Last met de amandelen iemand tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama van Roan, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 5 en heeft hele grote amandelen nu hebben we voor 4 februari eindelijk een afspraak bij de KNO arts geregeld en de bedoeling is gewoon dat ze eruit gaan,maar het eten gaat werkelijk dramatisch. Het is net een knaagdiertje dat mini hapjes neemt.
    Het warme eten gaat weer door de blender de ochtend boterham is vervangen door 2 liga's met sinaasappels, over 1 boterham doet hij 45 min, dus het is afzien tussen de middag willen we op tijd op school zijn.
    Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Vind hij pap niet lekker 's ochtends, dat vult denk ik toch meer dan liga's en daar zitten veel vezels in. Of yoghurt met fruit in de blender, ook lekker voor tussendoor, krijgt hij meteen vitamines binnen.

3. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mijn zoontje is er gelukkig net aan geholpen, maar het etensdrama kennen we nog al te goed.

Alles wat zacht was wilde er wel in, banaan,pap,brood zonder korst met smeuig beleg en vooral alles in kleine beetjes met drinken erbij.
    Veel meer kun je helaas niet doen.
    Misschien een schrale troost, maar als eten een probleem is ben je bij de kno heel snel aan de beurt voor de ingreep.
    Zoonlief kreeg meteen de eerste vrije plek en zat savonds na de ingreep alweer te smullen van rode kool.

4. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Ik hoop inderdaad dat we snel geholpen kunnen worden en dat we dan snel verbetering hebben want het is voor hem echt afzien. En voor ons elke keer veel geduld en voor zo veel mogelijk afleiding zorgen. Ik vind het wel jammer dat je zo lang moet wachten eer je een afspraak kan maken en voordat je een doorverwijzing krijgt naar een Kno, ze laten kinderen soms onnodig afzien.
    We hebben dus ook moeten aandringen om deze te krijgen want eigenlijk moet hij 5 tot 6 keer na elkaar zwaar verkouden zijn met alles erop en er aan.

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ze hebben ons een jaar lang laten aanklooien voor ze wat gingen doen.
    Eerst werd het op een logopedisch probleem gegooid, toen was het ineens allergie, pas toen hij echt goed ziek werd en niet meer at werden we geholpen.
    Terwijl ik vanaf het begin al zei dat het de amandelen waren.
    Hij is nu ruim 2 weken geleden geholpen enje ziet hem met de dag opknappen.
    Hij eet weer als een beer en is een heel stuk vrolijker.
    Alleen dankzij het aanklooien heeft hij nu een spraakgebrek, omdat hij slecht hoorde, dus nu moeten we daar nog mee verder.

Ik hoop dat je zoontje heel snel geholpen wordt!

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    pffff irritant he, hier dat probleem ook gehad. Gelukkig sinds ze geholpen is eet ze als een bouwvakker. Ik haalde bij de boterham gewoon de korstjes eraf. :oops: Anders kreeg ze het niet weg, maar misschien doe je dat al?

Mamasan: 's Avonds na de amandelen eruit halen alweer aan de rode kool. :confused: Je mag de eerste dag alleen maar vloeibaar geven! En mijn dochter kon zeker drie dagen niet eten, kind keek alles uit je mond maar als ze het probeerde kreeg ze het niet doorgeslikt. Zodat ik van armoe stiekem een boterham in de keuken ging eten, zo zielig vond ik het.

7. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mineke,

Hij mocht s'avonds alweer gewoon eten van de kno, als het maar niet te warm of gekruid was.
    Dus ik heb er samen met wat aardappels een lekker prakpotje van gemaakt en dat ging prima.
    Het ziekenhuis zei ook, als het gaat gewoon laten eten, anders kan de angst (door pijn) voor het slikken overheersen en duurt herstel juist langer.
    Maar het zal per ziekenhuis ook wel weer verschillen volgens mij.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Was hij dan ook aan zijn keelamandelen geholpen?
    Moet wel zeggen dat de arts hier op de kamer nog kwam zeggen dat ze zo vreselijk groot waren in haar keel. Verstopte amandelen noemen ze dat, de arts kunnen dat zien. Beginnen smal maar lopen heel breed uit ik haar keel, vandaar dat het arme kind niet kon eten. Ze is nu van een mager meisje uitgegroeid in een jaar tot een gezonde hollandse meid. Heb ik daar drie jaar mee getobt. :rolleyes:

9. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    De korstjes haal ik er al af maar dan nog is het een probleem, dus ik hoop echt dat als ze eruit zijn dat hij weer goed gaat eten.
    Ik vind het echt zielig en hoe meer je er op let hoe meer het bij hem ''tussen zijn oren'' gaat zitten, maar zelfs een snoepje eet hij niet meer dus het word hoog tijd.

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja ik snap je helemaal, elke maaltijd word een bezoeking. :(

Deel Deze Pagina