slaap wekker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blackie, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft ervaring met een slaap wekker en werkt dit een beetje?
    Jari word sinds de zomer tijd rond half 6 a 6 al wakker. Terwijl zijn avond tijd niet veranderd is. Ik merk ook aan hem dat het soms te vroeg is want verder slaapt ie eigenlijk niet meer.

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Persoonlijk denk ik dat je zoontje er nog een beetje jong voor is. Mijn zoontje heeft een schaap gekregen toen hij 3 was en in het behin snapte hij dat echt nog niet . Inmiddels weet hij dat hij in het weekend tot de schaap groen is in zijn bed moet blijven. En dan is hij echt wel eerder wakker want ik hoor hem al eerder zingen.

Word je zoontje niet wakker omdat het licht wordt in zijn kamer. Misschien zorgen dat zijn kamer donkerder blijft.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn 2-jarige begreep niet zo veel van slaapwekker... Hij staat nu bij de grote zus (6 jr) en daar werkt het prima ;).

Je zou kunnen kijken of je kindje overdag misschien minder slaap nodig heeft. Is het altijd al een 'vroege vogel' geweest? Want, in mijn ervaring, dat is iets dat in kindjes/mensen zit. Mijn kinderen zijn altijd rond 6:30 uur wakker, heel af en toe 7:00 uur, laat naar bed gaan zorgt (nog steeds) niet voor langer uitslapen. Toen ze kleiner waren verschillende fasen gehad waarin 5:00-5:30 uur normaal was ;), periodes die ook vanzelf weer over gingen. Het kan dus ook gewoon een fase zijn?

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij zijn bij onze oudste zoon met een slaapwekker begonnen toen hij 2,5 was. Hij had binnen een week door wat de bedoeling was. Werkte hier super!

5. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Je kunt het altijd proberen toch?!? Rn anders heb je hem vast voor een later moment.

Hier was ze net 3 toen ze hem kreeg. We hebben een hele duidelijke. Een cirkel die verdeeld is door 2 plaatjes. Een koetje dat slaapt en een koetje dat speelt. Je zet een tijd,bijv 7 uur, en dan springt hij over op het spelende koetje. (Door verlichting). Duidelijker kan niet toch? Werkt super!

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier sinds enige tijd een slaaptrainer (sam het schaap) en hij werkt super!

Wij hebben het duidelijk uitgelegd aan ons zoontje hoe het werkt en we hebben hem laten zien wat er gebeurt (veranderen van kleur, sterretjes die steeds minder worden en tot slot doet sam zijn oogjes open). Vanaf dag 1 snapt hij het. Heel soms probeert hij toch al eerder zijn bed uit te komen. Maar als we dan vragen: "Heeft sam de oogjes open?" weet hij al gelijk wat we bedoelen en gaat hij terug naar bed. Ideaal!

Maar als je denkt dat jouw zoontje eerder wakker wordt omdat het licht wordt op zijn kamer, is het dan niet handiger om ervoor te zorgen dat zijn kamer donker blijft dmv verduisterende gordijnen? Want het probleem van vroeg wakker worden vanwege het licht los je natuurlijk niet op met een slaaptrainer. ;)

7. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat het is bij hem. Die jongen kan gewoon heel goed zelf zijn bed uit en onderneemt gewoon snel dingen zoals naar ons toekomen. Maar doet dit nu wel al langere tijd. Nadeel is hij slaapt in de middag niet meer maar valt nu soms voor avond eten moe neer op de bank. Hij gaat er rond 7 uur in en ook al gaat ie later of bv met feestje veel later dan nog is ie rond 6 en soms zelf 5 wakker.
    Durf niet te zeggen of licht het probleem is volgens mij was het daarvoor ook al maar ben er niet zeker van.
    Moet wel eerlijk bekennen is ook stukje vanuit ons hoor. Wij werken beide onregelmatig en als je om 12 uur thuis komt en 5 a 6 uur is die knul al wakker worden je dagen er niet korter op

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wij hebben de slaapwekker van Nijntje en het werkt echt ideaal. Na een paar dagen had hij het helemaal door en roept ons pas als Nijntje wakker is.

9. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn erg tevreden over de Philips mybuddy.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hmm onze dochter heeft sch**t aan het schaap....;)
    'Sorry schaap' zei ze en sprong uit bed toen we haar erop attendeerden dat schaap nog sliep...

Misschien hebben we het niet consequent genoeg aangeleerd hoor, maar ze wordt er niet later wakker door.... Momenteel rond half 6:).... En wakker is wakker bij haar:cool:

Maar gelukkig ook veel positieve verhalen!

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hadden een gewoon lampje op een tijdschakelaar en dat werkte ook goed.
    dl was vaak ook al vroeg wakker en ze mocht dan als het lampje aan was gaan spelen op haar kamertje en pas van haar kamer af als ze geroepen werd..
    nu kan ze gelukkig klok kijken en krijgt ze s'avonds een tijd door wanneer ze naar beneden mag en de tv aan mag zetten

12. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het op zich nog niet zon probleem als ie vroeg wakker is maar merk gewoon aan hem dat zijn dagen veelse lang worden zo. Soms valt ie dan opeens in slaap maar over het algemeen word ie dan erg dwars en boos gewoon omdat ik moe is.

Deel Deze Pagina