Hi dames, 2,5 maand geleden heb ik de mirena laten plaatsen en in het begin was ik er zeer enthousiast over.. tot dat ik ieddre dag begon te bloeden - in het begin heel veel en nu 1/2 maandverbandjes per dag.. valt mee dus maar het stukje buikpijn dat er bij hoort, is niet fijn. Verder voel ik me veel sneller op mijn teentjes getrapt en komt er melk uit mijn borsten!! Laatste keer dat ik borstvoeding heb gegeven js ongeveer 7 maanden geleden.. heb dit nooit gehad na het stoppen met bv met mijn eerste dochter! Echt super veel last van ze.. super opgezwollen enzo.. De mirena zat een maand geleden goed en ik voel de draadjes zitten, maar het continu bloedverlies en melk uit de borsten zet me aan het denken.. heb morgen een afspraak staan bij de gyn.. Wat vinden jullie, eruit laten halen of nog even doorgaan?
Ik denk dat de gyn je daar beter in kan adviseren. Ik zelf had de eerste maanden heftigere ongesteldheid en veel buikpijn. na 4-5 maanden ging dat over en werd ik niet meer ongesteld. M’n lichaam moest zich heel erg aanpassen aan de nieuwe hoeveelheid hormonen. Bij mij heeft wachten geholpen, maar continue bloeden klinkt wel intens.
Ja het is niet zo dat ik weet wanneer ik ongesteld ben, omdat ik iedere dag bloed verlies. De ene dag meer dan de andere.. In deze 2,5 maand tijd dat ik de mirena heb, was ik in totaal 5 dagen bloedvrij! Daarna begon het weer..
Onregelmatig bloeden na het plaatsen hoort erbij maar zoveel bloeden is wel heel gek! En is de mirena goed geplaatst en later nog gecontroleerd? Ik moest namelijk na een maand terugkomen voor een echo om te onderzoeken of hij nog steeds op de juiste plek zit. Het schijnt dat de mirena zich soms verplaatst door je eerste ongesteldheid na de plaatsing.. succes bij de gyn! Hopelijk geeft die duidelijkheid.
Ik weet niet beter dan dat je lijf tot 6 maanden nodig kan hebben om aan mirena te wennen. Grote kans dat gyn je adviseert af te wachten. Ik heb zelf na plaatsen 3 maanden constant gebloed, daarna hield dat op. Ik hield mijn eigen cyclus, maar had heel heftige PMS klachten die ik niet aan mirena linkte. Dacht dat zijn mijn eigen hormonen dus niets aan te doen . Na 1,5 jaar kreeg ik last van tussentijdsbloedverlies en werden menstruaties steeds langer. Op een gegeven moment bloedde ik 3 van de 4 weken. Gyn adviseerde in eerste instantie de pil erbij te gaan slikken om deze bijwerkingen te onderdrukken, maar vanwege ernstige bijwerkingen in het verleden was dit voor mij persoonlijk geen optie. Toen heb ik hem dus laten verwijderen en merkte toen tot mijn verbazing hoeveel beter ik me voelde en hoe zeer de PMS zich verbeterde... Had dus achteraf gezien veel bijwerkingen gehad vanaf het begin... Sterkte ermee! Mirena is zeker niet voor iedereen weggelegd ...
Zo! Dat is toch geen doen???? Ik zou m er zeker uit laten halen. Je lichaam is er duidelijk niet blij mee. Zou ik denken dan.
Helaas vanwege een onverwachte gebeurtenis moest ik de afspraak bij de gyn afzeggen.. zal nog eens een afspraak gaan maken en even langsgaan.. dit is zeker geen doen -_-
Ik heb ook een Mirena, nu ruim een jaar. Het eerste jaar was het een week wel dan een week geen bloedverlies. Had eigenlijk altijd wel wat bij me. Na ongeveer 8 maanden vrijwel geen bloedverlies. Heel soms een dagje zoals een normale cyclus ongeveer. Zou het eigenlijk nog even aankijken.... hoewel ik ook eerst geneigd was om hem eruit te halen zou ik nu niet anders meer willen
Omdat men in mijn omgeving zo enthousiast was over de mirena heb ik hem toentertijd ook genomen. Echter was het geen succes: ik kreeg 2x per maand een bloeding en heftige buikpijnen. Heel wat echo’s en inwendige onderzoeken later werd er niet echt iets gevonden dus ik besloot de mirena na een jaar te verwijderen en weer aan de pil te gaan. Goede keuze! Buikpijnen waren direct over en mijn cyclus werd weer normaal. Overigens was dit wel voordat ik ooit zwanger raakte dus wellicht dat het nu anders zou zijn. Dat hoor je wel eens...
Ik laat mijn mirena deze week verwijderen. Ik verlies elke dag bloed, en ik zit totaal niet Lekker in mijn vel sinds het plaatsen, misschien ligt het niet aan de mirena, maar dat ga ik vanzelf zien. Ik heb hiervoor ook een mirena gehad , toen nergens last van, 2 maanden wat gevloeid daarna helemaal niet meer.