bekkenbodemspieren 2de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daantje57, Apr 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de hele zwangerschap geen last gehad van mijn bekkenbodem. ik kon tot 2 weken voor de bevalling nog wel een uur gaan wandelen.

Nu ben ik nog geen 20 weken zwanger en merk ik dat mijn bekkenbodem zwakker is. Als ik moet niezen moet ik echt even mijn benen over elkaar kruisen.. en als ik een stukje ren moet ik meteen plassen.. ookal hoef ik eigenlijk niet..

ik probeer nu weer wat oefeningen te doen maar het helpt nog niet echt.

meer mensen hier last van? en wat hebben jullie er aan gedaan?

2. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Herkenbaar.... Heb je ook last gehad na je eerste bevalling?
    Ik loop ook bij een bekkenfysio. Het is misschien handig om kontakt met ze op te nemen als je het als vervelend ervaart, want je mag je bekkenbodem ook weer niet teveel trainen. Of op de juiste manier. Er moet straks nog een kindje doorheen. Je moet hem iedere keer helemaal kunnen ontspannen.
    Succes!

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Ik nies tegenwoordig opzij, scheelt al een boel. Daarnaast even langs een bekkenfysio voor wat oefeningen en niet vergeten deze meteen na ee zwangerschap ook te gebruiken.

4. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Inlegkruisjes. Heel veel inlegkruisjes.
    Kegeloefeningen...

En uiteindelijk, bevallen. Meer is d'r niet aan te doen. :(

Ja, heel herkenbaar. Niet alleen m'n bekkenbodem, mijn hele bekken dus ook de "gewrichten". Bah bah bah... zit al vanaf 15e week in de ziektewet. Waardeloos. :(

Share This Page