drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanTroy, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Ik probeer alles maar iets anders als melk krijg ik er niet in. Diksap, water, verdund appelsap enz enz. Verschillende temperaturen in fles of beker met zachte tuit... Niks werkt... tips?

Zl is 5.5 mnd en fruit en groeten gaan goed.

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Misschien is je kindje er nog niet aan toe?
    Mijn zoontje begon met 7 maanden pas wat sap/water te drinken en dat waren dan een paar slokjes per dag.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook niet hoor, hij krijgt 3 flessen melk.
    Alleen warm water een paar slokjes over de hele dag :) de rest wil hij ook niet!
    Komt vanzelf wel denk:)

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd hoeven ze toch ook nog geen extra drinken buiten de melk om ?

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tot minimaal 6 maanden moet melk toch de belangrijkste vorm van eten/drinken zijn?
    pas als de bijvoeding langzaam hoofdvoeding wordt zou ik beginnen met water ed ipv melk.
    daar is het nu nog te vroeg voor

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.911
    3.935
    113
    Je hoeft pas ander drinken te geven als ze met melk niet genoeg vocht meer binnen krijgen. Dat is pas met 4 naar 3 flessen, meestal rond 8/9 maanden.

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik had een heel arsenaal aan tuitbekers in huis. Het hele assortiment van de drogist, zeg maar. Maar tot op de dag van vandaag snapt mijn zoon de tuitbeker niet.
    Per toeval ontdekt (dochter was pakje taksi aan het drinken), dat ie een rietje helemaal het einde vindt!
    Ik heb alle tuitbekers de deur uit gedaan.
    Ik denk wel dat jouw zoon nog vrij jong is voor andere dranken/bekers.

8. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Onze zoon dronk pas iets anders dan melk toen hij net een was geworden.Hij was er nog niet aan toe. We geven hem nu nog steeds melk,halfvolle koe melk verdund met water, lauw warm.Dat vind hij het lekkerst. Ook rooibos thee met suiker doet het goed.Van koud drinken houd hij niet . Hij is 16 mnd

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind 5,5 maand ook wel vroeg om al iets anders te drinken, hier lukte dat toen al wel, maar het hoeft echt nog niet hoor!
    Ik neem aan dat hij nog 4 flessen drinkt?! Dit is ruim voldoende vocht voor nu.
    Ik zou er nu niet al zo'n gedoe van maken met allerlei bekers/ tuitbekers/ flessen enz.
    Gewoon af en toe eens proberen en hiervoor 1 beker kiezen, het zal vanzelf beter gaan.

Hier dronk hij tot 8 maanden alles uit de fles en vanaf 8 maanden kreeg hij de melk nog uit z'n fles en de rest uit een rietjesbeker van Nuby. Tuitbeker heeft hij hier ook nooit begrepen, hij snapte niet dat hij de beker omhoog moest doen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Waarom moet ze wat anders,? Uk dronk ook pas water toen hij wat ouder was. Zou niet onnodig diksap ranja of puur sap aanbieden.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Geen idee waarom maar ons meisje vond water wel lekker. Ben eens gaan proberen en het eenbeetje blijven geven.
    Nu vindt ze het nog steeds lekkerder dan thee of diksap, dus wij houden het mooi bij water.

Straks, als hij wat ouder is, vindt hij andere bekers mogelijk interessant en gaat dan toch drinken.. zou me er voor nu nog geen zorgen om maken. :)

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    5,5 maand is nog klein he..

Hier drinkt ze nog maar pas tussendoor water, ik probeer het daar ook bij te houden zodat ze dat zeker lust. En ze geniet echt van die slokjes frisheid als ik het aanbied :)

13. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. Zitten op 4 flessen.

Hij eet rond 1430 een grote fles. Rond 5 u krijgt hij groente maar lijkt dan ook te willen drinken. Vandaar de vraag.
    Om 1815 krijgt hij de laatste fles, later gaat niet ivm korte slaapje in namiddag en hij dan al helemaal gaar is......

Het is dus niet dat ik het wil.....

14. tuc

tuc Niet meer actief

met 5,5 maand zou ik echt nog niks anders aanbieden...het lijkt misschien of hij iets wil drinken, maar als hij dat niet doet zal dat toch niet het geval zijn. Maar goed hier kregen ze toen nog niet eens bijvoeding, dus zeker geen ander drinken.

Ik zou ook niks anders aanbieden dan water. Hier met 8 maanden ongeveer drinken gaan geven. Alleen water en kabouterthee. Diksap pas na een jaar of 1,5 en roosvicee oid krijgt mijn zoontje nog steeds niet, die wordt bijna 3.

Deel Deze Pagina