Bijna iedere dag. Ik heb al 2 kids (van 2 en 4) en hier de luxe dat ze de meeste dagen allebei nog 1,5 a 2 uur slapen 's middags. En dan ga ik meestal mee, iig een leuk boek lezen, meestal val ik ook in slaap. Ik geniet er echt van en het lijkt me ook goed als je zanger bent om veel te rusten.
Alsof je je moet verantwoorden! Vindt het goed als je naar je lichaam luistert, bij hoeveel weken dat ook mag zijn. De een heeft het wel nodig, de ander niet. Bij mijn eerste had ik het nodig (harde buiken en BI) maar kon ik het niet, was toen nog een stuk onrustiger en kon geen minuut op stil zitten bij wijze van.. Deze zwangerschap doe ik het wel op de dagen dat het lukt (3-4 dagen per week) en merk ook echt dat ik het nodig heb, ondanks dat ik dus nog 'maar' 16 weken ben. Lekker mee doorgaandus!
ik doe het ook, als het kan slaap ik tussen de middag twee uur. Ties gaat tijdens mijn verlof ook naar de opvang, krijg ik ook commentaar op, maar zolang mensen niet in mijn schoenen staan kunnen ze er ook niets over zeggen.
O ja, die opvang als je thuis bent, natuurlijk kan dat niet, anderen brengen hun kids naar mammie maar die woont niet in de buurt dus hier gaat jongste ook gewoon naar de opvang, niets raars aan hoor!
Ik heb vanmiddag twee en een half uur liggen pitten hihi!! En dan ben ik nog 'maar' 20 weken... alsof je het dan niet nodig kunt hebben!! Dat verschilt toch per zwangerschap??? Ik ben de eerste maanden heel ziek geweest en daar nog steeds niet van herstelt. Inmiddels wel geleerd om gewoon te luisteren naar wat mijn lijf nodig heeft in plaats van wat mijn omgeving denkt dat allemaal wel en niet kan haha!! Als je het niet rustig aan doet blijven mensen juist weer roepen 'doe je wel rustig aan?', zo is er altijd wel wat. Dus meis, geniet ervan!
Wat een reacties! Hier vinden de meeste mensen het raar dat ik het rustiger aan ga doen, en smiddags ook even echt rust neem, krijg er echt rare reacties op toch...de meeste zeggen je moet niet zeuren je moet gewoon door gaan...pas als de kleine komt moet je rustiger aan gaan doen....Gelukkig begint manlief het nu steeds meer in te zien dat ik beter in mn vel zit als ik het rustiger aan doe, en dus smiddags ook even lig! en ik geniet er super veel van mn uurtje smiddags even plat!
Ik ga als het kan nog steeds ff een uurtje liggen en ben niet eens zwanger Rust groeit het kindje ook beter van he. Dus als jij je er goed bij voelt lekker blijven doen!
Ik deed het ook, heerlijk! Ik werkte wel fulltime, maar zou het misschien nog wel meer gedaan hebben als ik niet werkte. Meestal viel ik ook echt in slaap en werd dan wakker gemaakt als m´n man thuis kwam na z´n werk. De eerste maanden dat m´n kindje er was sliep ik ook nog veel overdag. Inmiddels heb ik er nog wel behoefte aan maar komt het er gewoon niet van.
Ik heb zelfs ergens gelezen (waar weet ik niet meer ik lees ook zoveel..) Dat het heel belangrijk is je rust te pakken overdag en dan met name de laatste weken. Als je moe bent moet je je er dus aan toegeven je lijf voert toch een zware strijd...!
hallo! Ik ben nog maar kort zwanger maar ik doe het ook.. Rond een uur of 1 stort ik helemaal in en ben ik echt nergens meer.. Dan ga ik uur a anderhalf uur slapen. De Vk gaf ook aan dat ik dit echt moet doen omdat het beter is voor het kindje. Ik zeg: gewoon doen waar je je goed bij voelt! Liefs
ik werk ook niet maar ik moet s middags toch wel even een uurtje of 2 eventjes op bed liggen omdat mijn ogen gewoon dicht vallen zo moe ben ik , ik weet ook niet wat ik had gedaan als ik gewerkt zou hebben , zou wel erg moeilijk zijn met deze vermoeidheid heb dan ook echt respect dat veel zwangere vrouwen ook werken tot aan verlof echt knap
Ik wil het wel, en vind het ook wel verstandig, maar meestal komt het er niet van . Ben nogal perfectionistisch ingesteld dus zie altijd wel iets wat moet gebeuren ( wonen op boerderij dus ook altijd werk genoeg naast mijn baan). Maar eigenlijk merk ik wel dat ik me beter voel als ik het wel af en toe doen, dus heb me voorgenomen om op mijn vrije dagen toch zoveel mogelijk even plat te gaan.
In t begin toen ik net zwanger was was ik zeer moe dus als ik dan vroeg klaar was met werken of ik was vrij dan ging ik even liggen,een paar weken later kreeg ik weer meer energie toen ging ik niet meer liggen maar vroeg naar bed. Al snel had ik veelste veel harde buiken dus werkte ik nog maar 50% en ging ik dus smiddags weer liggen. Vanaf 31 weken moest ik verplicht stoppen met werken omdat ik wel 30 harde buiken op een dag had terwijl ik niet eens wat kon doen. En moet ik dus nu verplicht zoveel mogelijk rusten als t toelaat en zo min mogelijk zelf doen plus dat ik nu ook een verhoogde bloeddruk heb dus daarvoor moet ik ook goed liggen..
ik ook. ik slaap soms dan ook weleens of ga gewoon lezen of tv kijken, maar lig wel dan op bed. Vind het heerlijk en het doet me goed. Ook in het weekend doe ik het.. Je lichaam is zo hard aan het werk..