Hier zou ik vooral die gedachten hebben omdat ik mijn gasten gewoon lekker eten wil voorschotelen. Ik krijg dan echt een kleine error als mensen zeggen ‘ we zien wel.’ En soms weet ik niet zeker of iedereen mee eet en dan zeg ik heel diplomatiek ‘ Voor de rest eet iedereen mee en eigenlijk ging ik er vanuit dat jullie ook mee zouden eten is toch ontzettend gezellig?’ En dan noem ik op wat ik allemaal de afgelopen dagen gekookt heb en zeggen ze altijd ja.
Bij mij is het graag of niet. En twijfel komt op mij niet enthousiast over dus wat mij betreft dan liever ook niet.
Avondeten zou voor mij juist het enige zijn wat ik zeker zou willen weten, helemaal als ze ‘wel wat verwachten’. En als ze het nog niet zeker weten, dan zou ik wel duidelijk maken dat ik dan dus niets in huis haal ivm de vakantie direct erna en dat het dus ook ‘wel zien wel’ is qua wat er gegeten wordt en dat dat dus ook tegen kan vallen.
Ik ook, wil jet graag duidelijk hebben... Zo mijn schoonouders dit jaar, we hadden ze uitgenodigd voor kerstavond. Maar nee dat wilde ze niet, we hoefde geen moeite voor hun te doen. Krijgen we donderdagavond een app met de vraag wat we van plan zijn voor het eten, sm wilde wel tiramisu maken voor het nagerecht. Ja, zul je denken is nog redelijk op tijd, maar ze weten dat ik maandag een ingreep voor cts krijg en dus niet veel kan die dagen.... En man zegt valt mee gaan wel gourmetten, maar zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten en nu moeten we wel. Mijn idee, duidelijk van te voren afspreken dan weet iedereen waar ze aan toe zijn, zeker als je de volgende dag op vakantie gaat
Ja daaaag, wel wat verwachten, maar niet van tevoren knopen willen doorhakken. Dat is in mijn boekje echt onacceptabel, en met kerst is dat onacceptabel 2.0. Mallerds... Dus ik zou een beslissing ‘eisen’. En aangezien ze het blijkbaar niet boeiend genoeg vinden om op voorhand die knoop door te hakken, zou ik aansturen op dat ze lekker thuis eten En daarna heel gezellig alleen met mijn gezin aan die gourmet!
Eerlijk, nu ik er nog eens overer nadenk, klinkt mij dit een beetje als: we zien wel, als we een beter aanbod krijgen blijven we niet en anders eten we wel met jullie mee Maar misschien zie ik het (hopelijk) helemaal verkeerd
Gourmet vind ik dan eigenlijk een bizarre keuze als je de dag erna op vakantie vertrekt. Wij hebben altijd veel over van gourmet, en bovendien kan je je huis dan niet eens goed luchten nadien.
Ik zou thuis wat koffie/ thee zetten met wat kerstkoekjes en chocolade erbij. Dan 's avonds eten doen waarvan je evt de helft kan invriezen voor als ze niet mer eten. Ook handig als je terug komt van vakantie.
Smiddags leuke kerstkoekjes en kerst kransjes en chocolaatjes Savonds een paar blikken erwtensoep inslaan ?
Precies wat ik dacht.. Kom je terug van vakantie, ruikt alles naar gourmet. En zoveel eten wat je dan weggooit
Helemaal mee eens. Dit ging er bij mij niet in. Als ik tegen iemand zeg, we zien wel, verwacht ik ook helemaal niets. Ben dan al blij met een boterham. Met kerst/Pasen/verjaardagen maak ik gelijk duidelijk hoe en wat.. moet er niet aan denken dat de mensen stress hebben om die onduidelijkheid. (Zou ik namelijk wél hebben hahaha! )
Maar als jullie om half 2 terug komen van een lunch. Dan redelijk op tijd weer gaan gourmetten hoef je in tussentijd toch niets op tafel te zetten?
Ja toedeledoki! ‘We zien wel’ gebeurt hier op deze manier niet. En al helemáál niet als het grote eters zijn die niet eens tevreden zijn met een broodje knakworst. Dan gaan we ‘s avonds wat halen of zou ik de airfryer aanzetten met spul dat meteen weer terug de vriezer in kan wat over is. Gourmetten gaat je huis van stinken en je kunt niet goed luchten de volgende dag omdat je op vakantie gaat. Ik ben een onwijs goede gastvrouw (volgens mijn man en familie) maar dit gaat mij te ver. Het is hier geen hotel
Ik heb altijd alles vers met gourmet dus wat over blijft kan altijd de vriezer in. En eerlijk ik denk dat ik de enige ben hier op het forum die geen last heeft van gourmet/fondue lucht. Ik vind het altijd heerlijk ruiken.
Ach lekker vind ik het niet, maar sommigen doen alsof het einde wereld is, maar is zo weer weg na het luchten.
Nope hier nog 1!! Ik snap ook nooit wat iedereen met gourmetlucht bedoeld, maar omdat ik de enige leek te zijn zeg ik maar niks.