Ik heb een zoontje van bijna 2. Hij slaapt tussen de middag nog 2/2,5 uur en s,nachts van 19:00 tot 07:00. Maar de laatste tijd weigert hij alleen bij mij om s,middags te slapen. Bij iedereen (opvang,mijn man,opa/oma etc) gaat hij direct slapen. Ik doe precies hetzelfde maar hij gaat niet liggen of slapen. Heb al veel dingen geprobeerd. Terug gaan en weer neerleggen, negeren etc maar hij blijft gewoon wakker en zit gerust 2 uur rechtop in zijn bed. Hij heeft de slaap echt nog nodig want als hij niet slaapt is hij niet meer te genieten en valt onder het eten in slaap.... Maar dit is dus alleen op de dagen dat ik met hem alleen ben in de middag... Ik word er gefrustreerd en onzeker van en vraag mij af waar dit ineens vandaan komt. Iemand tips of ervaring?
Ah ja, die fase hebben we ook gehad rond die leeftijd... Wat een lol Maar jij bent de mama, wss het veiligst voor hem om te testen, dat testen werkt ook nog eens (want je probeert allerlei dingen die nieuw zijn), dus zal hij nu nog minder toegeven. Dus advies: ga weer datgene doen wat je altijd deed (en wat je partner denk ik ook doet?), en laat het daarbij. Blijft hij 2 uur in zn bed zitten, niets mee doen. Dan maar even een vervelende avond. Zodra hij weer doorheeft dat het niets uitmaakt, gaat hij denk ik wel weer slapen. Succes!