Zijn er eigenlijk nog goede alternatieven voor de pil of het spiraaltje ? Ik wil zo lang mogelijk borstvoeding geven (van belang voor allergie-preventie) en dus geen enkel risico nemen dat dat misloopt loop de pil of een spiraaltje ofzo... Condooms vind ik echt ondingen... Kan niet echt van het vrijen genieten als we het met condooms doen... En "voor het zingen de kerk uit" wil ik niet riskeren natuurlijk Maarja... ik wil vooralsnog maar 1 kindje... dus wat voor anticonceptie-mogelijkheden zijn er verder nog ?
Ik zit zelf te denken aan de nuvaring voor na de bevalling. Ik weet alleen niet zeker of dat mag in combinatie met bv. Ik weet wel dat er wel een bepaalde pil is die je wel mag nemen tijdens bv, dus je kunt wel aan de pil hoor. Voor het zingen de kerk uit zou ik inderdaad maar niet doen. Erg groot risico. En condooms zie ik ook niet zo zitten... Maar ik wil eigenlijk niet meer aan de pil. Ik heb nu gezien dat het toch eigenlijk best slecht is voor je lichaam (nooit meer een normale cyclus gehad na het stoppen met de pil, terwijl ik dat wel had voordat ik aan de pil begon).