na de bevalling,condoom,pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by BoBam, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb eigenlijks nog niks geregeld voor als ik straks bavallen ben, wat ik dan ga gebruiken.
    Ik wil borstvoeding geven,dan kan de pil toch niet? Of is er wel 1 die wel kan? Wat doen/hebben jullie? :rolleyes:

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Wij zijn 'gewoon' voor het condoom gegaan.
    Bij BV is de gewone pil inderdaad geen optie, maar volgens mij mag bijv. de nuvaring wel. Maar dat kan de VK je allemaal haarfijn uitleggen hoor, ze komt dat vanzelf met je bespreken in je kraambed ;)

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    mijn verloskundige had een spiraaltje aangeraden

4. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    volgens mijn vk mag je wel de pil gebruiken, je hebt dan wel een speciaal soort nodig. Hier gewoon weer aan de pil.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Als je bv geeft kun je Cerazette gebruiken (dit is een pil die wel bij bv kan). Je vk legt dit inderdaad allemaal uit.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben weer aan de pil gegaan toen mijn menstruatie weer op gang kwam (4-5 maanden later pas). Tot die tijd: condooms.

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    wij zijn ook gewoon voor condoom gegaan, de pil gebruik ik liever niet meer, ik merkte pas toen ik ermee stopte hoeveel invloed het op mij had gehad.

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik heb dat ook sinds ik met de pil ben gestopt ,voel ik mij zo veel beter! anders had ik elke dag wel hoofdpijn
    maar ja wil ook niet direct weer zwanger zijn, heb ook al en spiraal gehad maar toen bleef ik 3 maand lang ongesteld dus dat was ook niks

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier ook. Had zoveel hoofdpijn met de pil, naderhand was het een stuk minder. Gewoon condoom, heb even geen zin in spiraal, pil of andere heisa aan mijn lijf, eerst maar eens lekker helemaal ontzwangeren! ;)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij gaan ook gewoon verder met condooms. Ik kan niet tegen de hoeveelheid hormonen die in de pil e.d. zitten en ik vind condooms perfect werken!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Pil is mij voorheen altijd supergoed bevallen, maar nu liever ff geen hormonen tijdens de bv. Condooms dus. Werken prima, geen moeite mee. Spiraal lijkt mij niet echt wat.

12. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik gebruik ook cerazette .Je mag geen gewone pil gebruiken als je bv geef .
    De eerste srtip is niet betrouwbaar.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Eerst condooms, maar na 3 weken ben ik gestopt met de bv (ik had niet meer genoeg) toen aan de pil gegaan.
    1e maand is hij nog niet veilig, 2e maand wel.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gebruiken nu nog condooms, omdat je volgens mijn vk sowieso de eerste zes weken van de bv niet aan de pil mag, ook de minipil mag dan nog niet. Na deze zes weken wil ik dus wel de minipil (cerazette), want condooms vind ik echt niet fijn.

15. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    Belgiƫ
    Cerazette, hoewel ik juist gestopt ben met borstvoeding nu. Ik ben van plan om volgende cyclus weer met Harmonet te beginnen (veiliger tegen zwangerschap)

16. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

Dec 3, 2007
    884
    0
    0
    Wij gaan na de bevalling eerst comdooms gebruiken tot alles goed op orde is en dan willen we nog graag een kindje, maar laten we eerst maar voor de 2de gaan :)

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik wil nooit meer aan de pil, wat een troep. Condooms werken prima voor ons.

18. mama82

mama82 Lid

Jan 21, 2008
    10
    0
    0
    Hier tussen de eerste en tweede zwangerschap een koperspiraal gehad (word nu afgeraden ivm ongewenste zwangerschappen) en krijg nu de mirena. Voor mij geen pil meer, al die hormonen bah! In de mirena zit maar 0,1 van de hormonen wat in de pil zit (aldus huisarts) en ka in commbi met de BV.

19. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Wij gebruiken nu nog condooms.
    Ik ben net voor de 1e keer ongesteld geworden.
    Als ik voor de 2e keer ongesteld wordt begin ik weer met de pil.

20. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Pfff, is er inmiddels niet al een manier voor mannen...
    Zodat vrouwen zich hier niet constant het hoofd over hoeven te breken ?

Je slikt de pil om niet zwanger te raken en krijgt dus allerlei niet natuurlijk spullen binnen, daarna stop je met de pil, omdat je zwanger wilt raken... je raakt dan zwanger, draagt 9 maanden een kindje rond, hele lichaam staat op zijn kop en vervolgens moet je je weer bezig gaan houden met anticonceptie...

Ik vind dat er eindelijk eens een pil voor mannen moet komen ofzo...

Condooms zijn ondingen... :( Vreselijk gedoe en voelt niet lekker...

Share This Page