middagdutje weg, 's morgens langer slapen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kissie, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee wil sinds een week 's middags niet meer naar bed, erg vervelend maar ik kan er wel mee leven. Ik probeer haar wel elke middag in bed te krijgen maar ze schreeuwt alles bij elkaar, ze is wel aardig moe... Zou ik haar vanaf nu gewoon op moeten laten 's middags om te kijken of ze 's morgens wat langer slaapt? Ze is nu tussen 5 en half 6 namelijk wakker en dat is verschrikkelijk met een pasgeboren baby die om 23 uur en 4 uur een voeding moet hebben. Heeft iemand gemerkt dat je kindje zonder middagdutje 's ochtends langer slaapt?

2. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Kissie hoe lang laat je haar smiddags slapen?

wij hadden dit ook met Teun totdat we hem maar maximaal smiddags 2 uru lieten slapen toen ging hij ook weer normaal door slapen

ook hebben wij het wat warmer op zijn slaapkamer gemaakt hoor

wie weet helpt het?

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn zoontje heeft gelukkig nog wel zijn middagslaapje nodig maar als het niet anders kan, lukt het ook wel om het eens over te slaan. Hij is dan wel 's avonds om 6 uur al helemaal versleten en slaapt de volgende ochtend ook lang uit. Nu is het toch wel een langslaper, want ook als hij gewoon om half 8 naar bed gaat, slaapt hij vaak wel tot half 9 de volgende ochtend uit, als ie de kans krijgt.
    Maar misschien dat jouw dochtertje dus inderdaad langer gaat slapen zonder middagdutje. Ik zou zeggen, probeer het eens?

4. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    ALS ze slaapt 's middags dan slaapt ze een uurtje, anderhalf uur. van half 1 tot 2 of zo. Maar 's morgens is ze zo vroeg wakker! Van de week een ker om 4.15 en toen was ze klaarwakker en wilde ze niet meer slapen. Toen hebben we haar tot half 6 laten liggen en steeds even heen gegaan, maar ze huilt aan en stuk door dan... moeilijk.

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zou het zo niet weten meer dan
    Bij Teun hielp dus max 2 uur slaap en de verwarming wat aan, nu max 20 grd in zijn kamer en zakt nog maar tot 14 het werd echt een graad of 10 ( zijn kamer is op het oosten en de hele wand waar het raam inzit is van glas) en een dikkere slaapzak nu een combisleeper met laken en deken erover....

strekte wie weet hebben andere nog tips

6. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Sanne is nu bijna 20 maanden en wil s'middags ook niet meer slapen.
    Ik laat haar gewoon haar gang gaan s'middags.
    Ze is s'morgens rond een uur of 07:00/07:30 wakker.

Ik zou je meisje wakker laten s'middags. Zou wel lekker zijn voor je als ze wat langer door slaapt.

7. luna2005

luna2005 Lid

Jan 18, 2009
    33
    0
    0
    Hoi,
    Ik was benieuwd of het werkte om haar 's middags niet meer te laten slapen?

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Nou Esmee wil dus niet meer naar bed 's middags maar ze slaapt nu wel beneden in zo'n zitzak. Als ik maar in het zicht ben.... Maar de nachten gaan nu weer wat beter, maar nog steeds wel vroeg wakker. Soms slaapt ze niet 's middags maar ik heb het idee dat ze dan juist nog eerder wakker is!

Share This Page