Hoi meiden, Zou graag advies willen over het slaapgedrag van mijn zoontje. Hij is nu tien weken. Hij krijgt flesvoeding. T slaapt in de nacht door. Hij slaapt van 19:00 tot 6:30 uur. Na de ochtendfles slaapt hij vaak nog anderhalf uur. Dus tot 8 uur. Hierna is hij wakker en leg ik hem in de box en speelt hij. De rest van de dag heeft hij hazeslaapjes. Hij slaapt 30-45 minuten. Zodra hij moe is (gapen, wegkijken) leg ik hem wakker in zijn bed. Hij slaapt dan weer een half uurtje is weer wakker. Eerst vond ik het prima; als dat zijn ritme is, is dat goed. De afgelopen dagen heeft hij nog steeds hazeslaapjes overdag en ik zie dat hij dan nog steeds moe is. Hij gaat dan niet meer slapen en is dan druk/jengelig en gaat heel hard huilen. Niets is dan goed! Ik ben nu zo bang dat dit een cirkeltje gaat worden en dat hij uiteindelijk ook niet goed slaapt in dr nacht. Hier komt bij dat hij de afgelopen dagen ook minder is gaan drinken. Hij drinkt een deel van de fles leeg en duwt de speen weg. Hij huilt; ik laat hem boeren en geef hem dan weer de fles. Hij huilt dan weer. Krampjes heeft hij niet en hij spuugt ook niet. Het mindere drinken en slapen kan natuurlijk een periode zijn, maar voel me dan zo onzeker! Doe ik iets niet goed? Overdag hou ik echt een ritme aan en kijk ik naar mijn zoontje hoe hij zich voelt. Of maak ik mezelf nu echt bang en is er niets aan de hand Ik heb van de afgelopen dagen opgeschreven wanneer hij drinkt en hoeveel en hoelang hij elke keer slaapt. Is het verstandig om dit nog twee dagen te doen en mocht hij minder gaan drinken/slapen om dan de huisarts te bellen? Of ben ik dan een overbezorgde mama...
Hoi hoi! Hoelang is je zoontje wakker? Dus de tijd die tussen de slaapjes zit? Een kindje van 10 weken kan ongeveer 60-75 minuten wakker zijn en dan is het kindje echt alweer moe. Leg je hem dus ongeveer rond die tijd weer in bed? En hazen slaapjes zijn opzich wel normaal hoor!
Misschien een sprongetje? Dan kan het ook zo zijn dat baby's slechter drinken, slapen en wat meer huilen en vermaakt moeten worden! Vwb hazeslaapjes, mijn dochter is nu bijna 6 mnd en slaapt overdag zelden langer dan 3 kwartier. Ze zeggen dat het vanzelf overgaat in minder en langere slaapjes.. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar als je jezelf er echt niet lekker bij voelt kan je altijd de ha bellen!
Dit verschilt nogal. Vaak na een uur is hij weer moe en leg ik hem weer in zijn bed. Hij slaapt dan ong weer drie kwartier tot een uur. Soms is hij ook twee uur wakker. Gisteren om kwart voor 5 legde ik hem in zijn bed en dan is hij na 45 minuten wakker, maar is dan nog erg moe maar ligt zo te huilen (echt hard!) dus ik heb hem een tijdje bij me gehouden maat blijft zo onrustig! Misschien verwacht ik al teveel? Omdat ik Gewend ben dat hij zo'n 12 uur per nacht slaapt?
Een sprongetje is ook in mij opgekomen, maar volgens het boek oei, ik groei zou hij vanaf de uitgerekende datum nog niet in een sprongetje zitten. Hij is namelijk twee weken te vroeg geboren. Daarentegen laat hij al veel ontwikkelingen zien die baby's normaal pas met 3,5 maand hebben. Moet ik dan bij hem de 'normale' lijk volgen qua sprongetjes? Vind het zo verwarrend!
Ja ik vind het heel knap hoor dat hij de nacht al door slaapt!! Dat hoor je niet veel, mijn dochtertje deed dat overigens ook en op de dag hazen slaapjes. Nu is ze 1 jaar en slaapt ze soms 2 keer per dag 1 uur of 1 keer per dag 2 uur. Goed dat je echt naar hem kijkt of hij moe is! Sommige ouders laten zo'n klein baby'tje ook nog wel eens 3 uur achter elkaar op en dan zijn ze echt over vermoeid. Ik denk dat hij ook graag bij jullie/jou wil zijn wat ook logisch is. Slaapt hij bij jullie op de kamer?
Ik herken het wel als mijn dochter een sprongetje heeft. Dan is ook niks goed. En het is maar een indicatie met de weken, het is niet precies want elk kindje is anders. Dus het zou zomaar kunnen dat hij eerder is! Hazenslaapjes word hier ook gedaan,vanaf week 3 geen lange rukken meer gemaakt. Het is een half uur 3 kwartier slapen en dan weer wakker voor een tijdje. Ze slaapt overdag ong 3 uur. Nu maakt ze wel wat vaker wat langere rukken.
Ben ook nog steeds heel verbaasd dat hij snachts zo lang slaapt! Ben blij met elke dag Hij slaapt vanaf zijn tweede week op zijn eigen kamer in zijn ledikant. We hebben dit opgebouwd mbv de kraamhulp. Eerst wieg overdag op zijn kamer, snachts nog bij ons. Daarna in wieg op zijn kamer in de nacht. Hij gaf zelf aan niet meer in het wiegje te willen slapen. Hij wolde toen niet slapen en ik legde hem in zijn ledikant en toen sliep hij. Ook is hij een buikslaper. Op zijn rug wil hij niet slapen. Misschien heb ik nog te hoge verwachtingen van hem.
Fijn om te lezen dat mijn kleintje niet de enige is! Was zo bang dat hij anders oververmoeid zou raken en dat hij op een gegeven moment er in de nacht ook last van krijgt. Dus het is vrij normaal? Nu heeft hij van half 9 tot kwart over 9 geslapen en ligt nu vrolijk te kirren onder de muziekmobiel in de box. Oh, hoor al aan hem dat ik het ding weer moet opwinden haha!
Dit lijkt mijn dochter wel! Ze slaapt snachts klokje rond maar overdag slaapt ze heel weinig en steeds maar korte slaapjes. Soms slaapt ze wel 2 uur in dr eigen bed maar meestal als ik dr in bed leg gaat ze alleen maar huilen, ondanks dat ze moe is. Ik probeer dr dan rustig te krijgen of even te laten huilen maar soms lukt t gewoon echt niet. Ik blijf wel proberen om dr in dr bedje te laten slapen maar als ze na 20 min nog wakker is dan neem ik dr weer mee naar beneden. Ik hoop dat ze binnenkort langer gaat slapen overdag, maar je kunt ze niet dwingen😉 Zolang hij goed groeit en niet oververmoeid raakt zou ik me niet te druk maken. Je kunt idd de slaapjes en flessen even bijhouden en als je je zorgen maakt kan je langs de ha of consultatiebureau.. Als jij je zorgen maakt moet je gewoon hulp zoeken en niet denken dat je overbezorgd bent. Je houdt gewoon van je kleintje en wilt het beste voor hem!