Kan iemand me helpen? ik wil heel graag zwanger worden maar ben net 2 maanden van de prikpil af. Ik heb wel een gevoel in me buik en ben ook misselijk. Zijn dit gewoon na weeen van de prikpil of kan ik gewoon zwanger zijn? Ik heb nog geen menstruatie gehad
na de laatste injectie van de prikpil duurt het gemiddeld 10 maanden voor de eigen cyclus weer op gang komt.
Hoi Angilla, naar mijn idee is het alleen maar ontpillen wat je voelt. Ik had namelijk 6 maanden lang ontzettend beurse borsten. Zoals rach84 al zei, na je laatste injectie, die weer voor 3 maanden is, want daarna haalde je in principe weer een herhaal injectie, ben je eigenlijk pas gestopt. Dus hoe moet ik in jouw geval dan 'ik ben 2 maanden van de prikpil af' opvatten. Alszijnde 5 maanden na je laatste injectie of dus 2 maanden na je laatste injectie? In het geval van 5 maanden na je laatste injectie, zou er een hele kleine kans kunnen zijn, maar dat is echt heel klein. Ik zelf ben 6 jaar aan de prikpil geweest. Normaal gesproken staat er 6-18 maanden voor dat je lichaam weer moet 'herstellen' van de hormonen en je menstruatie weer opgang komt. Bij mij duurde dat gelukkig maar 6 maanden (eigenlijk 9 wanneer je vanaf je laatste injectie rekent). Gelukkig kwam mijn cyclus redelijk regelmatig weer opgang. Waarschijnlijk heb je dus tot aan je eerste echte menstruatie na het stoppen nog geen eisprong omdat de prikpil dit dus volledig remt, je lichaam compleet onvruchtbaar maakt. Hoop dat je hier wat aan hebt!
ok dank je wel ik heb mijn laatste injektie 5 maanden geleden gehad. en ik wil graag pillen kopen die je ongesteldsheid weer laat terug komen als het helpt natuurlijk
Pillen kopen.... ik denk dat wanneer deze zomaar te koop zijn het voor veel hier een stuk makkelijker zou zijn. Waar zijn die dan te koop? Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben en dat zou je ha ook adviseren.
nou het zou wel lekkerder zijn want we moeten eerst kijken of we kunnen aan bouwen want we hebben maar 1 slaapkamer en we hopen dat we een vergunning krijgen voor aanbouw. en als ik al eerder zwanger ben dan moet het op onze slaapkamer dus ik hoop tegen de tijd dat we onze vergunning krijgen dat ik dan ook ongie ben en dat we er dan lekker voor kunnen gaan want dit is ook nisk hoor in onzekerheid leven ben ik nu wel of niet zwanger.Ik zou wel blij zijn maar het zou eigelijk niet echt uit komen nu
Waarom doe je dan niet even een test. Heb ik ook 2 x gedaan in de 6 maanden voor mijn eerste ongi. Dat neemt dan toch even die onzekerheid weg en maakt plaats voor zekerheid.
ja ik weet het niet maar ik ga denk ik aan de pil en kijken of die mijn menstruatie weer op gang kan brengen en anders ga ik wel naar de dokter ik vind dit echt niks ik word hier echt onzekervan en ook al weet ik in me achter hoofd dat dit gewoon na weeen zijn van de prikpil als je moeder wilt worden begint het toch wel te jeuken hoor
Voor de pil moet je toch ook naar de huisarts lijkt me? Lijkt me sowieso wel verstandig om even de dokter te bellen. Dan kan je advies vragen wat te doen. Niet zomaar hormonen gaan slikken, misschien werkt het juist wel averechts ..
Ik ken je gevoel, maar na veel gegoogled te hebben op internet kwam ik er achter dat het toch zeker 6-18 maanden kan duren. Per persoon natuurlijk verschillend en gelukkig bij mij vrij snel. Ik heb hier ook wel eens gelezen dat het kan helpen om idd weer even een pilronde in te lassen. Maar ik denk dat je ha zal zeggen dat je geduld moet hebben aangezien dit gewoon de gang van zaken is na prikpil gebruik.
en dat wist ik allemaal niet want dat heeft de dokter mij niet verteld maar ik ga vanavond aan de pil en lukt het niet nou ja dan heb ik het in iedergeval geprobeerd.Het is gewoon moeilijk ik wil binnen een jaar zwanger worden want dan denk ik dat we de vergunning wel hebben en dan wil ik het ook gewoon proberen en niet balen omdat de prikpil nog in de weg zit
Angilla, pin je er niet te veel aan vast meid dat je binnen een jaar zwanger wilt zijn. Anders is het zo'n teleurstelling en wie weet als je er te veel mee bezig bent lukt het ook niet lekker. Volgende maand ben ik weer een jaar op de rit (ongi) en zie nog niet zwanger. Nu ben ik natuurlijk wel wat jaartjes ouder, maar toch!
het komt gewoon dat me vriend en ik er veel mee bezig zijn en dat me zus nu ook zwanger is en we zijn bezig met een 2de slaapkamer( en dat word de baby kamer) en dus zijn moedergevoelens zo hevig dat ik het maar niet uit me kop krijg snap je het is moeilijk en ik weet ok dat je gelijk heb hoor maar toch als het een maal jeukt bij je eierstokken is het moeilijk om het te negeren
Tja ik weet er alles van. Maar soms is het wel eens nodig om pas op de plaats te nemen. En misschien moet het voor jullie wel gewoon zo lopen dat het nog even duurt voordat je echt ongi wordt. En je zult teleurgesteld zijn wanneer je na je ongi misschien niet direct zwanger raakt, want daar moet je ook rekening mee houden natuurlijk!
Nou ja ik ben wel benieuwd. Dan ik ga er wel van uit dat het lang duurt allemaal en dan valt het allemaal nog mee als ik wel eerder zwanger word
Weet je, wanneer je saampjes de beslissing neemt om voor een kindje te gaan, dan zou je dat het liefst al volgende maand willen. Maar zo werkt het helaas niet. En dat maakt het verlangen ernaar nu eenmaa zo groot. Ik had dat ook in het begin, maar wist ook heel goed dat ik geduld moest hebben omdat het nog wel even zou duren voordat ik ongi zou zijn. Toen dat eenmaal zover was hoopte ik natuurlijk niet meer zo lang te hoeven wachten. Helaas zijn we alweer bijna een jaar verder. Ik heb dus wel geleerd om nu geduld te hebben, want anders word je gek. Succes.
dat geloof ik idd nou ja ik hoop voor je dat jij straks met een leuk nieuwtje kom en ik probeer ook wel gedult te krijgen maar misschien moet ik ook gewoon een paar keer me kop stoten
1 of 2 keer je hoofd stoten is niet zo heel erg, daar leer je idd van, maar daarna is het dan wel mooi geweest. Ik hoop voor jullie ook op een mooi wondertje en dat je niet al te lang hoeft te wachten.
ja het is jammer dat je niet in de toekoms kan kijken ik denk dat we dan veel relaxter kunnen zijn en dan wat meer gedult enzo hebben maar ja dat is nu een maal niet zo he