Microgynon 30 en blijf vloeien

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DeeLighT, 14 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Op 9 september ben ik begonnen met slikken van deze pil (ivm hormonale klachten). Op 21 september begon ik met licht bloedverlies. En dat heb ik nu nog steeds.
    Op aanraden van de gynaecoloog slik ik door.
    Vroeger jarenlang deze pil genomen en nooit 1 dag gevloeid.
    De laatste week lijkt het toe te nemen en heb ik af en toe een zeurend gevoel in mijn onderbuik.

    Wie heeft dit ook gehad en ging het weg? Na hoe lang? Begin het wel zat te worden eigenlijk :oops:
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk nooit last van gehad. Krijg wel sneller doorbraakbloedingen nu, en dan stop ik een week, maar herken niet wat jij zegt. Vervelend zeg. Ben je gestart tijdens een menstruatie? Anders zou t misschien kunnen zijn dat je nog even moet wennen?
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik had het ook als ik deze pil door slikte. Uiteindelijk overgegaan op microgynon 50. Die hielp even maar uiteindelijk was de mirena voor mij de oplossing.
     
  4. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    @Bloempjelief Ben begonnen netjes op de eerste dag van m'n cyclus.

    Er staat wel bij dat het een bijwerking kan zijn maar dan doorbraakbloedingen. En niet doorlopend vloeien...

    @Bloem2310 hoop niet dat dat hier ook zo gaat zijn. Mirena verdraag ik helaas niet.
    En t gaat om beginnende overgangsklachten dus weet niet of dat dan ook helpt.

    Half december heb ik weer een afspraak hoe het gaat maar ik twijfel of ik wel zo lang moet wachten.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik had veel last van bloedingen bij microgynon 30, deze was niet 'sterk' genoeg voor mij. Ik heb het daarna een tijd goed gedaan op trigynon (3-fase pil), alternatief was microgynon 50 geweest.

    Ik heb het toen maanden aangekeken, maar beter werd het niet... tot ik dus overstapte op andere pil, maar doorslikken heb ik nooit kunnen doen, dan kreeg ik meteen doorbraakbloedingen.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  6. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Bedankt voor je reactie Kache. Mocht het niet verbeteren neem ik dit mee om te bespreken met mijn gynaecoloog.
     

Deel Deze Pagina