Direct in volgende ronde starten met IVF na een IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit momenteel in m'n laatste IUI-poging en heb er sinds september 3 achter de rug. Nu merk ik dat m'n lijf wat minder begint te reageren op de Puregon en dat het langer duurt voordat de eitjes rijp zijn (het aantal eitjes blijft prima).

Zit me nu dus alleen af te vragen of het slim is om een ronde te wachten voordat we starten met IVF (zodat m'n lichaam zich kan 'resetten') of dat we toch meteen door moeten gaan. Weet namelijk niet of ik straks dan ook minder goed ga reageren op de medicatie van de IVF (weet overigens nog niet of het dan ook Puregon wordt, dat hoor ik deze week).

Wat denken jullie: ronde wachten of direct doorgaan?

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Weet je of je gelijk door mag? Ik MOEST telkens 2 a 3 maanden wachten, waarvan 1 maand aan de pil. (lange protocol). Hoewel ik zelf graag gelijk door was gegaan...
    Toch kan ik wel zeggen dat af en toe een maandje rust heel erg welkom was. Al was het alleen maar even bij te komen van alle teleurstellingen. Aangezien je deze maand met DHEA bent begonnen, zou ik wel een maandje wachten om er optimaal effect van te hebben.

Hopelijk heeft deze IUI gewoon resultaat.
    Succes!

Groet TLC81

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    waarschijnlijk moet je als je ongesteld word eerst aan de pil voor een week of 3 alvorens het spuiten begint. Ik zou gewoon doorgaan, bij ivf gebruik je zoveel meer hormonen dan bij iui. Ik denk dat het wel los zal lopen.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    We moeten vermoedelijk sowieso een ronde overslaan omdat onze afspraak met de IVF arts pas is als m'n ongi net voorbij is (denk ik, maar hangt af van het moment van inseminatie van deze ronde).
    Maar aangezien we eigenlijk meteen door willen, hopen we dat de afspraak vervroegd kan worden.

We hebben best een lange periode (half jaar) van rust gehad tussen de eerste 3 IUI's en de laatste IUI's en nu wil ik eigenlijk gewoon door. Echt rust ga ik waarschijnlijk toch niet vinden als ik weet wat er aan zit te komen. Maar qua medicatie en de DHEA zou het idd misschien wel slimmer zijn om een ronde te wachten.

Pffff........wat een lastige dingen zijn het toch allemaal. Ik word gek van die beslissingen en onzekerheid over hoe je traject eruit gaat komen te zien.

5. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is overigens tegen me gezegd dat ik vermoedelijk zal starten met het korte protocol.
    Dan hoef ik toch niet eerst een paar weken aan de pil? Of zie ik het verkeerd?

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Bij het korte protocol hoef je inderdaad niet aan de pil.
    Kijk ook even na of je ziekenhuis geen "feestdagenstop" heeft. Sommige fertiliteitspoli's plannen geen behandelingen in aan het eind van het jaar nl.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    korte protocol is idd zonder de pil. Wat tlc zegt klopt wel.....in dec worden er geen nieuwe behandelingen gestart in veel ziekenhuizen. En zowieso is er tussen kerst en 1 januari een stop.
    Stel je maar in op januari, dan kan het nooit tegen vallen.

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in het Erasmus. Geen idee hoe het daar zit. Heb daar vrijdag een gesprek, dus zal het dan meteen eens navragen.

9. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Rust voor je lichaam is nooit verkeerd! Vooral na al die hormoon-injecties. Je lichaam en relatie weer opladen doet echt wel goed!
    Succes met de beslissing die jij maakt. Mij hebben de rust momenten goed gedaan., en voor mijn mannetje ook. gewoon even heerlijk van elkaar genieten, uit eten, bios, wijntje, zalig.

10. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij dachten ook dat rust wel fijn zou zijn maar ik was tijdens de 'rust' juist meer dan ooit bezig met de volgende poging.. Dat hebben we dus 1 keer gedaan, en daarna zijn we altijd zo snel mogelijk weer verder gegaan..

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je alle voorbereidingen voor IVF dan al gehad: intake-gesprek, opwerktesten voor IVF-ICSI (anders dan bij IUI), bloedonderzoek bij jullie beiden op HIV, Hepatitis & Lues, uitleg medicatie?

Normaal is het zo dat je niet meteen door kunt. Vaak moet je een bepaald protocol volgen wat betreft de medicatie, lang of kort. Je lichaam moet eerst voorbereid worden. Alle voorbereidingen moeten afgerond zijn. Ook heb je in veel ziekenhuizen een wachtlijst. Wij moesten zowel van tevoren als tussendoor steeds 4-6 maanden wachten.

Succes!

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jippie: geen idee of we meteen kunnen starten. We hebben al wat gesprekken gehad en de komende weken volgen er nog 2 en een info-avond. Ze hebben gezegd dat we direct kunnen starten, maar ik weet inmiddels dat ze in het Erasmus heel goed zijn in het verstrekken van verkeerde informatie.

13. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne.....opwerktesten??? Nog nooit van gehoord en dus ook nog niet gehad.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis wordt voordat je met IVF-ICSI start, gekeken of de zaadkwaliteit goed genoeg blijft als je het bewerkt, zoals ze dat in het laboratorium doen. Voordat we met IUI begonnen, is dat ook gedaan. Voor IVF-ICSI moest dat opnieuw. Ze kijken dan hoeveel goede zaadcellen over blijven na bewerken. Voldoet dan aan de IVF-norm of gaat het toch ICSI worden? Zoals ik het me herinner, is het zelfs twee keer achter elkaar gedaan.

Het bloedonderzoek op HIV, Hepatitis en Lues ga je nog krijgen, want dat is verplicht. Deze uitslagen zijn 3-6 maanden geldig.

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jippie: Ik had begrepen dat ze de beslissing IVF of ICSI op het moment zelf pas maken. Heb het ziekenhuis ook nog niet gehoord over die testen, maar wie weet komen ze daar nog mee.

Bloedonderzoek zou idd kunnen dat ze die nog gaan doen, maar dat is zo gebeurd toch?

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Mijn zkh heeft de regel dat je na 1 hormoonkuur 1 cycls weer moet wachten. Ook als je na de ivf directvoor een tp wilt gaan moet je wachten.

Ik heb deze 2e poging een betere stimulatie met puregon en decapeptyl erbij. Puregon is van 150pd naar 200 pd.

Suc 6

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier kijken ze van tevoren of het IVF of ICSI gaat worden, zodat ze een richtlijn hebben. Blijkt ter plekke dat het te slecht is voor IVF, dan wordt er wel overgestapt op ICSI.

Bloedonderzoek is zo klaar. Alleen moeten de uitslagen wel binnen en goedgekeurd zijn op het moment dat je begint.

18. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels een gesprek gehad met de arts en ik mag van haar direct starten met IVF als deze IUI mislukt is.
    Ook krijgen we geen aanvullende zaadonderzoeken meer. Er wordt idd nog een bloedonderzoek gedaan, maar we hoeven niet op de uitslag te wachten en kunnen dus direct starten.

Moet nu voor mezelf nog even beslissen of ik idd direct wil starten of dat ik er toch een maandje tussen laat.

19. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je gelijk mag starten, of in ieder geval de keuze hebt.
    Naar aanleiding van jouw vraag ben ik het ook gaan uitzoeken, was wel benieuwd. Volgens de assistente moet ik dus eerst op een wachtlijst van 3 maand. Ik snap niet waarom dat niet tijdens de laatste iui pogingen alvast mag. Anders zouden ze 'weer ivf afspraken moeten afzeggen' ofzo.

20. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je niet alvast op de lijst mag. Als er zo'n lange wachtlijst is, dan valt dat plekje toch ook weer heel makkelijk op te vullen als er iemand uit valt. Maar ja....er zijn helaas heel veel ziekenhuizen die vooral aan hun eigen gemak denken en niet aan dat van de patiënt (om over je gevoelens nog maar te zwijgen).

Deel Deze Pagina