'Middagdutje niet altijd goed voor kind'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier bij Aiden ook. Vlak na zijn 3e verjaardag was het gedaan met de middagslaap.

Hij kon op een gegeven moment 's avonds de slaap absoluut niet meer vatten. En werd daar zelf weer vervelend van.

Dus toen was het moment daar...dag middagslaapje! En hij kon gelijk veel beter slapen 's avonds en 's nachts. Ging gelijk ook goed trouwens overdag zonder middagslaapje. Werd er niet vervelend van ofzo.

Maar elk kind is weer anders. Ieders behoefte aan slaap is weer anders. Ik kan bijvoorbeeld ontzettend slecht tegen gebroken nachten, terwijl mijn vriend daar juist vrij goed tegen kan.

Ik vrees trouwens dat Finley er nog eerder klaar mee is. Hij doet nu af en toe al geen middagslaap meer en kan daar goed over. Slaapt dan 's avonds veel sneller in en 's nachts ook veel beter.

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Nou ik laat het middagslaapje echt niet weg nog,
    Dochter is 2, 5 jaar en vooral nadat ze eind vd ochtend van de psz komt
    Heeft ze echt nog een slaapje nodig. En dat is dan vaak 1, 5/ 2 uurtjes.

Dan gaat ze savonds meestal rond 19:30 slapen tot 08:00 vogende ochtend

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Mijn idee Bolkje. :D Dochter ligt nu ook lekker te pitten. Heerlijk, even niet constant op iemand te hoeven letten.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook een slaapkop. ze word zo rond 8/9 uur wakker, slaapt ongeveer van 12-15 uur, dan van 20-8/9.
    ze heeft het ook echt nog nodig. ze is helemaal op als ik haar van de psz haal van het spelen. helemaal rode wangetjes en hangende oogjes. savonds slaapt ze ook als een roos. verschilt per kind

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Mijn zoon is 3 en slaapt nog makkelijk 2/2.5 uur. Heerlijk! Heeft hij ook nodig.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Overdreven gedoe! Inderdaad kijk naar je eigen kind.
    1 van mijn dochters sliep vanaf iets voor haar eerste verjaardag geen enkele middag meer. de ander heeft geslapen tot ze bijna 3 was, en dan dus wakker van 7-13 van 13-16 slapen en van 16-19 wakker.

En mijn zoonje (20 mnd) slaapt t liefst tot 09:00, hij is stront chagrijnig als je hem om 07:30 wakker maakt omdat zn zussen naar school moeten. Dan slaapt hij van 12-15 en is hij van 15-19 wakker. En dan snurkt ie gerust tot 09:00 door.

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Pfff wat een gedoe allemaal

Ieder kind is anders.

Soms slaapt mijn dochter in de middag 3 uur achter elkaar en in de nacht slaapt ze ook gewoon door.

Soms slaapt ze niet in de middag en spookt ze ook in de avond.

Elke dag is het weer anders.. Net als bij volwassenen..

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Het is hier of een middag dutje van 2 tot 4. En inderdaad een stuk later naar bed (tussen half 9 en half 10) .
    Of een mannetje die om half 5 in slaap valt op de bank of op de grond ik kan hem dan dus tot half 7 wakker gaan zitten houden .
    Dus ja geen middag slaapje is oke , maar wat als ze dan voor etens tijd alsnog in slaap vallen haha .
    Dus je hebt het niet altijd in de hand.

9. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Hier 2 jaar en 8 maanden en slaapt smiddags nog 2 uur en savonds klokje rond.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Hier wilden ze beide niet meer rond 2 jaar.

Toen mochten ze rusten op de bank.

Deel Deze Pagina