microgynon 20, lichte pil? goed als anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door pienie, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hai,

Speciaal voor een langere reis ben ik aan microgynon 20 gegaan. Ik kreeg wat doorbraakbloedinkjes als ik mn pil iets later (maar wel ruim binnen de 24 uur) in nam en had last van migraine. Ik heb de HA gebeld of ik dan niet beter een andere kan, maar zij gaf aan dat migraine dan juist weer erger kan worden. Zowel zij als de assistente verzekerde me dat deze pil veilig is als anticonceptie, ook al is ie te licht voor me.

Nu ben ik wat gaan speuren en zie toch wel veel mensen die door de pil heen zwanger zijn geraakt met microgynon 30. Zwaarder nog dan de mijnes. Maar ja, dit zijn nog steeds de uitzonderingen, denk ik dan maar.
    Ik vroeg me dus af hoe ervaringen van anderen zijn (pos en neg).

Groetjes Pienie

2. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik had eerder altijd micr.30 en daar is trok zoonlief zich niets van aan.. kwam er dus dwars doorheen..

zit nu op 50 en die werkt wel goed.. al moet ik eventuele diarree wel goed in de gaten houden..
    we zijn erg vruchtbaar dus hier is het zo raak...

3. just who I am

8 jul 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    ik ben ook gewoon zwanger geraakt toen ik aan de micr. 30 zat. en ik was altijd heel precies met mijn pil.

ik ben nu overgestapt op yasmine bevalt me prima.

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik hoor het veel bij de 30 variant...

5. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik heb ook de 30 gehad maar nooit een probleem ermee gehad.

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Is het dan simpel gedacht als ik denk dat 20 nóg (?) onveiliger is dan de 30?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Of die onveiliger is weet ik niet, maar hier nog iemand die dwars door microgynon 30 heen zwanger is geraakt.
    Het klopt wel dat doorbraakbloedingen niets zeggen over de kwaliteit van de anticonceptie, je bent dan nog wel gewoon veilig.

Maar...als je zelf zo onzeker bent over de veiligheid van die pil, kan je dan niet beter sowieso een andere nemen, waar je wel een goed gevoel bij hebt?

8. Ook de mic.30 gehad. Ben 8 jaar aan de pil geweest en ben niet door de pil heen zwanger geworden.

9. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik slikte de microgynon 30 ook, en toch ben ik zwanger geraakt. dus geheel ongepland, maar wel zeer gewenst.
    Ik wil je niet laten schrikken ofzo, maar mijn moeder was ook zwanger van mijn zus en ook tijdens diezelfde pil. Ditzelfde met mijn pleegzusje...

ikzelf (en omgeving hier) hebben dus in deze pil geen vertrouwen. en alledrie waren we stipt op tijd met het innemen ervan.

succes!

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb microgynon30 zo'n 6 jaar geslikt. Nooit zwanger geraakt.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier nog eentje! gebruikte ook de microgynon 30 en zie... ik ben zwanger...

dacht dat het aan mij lag maar er zijn er toch meer die ondanks dat ze de m.30 slikten toch zwanger raakten

12. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Toen ik de pil ging slikken had ik voor microgynon 20 gekozen, wilde zo min mogelijk hormonen. Ik heb 'm 7 maanden geslikt en regelmatig vergeten te slikken maar ben er niet zwanger door geraakt.

Na het stoppen met slikken heeft het 3 rondes geduurd voor ik zwanger raakte.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had altijd marvelon, en kreeg toen de microgynon, 2maanden later was ik zwanger
    voor mij geen microgynon meer.
    kan overigens niet tegen hormonen dus helemaal geen pil meer

Deel Deze Pagina