Ik ben bezig met de planning van het eerste kinderfeestje, dus alles is een beetje nieuw voor mij. Er komen 6 meisjes en dan zijn ze met 7. Eigenlijk 1 meer dan ik wilde maar vooruit. Het feestje vind plaats op zaterdagochtend van 10:00 tot 12:30 of 13:00. Ik lees overal dat je niet teveel moet willen plannen en je planning ruim moet houden, omdat ze vaak toch wel wat zelf gaan spelen met wat ze leuk vinden. Maar ik lees ook dat je het beste de tijd in blokken van een half uur kunt verdelen voor de afwisseling. Dit is wat ik in gedachten heb: 10:00 Aankomst met taartje eten/cakje versieren/ ranja drinken 10:30 kadootjes verstoppen en daarna natuurlijk opzoeken en uitpakken 11:00 gipsen beeldjes verven (dolfijnen en poezen) die ze uiteraard mee naar huis nemen aan het eind. 11:30 buiten spelen (we hebben schommels, zandbak, speelhuis, glijbaan, trekkers en dat soort dingen 12:00 of iets later: naar binnen voor pannekoeken eten. Ik had eigenlijk ook bedacht: spelletjes als mini sjoelbak, spekjes happen, ezeltje prik. Maar ik denk dat alles teveel is. En dat het wordt: óf buiten spelen, of de spelletjes binnen, afhankelijk van het weer. Denken jullie dat dit een leuk en haal baar programma is? Of is het al te vol? Ik heb echt 0 ervaring dus alle tips zijn welkom. En dan ben ik nog aan het denken over weggeefzakjes aan het einde. Wat stop je daarin? Wat is leuk en toch niet heel duur? Heb al wel wat gekeken maar weet het niet zo goed. En wat is gebruikelijker? Kinderen weer laten ophalen op zelf thuis brengen? Het lijkt mij aan één kant makkelijker om ze thuis te brengen, omdat je dan zelf bepaald wanneer het afgelopen is. Maar ik zou dat dan in dit geval wel in 2 keer moeten doen. Ik kan ze niet allemaal tegelijk meenemen. Dan is laten ophalen misschien makkelijker maar dan moet je wel een goede eindtijd bepalen. Of is het raar om te vragen of mensen ze zelf weer ophalen?
Klinkt als een leuk programma. Uit ervaring weet ik dat spekjes happen heel populair is, dus misschien die sowieso doen (buiten!) In de uitdeelzakjes; snoepje, bellenblaas, ballon, mooie pen (met prinses erop?) Ik zou ze op laten halen. En dan kiezen voor 13.00, dan heb je tijd zat en de meisjes zullen zich echt niet zo snel vervelen haha.
Toen onze oudste 5 jaar werd, kon er geen enkel kindje ook maar 2 minuten aan tafel blijven zitten . Van cakejes versieren en kettingen maken bleef niks over. Buiten spelen of spelletjes doen lijkt me wel een leuk idee.
Voor het drinken enzo zou ik een kwartier rekenen. Ze hebben het vaak erg snel op. Ook de cadeautjes verstoppen, zoeken en uitpakken duurt denk ik geen half uur. Ik denk dat die spelletjes heel leuk zijn. Je kunt ze ook als reserve houden. Mochten ze toch gaan vervelen kun je ze pakken. Als je op verschillende plekken leuk speelgoed neerzet gaan ze vaak ook lekker spelen. Dan heb je een makkie! Volgens mij heb je het goed uitgedacht hoor. Wbt het einde. Wij zijn gewend om ze thuis te brengen. Maar dat kunnen wij gewoon lopend doen. We wonen op een dorp. Als het voor jou makkelijker is kun je best vragen of ze opgehaald worden.
Je hebt er goed over nagedacht, paar puntjes wat misschien handig is. Ik zou zorgen voor kleurplaten of gekleurde vellen om nog even te kleuren omdat er altijd kinderen eerder klaar zijn. Spelletjes zou ik klaar zetten want het is niet alleen leuk maar maakt het ook af. Mocht alles sneller lopen dan je had verwacht of het weersverwachting is niet zoals je had gehoopt kun je altijd nog wat extra spelletjes achter de hand hebben. Betreft wat geven, je hebt het beeldje en daar zou ik nog iets lekkers bij doen, zakje chipjes/koekjes klein snoepje en nog iets kleins als een kleurboekje/pen/ notitieboekje (action)
Klinkt leuk!! Zou de spelletjes wel achter de hand houden, spanningsboog is vaak nog maar kort, met een kwartier was hier een 'activiteit' al wel weer klaar Maar gelukkig vinden ze 'gewoon' spelen op die leeftijd ook nog een leuk! Doos met verkleed kleren doet het hier ook altijd goed!
Wij hadden een paar vaste dingen op het programma gezet: het eten, het cakejes versieren, en een spelletje dan mijn zoontje had uitgekozen. We hadden een paar extra spelletjes op de lijst staan, maar hebben er maar eentje gedaan. Het cadeautjes uitpakken wilden we na het eten doen (begon om 12:00 direct uit school mee). Maar die waren al uitgepakt terwijl wij patatjes stonden te bakken. Ach, zij hadden lol en wij de handen vrij. De rest van de middag tot 15:00 was het ook een beetje lekker ieder zijn dingen doen, en af en toe even bij elkaar halen voor een spel/cakejes. Niet teveel sturen dus, en een kindje dat iets niet wil niet dwingen.
Wat wij gaan doen is eerst broodje eten met knak worstjes. Dan gaan we de cadeautjes even doen. Dan een een activiteit ik heb foam vliegtuigje besteld.die moeten ze in elkaar vouwen. Daarmee een spelletje doelwit het vliegtuigje op de bank gevlogen krijgt. Dan even een plakje cake versieren met drinken. En dan heb ik nog een spelletje soort van ezeltje prik. Maar dan een poster van dusty planes op a3 geprint en geblinddoekt met een sticker op dusty plakken. Als er echt nog tijd over is heb ik ook nog spijker poepen maar dan simpel met een lege bus curry. En dan om de middel aan de voorkant. Als ze weggaan een zakje met hun vliegtuigje, kleurplaat, stickers en wat lekkers. Mijn zoon heeft er al heel veel zin. Ik hoop dat ook alles loopt zoals ik hoop dam ben ik Gelukkige moeder aan het eind. Vind het wel spannend. Soms al best lastig als er 1 kindje te spelen is qua drukte dis ze hebben.