hoi meiden, vanmorgen werd ik wakker met 2 natte plekken op mijn shirt, ik dacht eerst nog dat ik heb zitten kwijlen ofzo. maar ze zaten echt bij mijn borsten. net zat ik gewoon op de bank en voelde ik het uit mijn tepels lopen! is het normaal dat je met 22 weken al vocht uit je borsten verliest? ik heb hier met de 1e namelijk helemaal geen last van gehad, pas met 38 weken! ben beetje bang dat dit ervoor zal zorgen dat de voeding niet goed aangemaakt zal worden?
Geen zorgen! Het hoort er gewoon bij. Iedere zwangerschap is anders, dus ook het moment dat je borsten beginnen te lekken...
Hoi , ik vond dit op het net....heb er zelf geen last van gehad maar schijnt dus wel normaal te zijn hoor 23 Weken zwanger De borsten zijn zich aan het voorbereiden op het geven van borstvoeding. Soms komt er zelfs wat vocht uit, dit is heel normaal. Het geelachtige, doorzichtige vocht dat uit de borsten komt is nog geen melk maar colostrum. Colostrum is ook de eerste 'melk', die de baby na de geboorte binnenkrijgt. Het bevat heel veel afweerstoffen, die de baby beschermen tegen bacteriën en andere schadelijke invloeden. Er zitten meer mineralen, eiwitten en vitamines in dan in de normale voeding en minder suikers en vetten. Tevens heeft colostrum invloed op de spijsvertering van het kindje; het werkt namelijk laxerend en zorgt ervoor dat de organen van het kindje beginnen met het opruimen van de afvalstoffen die zich tijdens de zwangerschap in het lichaampje hebben verzameld. Drie tot vijf dagen na de bevalling gaat het geven van colostrum over in melk. De vloeistof wordt dunner en verandert van kleur.Het eiwit gehalte neemt af en daarom verandert de kleur van roomgeel in blauwachtig wit Het duurt ongeveer tien dagen voordat het colostrum volledig is vervangen door normale moedermelk.
Idd geen zorgen, het kan allemaal. De een heeft al lekkende borsten met 10 weken zwangerschap, de ander krijg helemaal geen lekkende borsten in de zwangerschap, weer een ander krijgt het met 24 weken zwangerschap, en zo zijn er nog tal van mogelijkheden. Overigens heeft het wel/niet/weinig/veel/vroeg/laat lekken van de borsten tijdens de zwangerschap helemaal geen invloed op de productie na de bevalling. Ik zelf heb in mijn beide zwangerschappen nooit gelekt .
Geen zorgen. het is bij iedere zwangerschap verschillend, maar betekent niets geks ofzo. ben nu net zwanger van onze 3e en heb ook al last van wat melk enz. nu is onze jongste nog geen jaar.. misschien kan het van haar nog komen, ondanks ik maar4 maanden bv heb gegeven. zit ook voor raadsel, maar k kan begrijpen dat t geen pretje is nu al natte shirt enz
bedankt voor jullie reacties, ben wel weer gerustgesteld.. ik heb idd ook nog een kindje van net een jaar en hoewel de borstvoeding bij haar niet lukte, wil ik het dit keer graag weer proberen!