Hallo, wie slikt ook microgynon 20 of heeft daar ervaring mee? Sommigen zeggen dat het geen goede anticonceptiepil is, maar dat daar 30 voor nodig is. Anderen zegggen dat 't afhankelijk is van je gewicht. (Ik weeg ong. 57 Kilo). Maar wat is het nu? Het is wel gewoon een anticonceptie, toch? Anders moet ik dus als de bliksem zorgen een andere te krijgen, want ik wil liever nog even niet zwanger worden.
Ik slik micronygon 20 ook. het is gewoon een anticonseptie, en beschermt je tegen een zwangerschap. ik heb er verder geen verhalen over gehoord dat het met je gewicht te maken heeft want ik weeg ongeveer 62KG. Succes Gr Scootermuis.
Hoi. Ik heb zowel micronygon 20,30,50 geslikt en ik moet zeggen dat ik er nooit ben door aangekomen. Maar dit kan komen omdat mijn lichaam achteraf de pil gewoon weg niet opneemt. Het is een goede anticonceptiepil, zeker voor jongere meiden ivm met gewicht en de hormonen. Word ook heet meest voorgeschreven. Ik was zelf 14 toen ik m kreeg en woog toen 51 kg. en het klopt, het heeft wel wat te maken met je gewicht. als je zwaarder bent heb je gewoon iets meer hormonen nodig. zo was de uitleg van mijn huisarts. Toen ik zwaarder werd kreeg ik 30. Ik was te veel te mager dus moest aankomen zodoende, Later de 50 maar dat had verder niets met gewicht te maken. eerder om de hoeveelheid hormonen. Maar als je gewoon menstrueert in je stopweek en geen verdere doorbraakbloedingen hebt, dan lijkt het mij dat je lichaam goed reageert op micronygon. Hoop dat je er wat aan hebt.... En anders kan altijd je huisarts je verder helpen als je het niet vertrouwd... Groetjes Marieke