Beste verloskundigen, Ik ben gisterochtend vroeg begonnen met overgeven en dit is niet meer gestopt tot vannacht. Ik probeer kleine slokjes water te drinken en moest net ook wel gewoon een goede plas doen. Deze was wel zeer donker (oranje) van kleur. Ik ga zo proberen wat lichts te eten en te drinken. Maar mijn vraag is; stel ik houd vandaag weer niks binnen, wanneer moet ik dan aan de bel trekken? En zijn 1 tot 2 dagen zo weinig tot niks binnen krijgen niet gevaarlijk voor het kindje of pakt deze wel wat het pakken moet? Bedankt en groeten, Jennifer
Goedemiddag, gaat het alweer wat beter? Belangrijk is dat je genoeg vocht binnenkrijgt. Als je elke keer moet overgeven, bestaat de kans op uitdroging. Zeker in een zwangerschap. De urine wordt dan vaak ook erg donker, dus zeer geconcentreerd. Belangrijk is als nog steeds weinig vocht binnenhoudt, dat je toch contact opneemt met de verloskundige of huisarts. Je urine kan dan gecontroleerd worden. In je urine kan namelijk bekeken worden of je last hebt van uitdrogingsverschijnselen en indien dit het geval is kan de juiste behandeling gestart worden. Succes en beterschap! Groetjes Monique