Winterjas in juli

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    De winterjassen hangen weer in de rekken......
    En als je er nu dus niet bij bent is het maar de vraag of de jas van jouw keuze er straks nog is :x
    Dus wil ik maar vast een jas kopen voor mijn meisje (tegen mijn principe in, de zomervakantie moet nog komen)
    Meisje is bijna 11 maanden en net naar maat 74 gegaan. Wat denken jullie, koop ik maat 80 of 86? Lastig hoor, de jas die ik op het oog heb is 130 euro dus zonde om mis te kopen 8)

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik lees mee..
    Gelukkig geef ik geen 130 euro uit aan een jas, dus een miskoop zou niet heel erg zijn..
    Yke zit in maatje 80, ik weet ook niet of ik dan een 86 moet kopen of 92..

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat ik dan deed was de groeicurve volgen.. En dan nog blijft het gokken.
    Want niet alle maten zijn hetzelfde.
    maar ik zou denk ik 86 nemen. Een beetje te groot is niet erg, zeker omdat ze er misschien tot volgend jaar maart-april mee moet doen. En dan ook nog een dikke trui eronder.. Dan zit je alleen misschien in oktober-november met een kindje dat in de jas zwemt..

Maarja, ik zo voor 130 euro die gok niet wagen ;)

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb ook al een winterjas gekocht. Ook met de gedachte dat straks in sept/okt waarschijnlijk al heel veel weg is.
    Ik heb een jas gekocht voor 24 maanden, (stond geen maat in). Heb hem wel laten passen, hij viel klein uit vond ik. De mouwen zijn nog veel te lang, maar verder moest ze deze maat straks wel hebben.

Ik zou hem zeker even passen, dan kun je het vaak wel inschatten... mt 86 zou ik denk ik wel nemen, (ligt er natuurlijk aan hoe hij valt) Er moet ook dikkere kleding onder kunnen.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb ook al een winterjas voor beide kids gehaald.
    Nana zit nu inmaat 74/80 heb de jas maat 86 gehaald ze moeten er namelijk wel lang mee.Ik ga altijd uit vanaf oktober tot april dat ze een winterjas aan hebben.
    Heb voormezelf trouwens ook al een winterjas besteld bij de hm.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Gefeliciteerd ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat ik dan zou doen is passen welke maat ze nu heeft, daar een maat bovenop en (zeker als de jas wat krap valt), dan nog een extra maatje: dan kunnen dikke kleren eronder en kan ze de hele winter ermee door.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier hetzelfde 'probleem'. Ook een dure jas gezien maar ik weet niet welke maat. Ik heb besloten te wachten. Niet iedereen koopt een jas van 130 euro voor een klein kind, ik gok het erop. En aangezien ik geen enkele winkel voorbij kan zonder wel iets leuks te zien (te kopen :D) weet ik zeker dat ik straks een mooi jasje heb in de goede maat. Meisje is nu 6 maanden en weeg net 6100gr. en is dus gewoon heel fijn. Wie weet maakt ze straks een groeispurt en dan zit ik met die dure jas, vandaar. Eerst lekker op vakantie, dan herfst, die jas hebben we al :D en dan op naar een winterjas! Succes!

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb al wel zitten neuzen tussen de winter jassen maar vond er nog niks leuks tussen zitten.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zou dan o maat 80 gokken ; aangezien ze net pas in maat 74 zit...

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik wil voor Valerie ook kijken naar een winterjas.
    Ze is nu bijna 8 maanden en zit in maat 68.
    Welke maat winterjas moet ik dan nemen? 74?
    Wil liever niet halverwege de winter nog een jas moeten kopen, dan is er meestal helemaal geen keus meer. Maat 80 lijkt me alleen zo groot.....

Wat zouden jullie doen, 74 of maat 80?

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    pfff winterjassen....

Jenna heeft héél lang in 68 gezeten en zit er eigenlijk nog in maar past sommige dingen van 74 wel een beetje. Ik denk eigenlijk dat maat 80 voor haar wel goed zal zijn. Voor de herfst heb ik in maat 74 een spijkerjas met bodywarmer, erg leuk :D

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een jas van €130,-:$

Je kunt inderdaad het beste nu al een jas kopen, want over een maand is er al niks meer te krijgen. Wel lastig met de maat, ik zou gewoon passen en even kijken hoeveel ruimte je qua breedte en lengte overhoudt. De jas moet zeker aan alle kanten een paar cm te groot zijn. Dus ik denk dat ik maat 86 zou kopen, als ze nu maat 74 heeft. Onze meid zit nu in maat 80 ongeveer, ik heb een jasje gekocht in maat 92.

14. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Als we nou eens iedereen oproepen om niet al in juli winterjassen te kopen, dan hebben we dat probleem niet...

Ik had er nog niet eens aan gedacht, maar jullie hebben wel gelijk, over een maand is er niks leuks meer, idem met laarsjes... wil die het liefst ook al aanschaffen gelijk... :(
    moeilijk...

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb een geweldige winterjas van nijntje gekocht bij de v&d een tijdje terug. wit met nijntje erop geborduurd en een puntmuts...vooral die muts is geweldig. schade was 15 euro ;)
    mijn zoontje wordt binnenkort geboren en heb mt 68 gehaald.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zoek eigenlijk 2 jasjes....
    1 mooie, en 1 voor als de mooie in de was zit, een goedkope dus.
    Heb vandaag al een leuke goedkope winterjas gezien. 11 euro bij de wibra :D

17. Als alle mama's die nu al een jas willen kopen omdat er straks geen keuze meer is, nou gewoon wachten met een jas kopen tot ze zeker kunnen zijn van de maat, is er ook nog genoeg keuze! :p

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik heb voor demi twee winterjassen gekocht bij de mexx. Schade 130 euro voor beide jassen.
    Demi zit nu in maat 74 (net en de broeken en mouwen moet ik nu nog omslaan), de jassen vielen redelijk ruim. Ik heb maat 80 genomen die kan ze in de winter makkelijk aan met dikke kleding eronder. Ik koop er in de loop van de winter toch nog wel een bij, dus als ze dan kan ik weer een maatje groter pakken voor de laatste winterperiode.

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik haal een winterjas maat 92/98 mijn zoon zit nu in 86 en is vrij lang voor zijn leeftijd. maar je moet er rekening mee houden dat ze winters dikke(re) kleren aan hebben onder de jas ;)

20. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje wat zijn jullie snel...goed hoor!! Ik heb 3 weken geleden nog snel wat korte broekjes gekocht...:)
    Ik denk dat ik de winterjas via MP koop; dan weet ik precies welke maat ze heeft, vaakgoede spullen te vinden en een stuk goedkoper.

Deel Deze Pagina