Inkie , ik heb hetzelfde. Ook licht in m'n hoofd. Wazig, afwezig. Ik dacht dat het aan de ethinylestradiol lag, dus ben overgestapt op microgynon weer. Maar de klachten zijn er nog steeds.
Na mijn zwangerschap 6maanden de Ethinylestradiol / Levonorgestrel geslikt. Zat er al eerder aan te denken om te stoppen, maar gisteren toch echt het besluit genomen. Ik heb een hele waslijst aan vage klachten door die pil. Dan maar helemaal zonder. We willen toch nog een tweede. In de tussentijd maar condooms gebruiken. Mijn klachten zijn: aankomen( lijkt wel of ik zwanger ben zo'n opgezette buik), voch vasthouden, hoofdpijn, droge ogen(slecht kunnen zien/lezen hierdoor), pesthumeur, hele slechte huid: puistjes en rare bultjes op armen/benen/rug, depri, sloom/geen energie, libido van 0,00000000, buikpijn en rugpijn in 3e en 4e week... Voor mij nooit meer de pil, ben er helemaal klaar mee! Voordat ik zwanger werd anderhalf jaar pil vrij geweest(daarvoor jaren Diane 35) En voelde me toen toch echt heel anders. Wat een troep is het toch eigenlijk.
Libido is hier ook 0,000. Ook met Microgynon. Ik heb ook door de pil hele slechte ogen. Droge ogen, wazig zicht etc.
Ik reageerde ook beter op de MG minder bijwerkingen maar vond de LV wel de beste vervanger. Heb ook een aantal andere gehad. Daar werd ik echt heeelemaal kriegel van.