Microgynon 3 uur te laat ingenomen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mariska121, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hallo allemaal,

    ik heb een vraag:

    ik heb het erg druk gehad dit weekend, daardoor ben ik de pil vergeten. Het gaat om de 5 de pil van de strip. Normaal neem ik de pil voor het slapen gaan in, en dat was dus om 22.00 uur. De volgende pil ben ik vergeten en kwam ik 's middags achter, ik heb deze pil zo snel mogelijk ingenomen, maar dit was dus 3 uur te laat. Ik weet dat je normaal de volgende pil binnen 36 uur in moet nemen, maar daar zit ik dus al buiten. Weet iemand of dit een probleem is, aangezien het niet erg veel te laat was?

    Liefs
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii als je geen sex hebt gehad en de andere gewoon in hebt genomen lijkt het me geen probleem
     
  3. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb wel sex gehad, zowel gister als eergister.

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  4. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, dit is een risico! Normaal word dan geadviseerd om een MAP in te nemen...

    Hangt er natuurlijk vanaf of een kleintje welkom zou zijn of niet, maar in ieder geval heb je wel wat kans op zwangerschap.
     
  5. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    hmm, das dan erg onhandig van me. Ik moet zeggen dat mn vriend weet dat ik erg vaak de pil vergeet (en hij geen condoom wil gebruiken aangezien hij dat niet fijn vind), en wij eerder hebben gezegd: mocht er wat gebeuren, het is nooit een ongelukje, we waren er zelf bij. We willen graag volgend jaar stoppen met de pil. Zelf wil ik geen MAP nemen, aangezien het wel welkom is, en het gewoon ontzettend dom is van mij en mn vriend (we helpen elkaar aan de pil herinneren)
    Mn vriend weet dat ik de pil vergeten was, maar ik weet dus niet of hij wil dan ik een MAP neem , omdat hij nu van gedachte veranderd is.
    Ik vraag het em vanaaf, en dan hoor ik het wel.
     
  6. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als een kindje welkom is zou ik never nooit een MAP nemen (ik sowieso niet, maar goed), omdat ik denk dat je daar later spijt van krijgt.
    En wat je zegt: je was er zelf bij, jullie zijn verantwoordelijk. Een MAP zorgt er wel voor dat een eventueel vruchtje gewoon afgestoten wordt, hè. Dat is nogal ingrijpend.
     
  7. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Je haalt me de woorden uit de mond ;) Ik ben ook bang dat ik er later spijt van ga krijgen, maar daarin tegen ben ik ook bang voor de reactie van mn schoonmoeder. Ze denkt dat ik mn vriend manipuleer (hij heeft een BMW gekocht (ik vind het gewoon een mooie auto) omdat hij elke dag 2 uur in de auto zit, en we toch nog zo'n 3 ton op de teller erbij willen zetten, zij wilde dat we een Polo kochten en dat heeft hij dus niet gedaan, en die schuld krijg ik op me. Aangezien mn vriend op een kwartier rijden van mn oude woonplaats naar zn werk ga, krijg ik het op mn dak dat er een kans bestaat dat we die kant op verhuizen, om zo minder reis uren te hebben.) Dan komt er nog bij dat ik op een manege werkte, maar doordat ik niet optijd gestopt ben met dat werk heb ik een hele tijd met een ontsteking in mn schouder gezeten, nu is die bijna weg, gewoon door rust, en nu heb ik de volgende ontsteking :cry: kan niet echt super veel meer, en kreeg toen van haar te horen dat ik gewoon niet wilde werken :evil: . Dus ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken hoe ze hier op reageerd.

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
     
  8. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik kom nog even zeuren, ik sprak net mn vriend, en we gaan er niks aan doen. We zien wel of er wat van gaat komen.

    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Maris
     
  9. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Goed dat je toch geen MAP genomen hebt! Hopelijk draait het uit zoals jullie zelf hopen!
     
  10. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Bedankt! Het is toch onze eigen 'fout' dat we de pil vergeten, en we waren verder overal zelf bij. Aangezien we volgend jaar met de pil willen stoppen (de reden dat we het nu nog niet doen is omdat mn vriend graag eerst vast werk wil) Maar hij geeft nu aan wel aan dat (helaas voor hem) niet alles te plannen is. We zullen in beide gevallen blij zijn!

    Liefs
     

Deel Deze Pagina