Hallo Dames!! Ik had afgelopen maandag controle, en de vk zei dat mijn buikje al mooi rond was en zag er goed uit enzo... hartje klopte perfect, precies volgens het boekje zei ze...wij helemaal blij natuurlijk daarna zei ze als ze me niet kende dan zou ze me verder zou schatten 2 a 3 weken omdat mijn baarmoeder al wat hoger ligt... en dat ze bij de volgende controle zouden controleren op suiker... maar dat is over 4,5 week.... ik zo moet ik daar nu al rekening mee houden dat het misschien dat is? toen kreeg ik het antwoord dat het ook kan zijn dat ons kindje groter is( dit zit in de familie) of dat het kindje normale grote heeft maar een groter h huis of misschien suiker en daarop zei ze ja deze maand is het moeilijk om daar rekening mee te houden!.... Ik weet niet echt wat ik er nu mee moet doen, wordt er wat onzeker van...maandag hebben we de 20 wk echo en dan meten ze het kindje op, maar wat vinden jullie moet ik er eventueel al rekening mee houden of nog niet? en wat zijn eventueel de risico's als het wel suiker mocht zijn??? dank jullie wel.....
Ik zou vragen of je de glucosetesten niet al eerder mag doen. Hoe sneller het onderkent wordt hoe beter lijkt mij. Nu wil het niet zeggen dat je zwangerschapssuiker hebt, maar de kans is natuurlijk wel aanwezig. Zelf heb ik ook een baarmoeder die voorloopt, ruim vruchtwater en een groot kindje, maar heb geen suiker. Wel hebben ze me nu een suikerarm dieet gegeven om het vruchtwater en de groei een beetje te dempen.