Microgynon30 ik kom er niet uit wanneer te beginnen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Regina88, 14 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Even een rekenvraagje, of een 'typisch blond' vraagje.

Stel ik neem op zondag de laatste pil uit de strip. En ik moet een wachtweek van 7 dagen aanhouden. Moet ik dan weer op zondag beginnen met een nieuwe strip, of de maandag? Welke dag telt als 7e dag?

Ik weet dus echt niet meer hoe ik dat vroeger deed, maar het is al heel wat jaartjes geleden dat ik de pil heb geslikt. De bijsluiter vertelt mij alleen de wachtweek van 7 dagen aan te houden.

2. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Als ik op zaterdag de laatste pil slik dan begin ik de zondag een week erna weer. Dus een dag later dan de laatst geslikte.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je begint telkens weer op dezelfde dag. Dus stel je begint je strip op maandag, dan slik je 21 dagen de pil (laatste dus op zondag), vervolgens 7 dagen geen pil, en dan begin je op maandag weer met een nieuwe strip. Dus telkens 3 weken pil en 1 week niet = 28 dagen.

4. Regina88

Bedankt!
    Kan ik dat alvast in de agenda zetten ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Dan is het de eerste 7 dagen niet veilig he? Je zou op zaterdag weer moeten beginnen.

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Nee hoor je begint altijd op dezelfde dag. Als zaterdag haar laatste dag is is zondag haar eerste en doet ze het prima.

7. Regina88

Dus jij zegt dat ik eerder moet beginnen?

Ik ben gister (maandag) gestart met de pil. Dacht dat ik dan maandag 6 maart weer de volgende moet doen.

Als ik op internet kijk, lees ik verhalen van mensen die op de 7e dag weer beginnen, maar ook mensen die Na 7 dagen starten en dus de 8e dag pakken om er zo precies 7 dagen tussen te laten zitten.

Ik slik dat ding trouwens voor het slapen gaan, wanneer ik mn andere medicijn ook neem. Maar dat zal niet veel uitmaken denk ik?

Jeetje, lijkt wel wiskunde man. Denk ik nou zo krom dat ik niets van snap?:)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt hoor, een stopweek van 7 dagen, dus je slikt 7 dagen geen pil. Dan is het dus zondag de laatste pil, dan maandag t/m zondag geen pil en dan maandag weer de eerste pil.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor de duidelijkheid:

Wanneer en hoe slik ik de MICROGYNON pil?
    Een strip bevat 21 tabletten. Bij iedere tablet staat aangegeven op welke dag die moet worden ingenomen. Neem de tabletten elke dag ongeveer op dezelfde tijd in, zonodig met wat water. Volg de richting van de pijl die op de strip is aangegeven tot je alle 21 tabletten hebt ingenomen. Daarna neem je 7 dagen geen tablet. In de loop van deze 7 dagen hoort een bloeding te beginnen (de zogenaamde onttrekkingsbloeding). Deze begint gewoonlijk op de 2e of 3e dag na de laatste tablet MICROGYNON. Begin op de 8e dag met de volgende strip, ongeacht of de bloeding dan al voorbij is of niet. Dit betekent dat je steeds op dezelfde dag van de week met een volgende strip begint en ook dat de onttrekkingsbloeding elke maand ongeveer op dezelfde dagen valt.
    Als je MICROGYNON op deze manier gebruikt ben je, ook tijdens de 7 dagen dat je de pil niet slikt, beschermd tegen zwangerschap

MICROGYNON anticonceptiepil - Anticonceptie.nl

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee hoor.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je hebt een stopweek van 7 dagen.
    dus bijv op zondag je laatste pil

dag 1 maandag
    dag 2 dinsdag
    dag 3 woensdag
    dag 4 donderdag
    dag 5 vrijdag
    dag 6 zaterdag
    dag 7 zondag.

als je dan op zaterdag alweer begint heb je een stopweek van 5 dagen.
    je moet dus op maandag weer je pil in nemen

Deel Deze Pagina