diarree bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Violetriot, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart is net 1 en sinds 5 dagen heeft hij diarree. Het begon met 1 keer overgeven, daarna heeft hij diarree gekregen.
    Hij heeft ongeveer 3 dunne luiers per dag en daarnaast goede volle plasluiers. De ontlasting is niet (meer) waterdun, beetje breiig.

Nu wordt ik door mijn schoonmoeder en eigen moeder helemaal gek gemaakt, ik moet met hem naar de dokter, hij zal wel erg ziek zijn :(

Maar hij drinkt goed (zeker een liter op een dag, melk, thee, roosvicee stop en water) en eet super goed. Dus ik maak me geen zorgen om uitdroging en ik denk dat hij gewoon een buikgriepje heeft en het moet uitzieken..hij heeft 2 dagen verhoging gehad maar dit is ook over. Hij is alert, vrolijk en gewoon zichzelf..

Ben ik nou zo onverantwoord? Ik ga vanmiddag voor de zekerheid wel ff met de huisarts overleggen, maar ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dreumesjes hebben volgens mij best snel/vaak diarree..

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    je kunt altijd even de assistent/dokter bellen en overleggen, maar ik vind je absoluut niet onverantwoord!

zolang je kind goed drinkt, goed eet, vrolijk is, goed slaapt, volle plasluiers heeft...dan is het ok naar mijn idee.
    Uiteraard goed in de gaten houden maar dat doe je neem ik aan wel.

Onze dochter had het een maand geleden. En zij had echt waterdunne diarree, we hebben tig keer op een dag haar in bad moeten leggen, bedje schoonmaken. Alleen na een paar dagen diarree begon ze al het eten en drinken te weigeren. Tja, toen heb ik de ha wel gebeld. Want dat vond ik niet zo grappig.

Buikgriep heerst ook heel erg, bij jonge kinderen tot ouderen.
    Dus meid, trek je niet te veel aan van je ouders. Bedenk maar dat ze het goed bedoelen, maar jij weet het beste. En als je twijfelt, even belletje doen en overleggen. Maar de ha kan toch niets voor je kindje doen. Op dit moment dan.

Deel Deze Pagina