Zoals jullie kunnen zien loop ik inmiddels al tegen de 40 weken. En natuurlijk zijn ook wij super nieuwschierig naar ons kindje. Alleen.. nog steeds geen tekenen van een aankomende bevalling. Geen krampen, geen verlies van vruchtwater, geen slijmprop. Ook is het kindje nog steeds niet ingedaald. Voor de rest gaat het prima met me, ik slaap goed, wandel nog vrolijk rond en ook schoonmaken (want die woede is wel toegeslagen.. ) gaat nog redelijk... Maar ik begin me zo langzamerhand wel erg zorgen te maken of het allemaal wel op de natuurlijke manier ter wereld gaat komen... Mijn verloskundige zegt dat het allemaal niet veel kwaad kan, maar volgens mij klopt er gewoon iets niet. Ik wilde dan ook graag weten wat de volgende stappen zijn nadat je de 40-weken grens gepasseerd bent. Gaan ze dan meteen strippen of iets dergelijks? Of moet iemand dan naar het ziekenhuis?
Ik heb na de 40 weken gewoon nog de controle's gehad.. Na week 41 kreeg ik om de dag een CTG.. Ik ben uiteindelijk niet via de natuurlijke weg bevallen,dit omdat mijn bevalling niet spontaan op gang kwam.. Maar wat bij jou nog niet is,kan zomaar beginnen! Precies 42 weken zwanger ben ik via een keizersnede bevallen van onze dochter Mirthe! Heel veel succes met de laatste loodjes! Groetjes,Alida
Na 40 weken gebeurt er nog niet veel inderdaad. Pas na 41 weken gaan ze na wat je opties zijn. Strippen doen ze meestal pas als je al een keer bent bevallen. Ik kreeg gel toegediend met 41 weken en 4 dagen ofzo en daarna kwamen gelukkig de weeen. Anders had ik ingeleid moeten worden.
Ik ben met 38,5 week in het zkh opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Ook daar deden ze niets toen ik de 40 weken was gepasseerd. Met 41 weken en 3 dagen ben ik gestript, zonder resultaat. 2 dagen later weer, en ik zou met 42 weken ingeleid worden. Uiteindelijk zijn met 41w6d mijn vliezen spontaan gebroken en is Simon met 42 weken geboren... Hopelijk begint het bij jou snel!
Hoi ik heb het met alle 2 me kids gehad over de 40 weken. je krijgt extra controlle . Bij me dochter hebben ze me geprobeert in te leiden met gel lukte niet kwam niet op gang . Na me vliezen te hebben gebroken begonne gelijk de weeen om de minuut. Zou je nog niet zo druk maken de eerste was bij 41 weken geboren de andere 40 + 5 dagen allebei gezond. Ze waren wel klein volgens mij hadden ze het wel naar hun zin bij mij Anders na vragen of je ingeleid kan worden vragen staat vrij nee heb je ja kan je krijgen . Succes
met 40 weken doen ze nog niet echt veel, met 41 weken moest ik naar het ziekenhuis om de dag voor controles - bloeddruk - ecg (dat is een band om je buik om de hartslag van de kleine te registreren en weeën activiteit mocht je die misschien al hebben) - echo om te kijken hoe je placenta eruit ziet en hoeveel vruchtwater je nog hebt. met 42 weken hier nog alle uitslagen goed dus mocht/moest ik door blijven lopen in de 42ste week werd er een heel kleinbeetje eiwit in mijn urine gevonden en was de bloeddruk ook aan de hoge kant en werd de afspraak gemaakt om 's maandags ingeleid te worden (was dan precies 43 weken) Uiteindelijk zijn de weeën spontaan begonnen maar bleek mijn bekken te smal en is het toch nog een spoedkeizersnee geworden en is Kylian met 42+6 geboren (de gyn was onder de indruk want zo'n lange zwangerschap blijkt niet vaak voor te komen) Groetjes anita
Hoi, Bij een zwangerschap die normaal verloopt, beval je meestal tussen de 38 en 42 weken, dus na de 42 weken ben je pas echt overtijd! Hoe gaat het dan in zijn werking? Vanaf 37 weken ga je elke week op controle. Vanaf 40 weken krijg je meestal een inwendig onderzoek om te kijken of je ontsluiting hebt en of je baarmoedermond verstreken is. Als je 1 cm ontsluiting hebt en je baarmoedermond verweken is, dan kun je eventueel gestript worden. In je 42e week word je dan pas doorverwezen naar het ziekenhuis, dan krijg je een ctg om te kijken of je kindje het nog goed doet en een echo om te bepalen of je nog voldoende vruchtwater hebt. Als alles in orde is, dan gaan ze je pas inleiden als je 42 weken zwanger bent! Hoe ging het bij mij? Bij 39+3 kreeg ik een inwendig onderzoek. Ik had 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was voor de helft verstreken en ben ik gestript. Bij 40+3 had ik nog steeds 1 cm ontsluiting en was mijn baarmoedermond grotendeels verstreken en ben ik weer gestript. Bij 41+3 had ik weer een controle-afspraak en zou ik normaal een verwijsbrief krijgen voor het ziekenhuis om voor het weekend onderzocht te worden, want op zaterdag zou ik dan 42 weken zijn. Als alles in orde was, dan zou ik maandags ingeleid worden, anders voor het weekend al. Uiteindelijk zijn bij 41+3 's ochtends mijn weeen begonnen en ben ik 's avonds bevallen van een zoon. Groetjes Saskia
Hey meid, maak je maar geen zorgen, hoor! komt allemaal wel goed.. Ik was 42.5 weken zwanger en mijn kindje was ook nog niets ingedaald. Bij de laatste controle bij de gyn, gaf die me zelfs de raad om de rest van mijn dag op mijn zijde te gaan liggen, omdat de baby nog wat moest draaien. Dus ik was toch ook een beetje ongerust: nog beetje draaien, nog niet ingedaald?! Normaal moest ik dus die woensdag binnen om het 'in gang' te laten zetten. De avond voor de bewuste dag, kreeg ik echter krampen en is de bevalling op natuurlijke manier begonnen. Baby was toen ik op de bevallingstafel lag nog niet gedraaid en nog niet ingedaald. Maar het is allemaal goed gekomen! De vroedvrouwen hebben me prima geholpen. En kian is op natuurlijke weg ter wereld gekomen... ZONDER complicaties. Dus komt wel in orde, meid! maak je maar geen zorgen
hoi ingepinge ik ben vandaag 40 weken en kom net nij de vk vandaan, ik maak me ook geen zorgen,z e zeggen niet voor niets een bevalling kan in week 37 tot 42 komen. Ik heb voor volgende week weer een afspraak al hoop iknatuurlijk dat de kleine eerder komt dan volgende week. bij de eerste zeggen ze helemaal dat het vaak in de 40ste week komt dus succes nog even
Na 15 dagen te laat te zijn is onze eerste vlot geboren, juist toen ze wilden inleiden, kwamen de weeën zelf op gang. Vaak als je iets overloopt is je lichaam juist rijp voor de geboorte, dat is alleen maar gunstig. En je voelt je nog goed, geniet er dus nog maar van... 8) Voor je het weet is je buik leeg en dan ga je dat missen. En veel sterkte voor de laatste loodjes!
hier bij 39 weken en 6 dagen gestript zonder resultaat. een week later weer bij de vlos geweest, zij heeft toen verder niets gedaan. wel heb toen een verwijzing voor de gyn gekregen voor een inleiding. uiteindelijk is de kleine toch spontaan gekomen bij 41 weken en 3 dagen. ik denk dat het per vlospraktijk verschilt hoe ze omgaan met over tijd zijn. succes met de laatste loodjes! joyce