speelhuisje : goede aankoop?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Hallo

mijn dochter wordt bijna 2 en ik overweeg om met de familie samen te leggen voor een speelhuis.
    Maar spelen ze daar dan ook echt in? is het de prijs (duur toch wel) waard?
    tot welke leeftijd zouden ze er mee spelen (broer is 5 en zal het ook nog wel leuk vinden denk ik)?
    welke raden jullie wel en zeker niet aan?

mijn favoriet is zo ééntje met twee verdiepen, maar niet aan de volle prijs ;) misschien wel tweedehands maar wat denken jullie van zo'n model (bvb maison duplex van smoby).

groetjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben nu al 2 1/2 jaar een huisje in de tuin staan, en nog steeds is hij erg geliefd hierzo. Dus ik zou zeggen doen!

Owja wij hebben gewoon een simpel huisje staan hoor

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft hem nu bijna 2 jaar en speelt er nog erg graag in.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben sinds een paar weken een huisje van smoby, met een glijbaantje eraan (het winnie the pooh huisje). Mijn zoon is er niet uit te slaan, dus hier is het een groot succes. Ik moet wel zeggen dat dat mede door de glijbaan komt, omdat hij gek is op glijbanen. Ik weet niet of hij in een 'gewoon' huisje ook zoveel zou spelen. Hoewel alle kinderen wel van verstoppen houden volgens mij (hij heeft binnen ook nog een speeltentje en daar zit hij ook elke dag in).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.815
    3.343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben een gewoon huisje (zonder verdieping bedoel ik dan) - maar er zit wel een 'oventje' in. En onze dochter speelt dus erg graag met haar 'magnetron' - in combinatie met haar serviesje in het huisje :)
    koffie, thee, flesjes worden opgewarmd door haar :) en af en toe is ze er ook gewoon een soort rollenspel in aan het spelen met haar pop. Erg leuk om te horen.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben nu sinds 2 weken een speelhuisje in de tuin en beide meiden (1 van 16 maanden en 1 van 3.5 jaar) spelen er supergraag in! En de rest van de kinderen uit de buurt trouwens ook....hahaha

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

wij hebben sinds een maandje een huisje (niet zo'n hele dure: 120 euro maar wel erg leuk ding) en is super populair.. ook al bij mijn dochter van 1. Zoonlief vindt het helemaal geweldig en zou het liefst er ook in slapen! Ons huisje is wat te laag voor echt grote kinderen (maar er zijn ook veel grotere huisjes te koop) maar ik denk dat ze het heel lang leuk kunnen blijven vinden

8. winnietje

winnietje Niet meer actief

hier ook een huisje en een losse glijbaan. Mijn zoontje is 2 en hij vind het geweldig. raapjes open, raapjes dicht. Daag mama :D. Wij hebben een oranjere van Winnie thePooh Bekijk bijlage 150534

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    J. krijgt er zondag voor haar verjaardag één. Ben heel benieuwd wat ze er van zal vinden. Als we nu langs een speelhuisje rijden is het steeds 'huis! hui! huis!'. 't is geen heel ingewikkeld huisje, maar daar heb ik bewust voor gekozen, met een glijbaan en zeker met een verdieping, moet je naar mijn idee nog meer opletten of alles wel goed gaat en of ze geen gevaarlijke dingen doen ed. Dit leek me voor mezelf wat rustiger en klimmen en glijden kan ze dan in de speeltuin doen, blijft er voor daar ook nog wat over. ;)

10. 4days

4days Niet meer actief

Ik zeg volmondig: JA! Mijn zoontje van 2,5 heeft zo'n ding gekregen van opa en oma, en hij is er he-le-maal weg van. Niets vindt hij zo geweldig dan in en om het huisje spelen! Dat is echt zijn plekje.

11. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik zeg ook dat ze er lang plezier van hebben nu hebben wij wel gekozen voor een houten huisje hebben we zelf laten maken en zelfs ik kan er in staan ben 157 lang dus ook iest hoger laten maken en groter dat hij er ook lang plezier van heeft staat een tafel met stoeltje in en enn keuken hij is er niet uit te slaan moeten hem alleen nog verven zal een foto erbij zetten

12. tulip

tulip Niet meer actief

onze dochter vind het ook helemaal geweldig, wij hebben er gewoon 1 met 1 verdieping, er zit wel een oventje met een simpel kookplaatje in, dat vindt ze helemaal geweldig. Zodra ze in de tuin komt: huisje pele.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @cynt1985: wat een leuke! Waar heb je die laten maken?

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, die van ons was gratis (oude van de buren), maar ze hebben er zo'n lol mee. Deurtje open en dicht, winkeltje spelen, elkaar opsluiten. Erg leuk, en we hebben hem nu al voor de derde zomer en hij blijft populair.

15. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    @poema mijn schoonvader heeft die zelf voor hem gemaakt

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter heeft er een voor haar 3e verjaardag gekregen. Ze is er erg blij mee en speelt er veel mee. s'Winters staat hij op zolder en in de zomer staat hij buiten. Zij heeft het zomerhuisje van Smoby.

Deel Deze Pagina