Meer mensen ervaring met Pylorushypertrofie?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door 87Meisje, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

#1 87Meisje, 10 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2016
    Onze zoon heeft Pylorushypertrofie. Dit betekent dat hij een verdikt kringspier heeft bij de uitgang van zijn maag naar de twaalfvingerige darm. Daardoor kon voeding zeer moeizaam doorstromen, waardoor hij heel veel moest spugen, weinig dronk en af was gevallen. Hier zijn we na vele huisarts- en kinderartsbezoeken afgelopen dinsdag achter gekomen. Hij is direct met spoed opgenomen en woensdag geopereerd. In principe moet hij nu gewoon weer kunnen gaan drinken en zal hij hier geen gevolgen meer van ondervinden in de toekomst. Momenteel gaat het herstel wel zeer langzaam. Hij krijgt nu via een sonde 5 ml per uur, dit wordt langzaam opgebouwd, omdat hij ook na de operatie nog bleef spugen.

Lang verhaal, maar ik vroeg mij af of anderen hier ook ervaring mee hebben en hoe lang het duurde voordat jouw kindje hersteld was?

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ik ken het niet, maar wil je wel veel suc6 en sterkte wensen!

3. 87Meisje

Dank je wel!

4. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

Onze oudste heeft dat ook gehad, hij was ongeveer 4 weken oud toen hij geopereerd werd. Daarna heeft hij ook nog regelmatig gespuugd, dat duurde volgens mij nog wel een maand voordat hij normaal kon drinken. Omdat hij ook veel last had van reflux, kreeg hij ingedikte voeding en dat ging beter. Hij is laparoscopisch geopereerd.

Hoe lang is de operatie bij jullie geleden?

Groetjes,Josie

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Onze zoon had een obstructie van de maag naar de 12 vingerige darm (duodenum atresie).
    Ik weet niet of dat net zoiets is maar dat was al ontdekt toen ik zwanger was. Het vruchtwater kon toen al niet goed doorlopen.
    Hij is hieraan geopereerd toen hij 2 dagen oud was met groot succes.
    We hadden wel het geluk dat ze er tijdens de zwangerschap achter zijn gekomen zodat hij snel geholpen kon worden.
    Hij heeft 2 weken sondevoeding gehad en kon daarna zelf heel goed drinken.

Wel heeft hij een periode flink gespuugd maar aangezien hij ook andere aandoeningen heeft weet ik niet of dat daarmee te maken heeft gehad.

Succes en sterkte met de operatie!

6. 87Meisje

#6 87Meisje, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2016
    @Josie, onze zoon is vorige week woensdag geopereerd, ook via een kijkoperatie. Inmiddels krijgt hij sondevoeding (we liggen nog in het ziekenhuis) en is het opgebouwd naar 30 ml per uur. Eind van de dag gaan we kijken of hij ook porties per sonde kan verdragen. Vervelend dat jullie oudste toch nog regelmatig heeft gespuugd. Ik ben heel benieuwd of onze zoon nog zal blijven spugen (naast de gebruikelijke mondjes)

@mama40, jeetje wat heftig, een operatie al met twee dagen oud. Wel fijn dat ze daar zo op tijd bij waren! Hier is de verdikking van de kringspier heel geleidelijk gegaan, over het algemeen ontstaat zoiets binnen een week werd mij verteld. En dan gaan baby's dus echt van de ene op de andere dag projectiel braken en houden ze geen 1 voeding meer binnen. Bij onze zoon is het heel langzaam gegaan, hij ging steeds slechter drinken en steeds meer spugen. Daarom duurt zijn herstel nu ook langer, maar hoop dat het spugen toch wel gaat afnemen;)

Deel Deze Pagina