Koperspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Misha, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misha

Misha Actief lid

26 dec 2008
    212
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik ben op mijn 17e onverwachts zwanger geraakt. Ik heb na de bevalling een koperspiraal laten zetten (in januari). Maar ik voel me er niet lekker bij. Ik ben nu 19 jaar en wil over 2 a 3 jaar graag kinderen. Ik vertelde laatst de moeder van een vriendin dat ik een spiraal had laten zetten. Zij vertelde verdrietig dat ze dat ook had laten doen jaren terug en daarna geen kinderen meer kan krijgen. Ik heb het meerdere malen gehoord en ook een keer op t.v gezien.

Ik voel me hier niet lekker bij want mijn kinderwens voor nog een kindje is zo groot:(..

Graag jullie advies

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Uhm ik heb net een afspraak gemaakt bij de gyn om morgen een koperspiraaltje te laten plaatsen. Ik lees mee!Anders zeg ik snel mijn afspraak af.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn moeder heeft mijn zusje nog gekregen na haar koperspiraal. heeft wel wat langer geduurd om zwanger te raken dan bij de eerste drie, maar weet natuurlijk niet of dat door het spiraaltje komt.

4. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb na mijn 1e zoontje koperspiraaltje laten zetten, 2 november laten verwijderen en 3 december was ik zwanger.
    Dus geen idee of het waar is..

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    al mijn schoonzussen hebben der 1 en hebben
    allemaal 6,5,3,3 en 4 kids allemaal
    vanaf het begin een spiraal gehad (koperen)
    mijn oudste schoonzus is zelfs
    DOOR DE SPIRAAL HEEN zwanger geworden
    van der jongste kindje dus ik zou je geen zorgen maken ;)
    uiteindelijk ligt t aan je eigen hormonen

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Heb zelf alleen maar positieve ervaringen met koperspiraal.

1e keer laten zetten, na 5jr eruit laten halen, binnen no-time zwanger.

6wk na de bevalling weer eentje laten zetten en geen last van.

Ik heb juist het idee dat pil en mirena niet altijd even handig zijn met snel zwanger willen worden ivm hormonen.

Helemaal niet meer zwanger kunnen raken lijkt me niet een vaak voorkomende consequentie van de koperspiraal - dan had deze vorm van anti-conceptie het niet zo lang volgehouden als betrouwbaar en veilig anti-conceptie middel.

Er is bij elke vorm van antie-conceptie een kans toch zwanger te worden, zelfs bij sterilisatie - maar dan komt de discussie om de hoek of de behandeling wel goed is gegaan of spriaaltje wel goed is gezet bijv.

Laat je goed informeren door je arts en als je er niet zeker over bent moet je het gewoon niet doen natuurlijk.

Succes!

7. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Hier een tevreden koperspiraal draagster!
    Ik heb hem 5 jaar gehad. En nu in de 4e ronde zwanger!

Ik vind het een top uitvinding en heb er alleen maar positieve ervaringen mee gehad.

Deel Deze Pagina