Hoe geef jij Forlax?

Discussie in 'Voeding' gestart door Suusjeuh, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tsja, waar moet ik dit plaatsen?

Hoe geven jullie je baby forlax? ( Laxeermiddel )

De kinderarts gaf aan oplossen in een beetje water en dat in het speentje van de fles doen, zonder flesje dus echt maar een beetje water. En hier walgde zoonlief echt van! Gruwelen! Nu lijkt het me met zijn reflux ook niet handig om te veel water te geven ivm te grote hoeveelheid in zn buikje. We kunnen zijn voeding niet indikken omdat hij enorm reageert op JBPM dus geven nu max 150/5 voedingen.

Hij mag 2x een half zakje, of naar inzicht, dat moeten we zelf even uitproberen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geef het uit een flesje, direct voor de voeding aan. Caitlyn drinkt gewoon alles, (maarja, krijgt ook nog nexium en is gewend aan nutramigen (heel goor!) en de hartmedicatie (nog goorder)).
    Enkel uit een speentje zonder flesje lijkt me helemaal niet te doen, dan knoei je toch alles onder? :(
    Ik los het, zoals in de bijsluiter staat, gewoon op in 50 cc water en daarvan krijgt ze dagelijks de helft, dus 25 cc.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    En heb je dan geen moeite dat ze te veel ml drinkt icm haar reflux?

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik gaf het door de fruit/groentehap heen...
    Maar ze moeten er wel voldoende bij drinken omdat ze anders buikkrampen kunnen krijgen. Ik ben inmiddels gestopt met de forlax omdat onze smurf dus giga buikpijn kreeg. Nu movicolon voor kinderen/baby's.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij dikken de voedingen in, maar na de forlax drinkt ze zelden de fles leeg... Wat ze dan aan forlax binnenkrijgt, pakt ze gewoon minder aan voeding.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Indikken schreeuwt hij de wereld bij elkaar vd buikpijn. Wij zijn dus gebaat bij de "leefregels" en zolang hij dan niet overstuur raakt gaat 't goed. Bij huilen heeft hij er heel veel last van. Ik probeer 't dan eens met een beetje meer water in een flesje!

Deel Deze Pagina