Ik las vandaag dat een middagdutje schadelijk blijkt te zijn voor kinderen tussen de 2 en 12 jaar. Dit 'zal' hun ontwikkeling negatief beinvloeden.. De ene keer hoor je dat een middagdutje juist heel goed is en nu dit? Mijn kids van 3 en 4 staan elke ochtend om 06:00 op. Hun middagdutje is 11:00-12:30 en ze gaan om 20:00 naar bed. Doe ik het nu echt verkeerd?
welnee meis je doet het prima hoor , mijn oudste dochter sliep ook nog soms tussen de middag toen zat ze al op kleuterschooltje en ze doet nu vmbo/havo al hoewel heeft ze de havo verknalt omdat ze gewoon niets heeft uitgevoerd dit jaar maar dat dat schadelijk is voor hun ontwikkeling vind ik een beetje ver gezocht lekker doen waar jou kindertjes behoefte aan hebben
is echt niet schadelijk hoor! als ze het nodig hebben, gewoon 's middags nog even op bed leggen! ze geven vanzelf wel aan wanneer ze niet meer naar bed willen.
Dank je Moes en Deb Ik word echt ziek van al die onderzoekjes..De ene keer wordt het juist aangeraden om de kinderen 's middags in bed te leggen en de andere keer weer afgeraden. Ik ga gewoon verder met mijn routine
zou ook niet weten waarom dat schadelijk zou zijn als mijn kind tussen de middag niet meer slaapt is hij zo moe tijdens het eten dat hij bijna niets binnen krijgt dat lijkt me erger ik laat hem lekker zn middagslaap doen zolang hij dat wil of tot hij naar school gaat natuurlijk