik hem daar niet uit de auto en rijd verder..... (Het is daar uutsluitend bestemmingsverkeer en het zal er wel druk wezen met ouders die hun kind daar af moeten zetten).

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik vind het sowieso een vreemde gang van zaken, laat ze gewoon in het theater verzamelen (en dan eventueel in aparte groepen inderdaad) of elders in kleine groepen apart (5 kinderen per begeleider). Ik zou mijn kind ook niet ergens buiten afzetten en gelijk doorrijden bij zo'n grote groep, nog los van het water. Bij water zou ik het dus helemaal niet doen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet natuurlijk niet wat de ligging van het theater is, maar waarschijnlijk hebben ze niet voor niks voor een andere plek gekozen. Waarschijnlijk is het niet mogelijk om daar zoveel auto's te laten stoppen in een korter periode. Houdt er rekening mee dat die drie groepen van jullie school waarschijnlijk niet de enige is die hierheen gaat. Als ik denk aan de voorstellingen waar wij met onze school wel eens naartoe gaan, dan staan er gauw een stuk of zes tot acht scholen met elk 2 of 3 groepen à 25 kinderen. Waarschijnlijk gaat het dus niet alleen om die 60 kinderen van jullie, maar misschien wel om een paar honderd kinderen. Dan snap ik wel dat je die niet allemaal voor de deur kunt afzetten.

Of je dan zonder extra begeleiders moet afspreken bij een vaart is natuurlijk een ander verhaal. Ik weet niet wat de alternatieven zijn en hoe ver ze van die vaart af staan.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier rijden er altijd ouders met een aantal kinderen in de auto, lijkt me in dit geval dan logischer en veiliger. Die kunnen dan in de parkeergarage parkeren en de kinderen in het theater afleveren.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Snoopy: Daar zou onze school ook voor kiezen, maar niet alle scholen laten ouders rijden met andermans kinderen.

15. Be Happy

Zonet werd ik direct aangesproken door de juf van Aiden. Ze hadden een extra juffen vergadering ingelast gistermiddag naar aanleiding van mijn mail.
    Ze gaan nu een eindje verderop staan bij een gebouw. Elke groep krijgt een groot bord met hun groepsnaam daarop (er zijn dus drie groepen 1/2 die voor de herkenbaarheid ook nog verschillende dierennamen hebben gekregen).

Ik ben nog steeds niet voornemens om Aiden snel snel uit de auto te zetten daar je op dat stuk niet mag parkeren. Dus zet ik mijn auto een eindje verderop op een betaalde parkeerplaats en loop ik met de kinderen wel naar het afspreekpunt toe. Ik kijk dan nog even of een en ander goed geregeld is ;) en besluit dan of ik nog even blijf of direct weer weg ga.

Dank voor jullie reacties!

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lijkt me slim zo!

Deel Deze Pagina