Een vraagje dat niet echt meer op mij van toepassing is (ik ben net gestop met de pil), maar waar we het onlangs over hadden met een paar vriendinnen. Als ik vroeger de pil doornam, dan wist ik dat ik tijdens de derde strip last kreeg van spotting, een soort van totaal-out-of-the-blue-en-dus-ontzettend-vervelende-onverwachte bloeding. Ik kon dus maximaal twee strips doorslikken. Maar blijkbaar zijn er dus dames bij wie dat veel langer lukt - iemand uit mijn vriendengroep bijvoorbeeld meer dan een half jaar. Hoe komt dat? Waarom is dat zo verschillend?
Ik heb geen idee waar het precies aan ligt eigenlijk. Misschien dat het ene lichaam er beter tegen kan dan het andere. Ik weet zelf met mijn pil toen ik daar nog aanzat, dat ik hem wel eens 2 maanden achterelkaar innam, en dat ging goed. Toen ik hem eens 3 maanden achterelkaar probeerde, kreeg ik geen spotting, alleen voelde ik me vreselijk lamlendig, gefrustreerd.. dus dat was één keer en nooit meer. Heb die stopweek dus toch wel nodig gehad toen.
Ik kan alleen doorslikken met 1 bepaalde soort pil, bij de rest krijg ik altijd doorbraakbloedingen. Mijn zus kan elke pil doorslikken. Verschilt per persoon ben ik bang.
Dat verschilt per persoon. Ik heb in het verleden nooit doorbraakbloedingen gehad met de pil. Ik moest nu even aan de pil omdat de cryo terugplaatsing later werd. Maar ik ging op een gegeven momenten gewoon vloeien dwars door de pil heen. Als je het veel/vaak hebt, dan kan je eens met de huisarts een andere pil vragen. Of het eens bespreken.